GE Yenilikçilik Barometresi araştırmasının sonuçları, Pera
Palas Oteli'nde düzenlenen basın toplantısıyla açıklandı. Burada konuşan General
Electric (GE) Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Kürşat Özkan, 22
ülkeden 2 bin 800 üst düzey yöneticinin ankete tabi olduğunu belirterek,
Türkiye'den farklı sektörlerden 100 üst düzey yöneticinin araştırmaya
katıldığını kaydetti. Araştırmayı, üst düzey yöneticilerin yenilikçiliğe
yaklaşımlarını ve algılarını ölçmek amacıyla gerçekleştirdiklerini ifade eden
Özkan, araştırmada, Türkiye'deki yöneticilerin yenilikçilik algılarının, diğer
ülke yöneticilerinden farklı olduğunu söyledi.
Özkan, Türkiye'deki yöneticilerin yüzde 98'inin rekabetçi ekonomide
yenilikçiliğin kaldıraç etkisi yaptığını düşündüğünü anlatarak, şunları
kaydetti: ''Türk yöneticilerin yüzde 87'si
yenilikçiliğin yeni işgücü yaratmada önemli olduğunu düşünüyor. Çevreci bir
ekonominin, yenilikçilikle mümkün olduğu görüşünü savunanların oranı global
düzeyde yüzde 85 iken Türkiye'de yüzde 98 oranında bulunuyor. Araştırma,
katılımcıların yüzde 74'ünün pazara özgü ihtiyaçların karşılanması için
yenilikçiliğin hiç olmadığı kadar yerelleşmesi gerektiği görüşünde olduğunu
gösteriyor. Türkiye'de ise bu oran yüzde 86 ile global sonuçların üzerinde
bulunuyor. Türkiye, gelecekte yenilikçiliğin büyük şirketler tarafından
omuzlanacağına inanıyor. Bu oran dünyada ortalama yüzde 21 iken Türkiye'de ise
yüzde 53 seviyesinde bulunuyor.''
KOBİ'lerin yenilikçilikte sürükleyici olacağına inancın küresel düzeyde yüzde
28, Türkiye'de yüzde 23 olduğunu ifade eden Özkan, Türk yöneticilerin
yenilikçilik çalışmalarının, bireylerin hayatını daha iyi seviyelere taşıyacağı
konusunda iyimser olduğunu aktardı. Özkan, Türk yöneticilere göre, yenilikçilik
bazlı büyüme potansiyeli taşıyan sektörlerin başında enerjinin geldiğini
anlatarak, yenilikçiliğin başarılı olabilmesi için yaratıcı düşünce, teknik
uzmanlık ve kamunun finansal desteğinin önemli olduğunu kaydetti.
Bir gazetecinin, ''Rakip şirketlerin ortak
çalışma yürütmesi mümkün mü-'' sorusu üzerine Özkan, ''Rakiplerin ortaklığından
çok o sahada bulunan paydaşların bir araya gelmesi gerekiyor. Uçak imalatçısı
ile motor imalatçısı birbirini tamamlayan şirketlerdir ve bir araya gelmelidir''
dedi. KOBİ'lerle büyük şirketler arasında iletişimin artırılması gerektiğini
belirten Özkan, daha büyük pazarlara, daha iyi ürünler entegre edilebilmesi için
bunun gerektiğini söyledi.
|