Dati Yatırım Holding Yürütme Kurulu Başkanı Gökhan Kıran, 15
milyon dolar yatırım yapıp günün koşullarına uygun olarak Galleria'yı
tamamen ''tazelediklerini'' bildirdi.
Türkiye'nin ''ilk'' alışveriş merkezi Galleria, iç mekan yenilemesinden sonra
hem marka karmasını değiştirdi hem de yeni dış mekanları hizmete açtı.
Galleria'nın, yenilenme projesinin üç aşamasını da tamamlanması dolayısıyla,
bünyesinde Ataköy Marina, Ataköy Marina Hotel, Galleria ve Sheraton İstanbul
Ataköy Hotel'i barındıran Dati Yatırım Holding'in Yürütme Kurulu Başkanı Gökhan
Kıran, Galleria Genel Müdürü Hasan Ardıç ve Tabanlıoğlu Mimarlık ortaklarından
Mimar Melkan Tabanlıoğlu'nun katılımıyla basın toplantısı düzenlendi.
Dati Yatırım Holding Yürütme Kurulu Başkanı Kıran, holding olarak
vizyonlarının misafirlere ''en iyi'' ve ''en yeni'' hizmeti sunmak olduğunu, bu
amaçla Sheraton İstanbul Ataköy Hotel ve Galleria'nın yatırımlarla yenilendiğini
hatırlattı. Kıran, ''Alışveriş merkezlerinin sosyalleşmede önemli bir role sahip
olduğunu biliyoruz. Bölge halkının daha yeni ve modern bir mekanda alışveriş
yapmaya layık olduğunu düşünüyoruz. Bu nedenle toplam 15 milyon dolar yatırım
yapıp günün koşullarına uygun olarak Galleria'yı tamamen tazeledik'' dedi.
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Kıran, yenilenmeden dolayı
kendilerinin kira artış talepleri olmadığını belirterek, ''İnanıyoruz ki
kiracılarımızın gelirleri artınca bizim de gelirlerimiz artacak'' diye
konuştu.
Ataköy Marina
Açılan dış mekanların daha önce açık otopark alanı olduğunu anımsatan Kıran,
Ataköy Marina Park Projesi'nin de hemen hemen Galleria ile aynı tarihlerde
başladığını hatırlatarak, şunları söyledi:
''Oradaki süreç Galleria'dan biraz daha farklı olduğu için biraz daha uzun
sürdü. O da tamamlanma aşamasına geldi. Projemiz, inşallah temmuz ayı içerisinde
kısmen, eylül ayı içerisinde de tamamen devreye girmiş olacak. Her kesime hitap
eden çok güzel bir yaşam alanı inşa edildi. Orada 100'e yakın yer, dükkan
olacak. Projenin yatırım bütçesi 16 milyon dolardı. 16-18 milyon dolar arasında
tamamlanacağını tahmin ediyoruz.''
Galleria Genel Müdürü Hasan Ardıç da müşteri ve ziyaretçilerin taleplerine
göre yenileme çalışmalarına başladıklarını ifade ederek, ''Geçen yıl 1988
yılından bu yana ilk kez iç yenileme ile işe başladık. Galleria'nın tavanından
tabanına, elektrik sistemlerinden mekanik düzeneklerine, aydınlatmasından
sütunlarına, camlarından korkuluklarına kadar iç mekanı baştan aşağı yeniledik.
Bu yıl da yeni dış mekanlarımız ve marka karmamızla misafirlerimizi
karşılayacağız'' diye konuştu.
Ardıç, 2005'teki özelleştirmenin ardından 70'den fazla markanın değişmesiyle
Galleria marka karmasının yenilendiğini, son iki yılda ise ulusal ve
uluslararası birçok yeni markanın Galleria'nın marka karmasına katıldığını
anlattı.
''80'e yakın markayı değiştirdik''
Ardıç, Galleria'yı günde ortalama 20-25 bin kişinin ziyaret ettiğini, sadık
müşteri kitlesinin Galleria'ya haftada 2-3 kez ziyarette bulunduğunu ve bunların
toplam müşterilerin yüzde 38-40'ına tekabül ettiğini bildirdi.
Yenilenmenin ciroya yansıması olacağını ifade eden Ardıç, ''Yenilenme
kapsamında, kadın ve çocuk misafirlere daha fazla imkan sunacak yapılanmaya
gittik. 80'e yakın markayı değiştirdik. Galleria'ya, açık ve kapalı toplamda
eklenen alan 3 bin metrekare. Toplam kiralanabilir alan 44 bin 500 metrekareydi.
Buna 3 bin metrekare daha eklendi. Kullanmadığımız 10 bin metrakereye yakın
alanımız da var'' diye konuştu.
Ardıç, 2 bin 222 aracın aynı anda Galleria'da park edilebildiğini de
bildirdi.
Tabanlıoğlu Mimarlık ortaklarından Mimar Melkan Tabanlıoğlu da Galleria'nın
dış mekanlarını peyzajla, suyla ve ağaçla birleştirdiklerini söyledi. Verilen
bilgiye göre, Galleria'nın dış mekan çalışması da geçen yıl iç mekanda olduğu
gibi Tabanlıoğlu Mimarlık ile birlikte gerçekleştirildi.
|