Uludağ Yeni Sezona Altyapı...
Teleferik İnşaatında Yargıya...
Teleferik Yolcu Taşımaya Başladı
Başkent Ulaşımında Teleferik...
Ankara'da Teleferiğe MİT Ayarı!
İşte Mecidiyeköy-Altunizade...
"Bu Kıyıma 'Dur' Demeli"
Teleferik Projesine Mahremiyet Tepkisi
Ankara’da Teleferiğin İşi Ne?
7 Milyona Yapıldı, Açılmadan Kapanacak
Evlerine Ulaşmak için Teleferik Yaptılar
Sayıştay Belgeledi: Devlet...
TMMOB'dan Başbakan'ın Açacağı...
Teleferik’te İlk Harç Döküldü
"4 Bin Ağaca Kıymayın!"
"Plansız Yapılaşma Uludağ'ı...
Uludağ'da "Teleferik" Kıyımı!
Uludağ Milli Parkı'nda teleferik hattını uzatmak için yaklaşık 4 bin ağaç kesildi. Belediye, lodostan etkilenmemesi için yeni teleferiğin alçaktan geçirileceğini bu yüzden ağaçların kesildiğini söyledi.
Bianet'ten Nilay Vardar'ın haberine göre, Uludağ Milli Parkı'nda teleferik hattını uzatmak için yaklaşık 4 bin ağaç kesildi. Doğader ve Bursa Barosu, ağaçların kesimine karşı dava açtı.
Belediye, lodostan etkilenmemesi için yeni teleferiğin alçaktan geçirileceğini bu yüzden ağaçların kesildiğini söyledi. Doğader ise daha önce kendilerine teleferiğin yüksek direklerden geçirileceği ve ağaç kesiminin söz konusu olmayacağının söylendiğini belirtti. Türkiye'nin en büyük kış ve doğa sporları merkezi olan Uludağ, aynı zamanda Marmara'nın en yüksek dağı. 1961'de milli park ilan edilen yaklaşık 12 bin hektarlık alanda iki yıl sonra da merkezden Sarıalan'a kadar giden Türkiye'nin ilk teleferiği hizmete girdi. Teleferiğin değiştirilmesi ilk kez 2006'da "yeni teleferik projesi" adı altında, milli parka iki otel de öngören bir proje ile gündeme geldi. Ancak sivil toplum örgütlerinin ve meslek odalarının itirazları sonucu proje rafa kalktı. Bursa Büyükşehir Belediyesi projeyi bu yıl yeniden gündeme getirdi ve ihalesi yapıldı. 4 bin 817 metre uzunluğundaki eski teleferik yerine rüzgara karşı dayanıklı yeni bir teleferik ve oteller bölgesi olan 2. bölgeye bir istasyon daha eklenerek hat uzatıldı. İşte mevcut hattı 8 bin 500 metre uzunluğa çıkaracak bu hat için de hepsi çam olan 4 bine yakın ağaç kesildi. Doğayı ve Çevreyi Koruma Derneği Sekreteri Caner Gökbayrak, projede ağaç kesiminin söz konusu olmadığı için karşı çıkmadıklarını ancak "kandırıldıklarını" söyledi. Gökbayrak, "Milli park için en temiz ulaşım aracı teleferiktir. Yeni teleferik de yüksek direkler üzerinden geçirilecekti. Herhangi bir ağaç kesimi söz konusu olmadığı için olumsuz bir duruş sergilemedik. Ancak teleferik hattı yapımına başladıktan sonra plan değişikliği yapılarak Sarıalan ile 2. Bölge arasında yangından mal kaçırır gibi 6 metre eninde 4 kilometre boyunca olan hatta ağaç kesimi başladı. En son incelememizde üçte biri kesilmişti, şimdiye kadar yarısı kesilmiş olabilir. Milli Park orman demek değildir, zaten Tükriye'de çok az olan milli parkları da koruyamıyoruz." şeklinde konuştu. Belediye: Lodos var, alçaktan geçecek Bursa Belediyesi ise yeni teleferik hattının lodostan etkilenmemesi için daha alçaktan yapıldığını bu yüzden ağaçların kesildiğini söyledi: "Yeni teleferik hattı lodostan etkilenmemesi ve seferlerin kesintisiz yapılması için daha da alçaktan yapılacak. Bir anlamda ağaçlara mümkün olduğu kadar yakın bir yükseklikten geçecek. Bu nedenle hat altında bir güvenlik koridoru oluşturulacak. Bu aynı zamanda güvenlik için de önemli bir çalışma. Teleferiğin olası bir arızasında yolcuların tahliyesi ve orman içinde güvenli bir şekilde yürüyebilmeleri amacıyla bu yol oluşturuluyor. Ağaç kesimleri Orman ve Su işleri Bakanlığı'nın onayları doğrultusunda ve yine Orman Bölge Müdürlüğü tarafından yapılıyor." Doğader, üç kez proje ve ihaleye ulaşmak için bilgi edinme başvurusu yaptı ancak ihalenin son haline ulaşamadı. Dernek ve Bursa Barosu, kararın iptali ve yürütmeyi durdurma için 23 Temmuz'da Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü'ne dava açtı. Doğader, herkesi 27 Temmuz'da saat 09:00'da parka giderek kesilmesi için işaretlenmiş ağaçların önünde set olmaya çağırıyor. |