Foto: Metin Aktaş (AA)
Litvanya Cumhuriyeti Ulaştırma Sorumlusu Vytautas Nauduzas, Litvanya
Cumhuriyeti Büyükelçisi Jolanda Kriskovieciene ve Litvanya'nın Bursa Fahri
Konsolosu Berat Tunakan ile düzenlediği basın toplantısında, Viking Ulaşım
Projesi'ni anlattı.
Globalleşen dünyada şirketlerin ürettikleri ürünleri diğer ülkelere göndermek
için farklı ulaşım araçlarından faydalandığını dile getiren Nauduzas,
''Şirketler için en önemli unsur, maksimum ürün, minimum maliyettir.
Taşımacılıkta en ucuz ulaşım aracı, demir yolu. Çünkü, özellikle kara yolu
taşımacılığı hem uzun zaman alıyor hem de maliyeti daha fazla'' diye
konuştu.
Türkiye'den yola çıkan bir tırın İran'a ancak 5 ile 7 gün arasında
ulaşabildiğini, en fazla zamanın da gümrük girişlerinde harcandığına dikkati
çeken Nauduzas, tren taşımacılığında ise bu sürenin 2-3 güne indiğini
söyledi.
Nauduzas, Türkiye ile ulaşım alanında hazırladıkları Viking Ulaşım Projesi
hakkında bazı görüşmelerinin olduğunu, bu projeye Moldova ve Gürcistan'ın aktif
bir şekilde katıldığını belirtti.
Azarbeycan'ın da kısa sürede bu projeye katılacağına inandıklarını anlatan
Nauduzas, şöyle devam etti:
''Viking Ulaşım Projesi ile Ukrayna'nın Baltık Denizi kıyısındaki Klaipeda
Limanı'ndan başlayarak Karadeniz'e kıyısı bulunan Illichivsk Limanı'na kadar
olan bölümde bin 734 kilometrelik demir yolu hattı olacak. Türkiye projeye dahil
olursa Illichvicsk Limanı'nından Samsun ve İstanbul'a seferler düzenlenecek.
Özellikle Samsun, orta doğu ülkeleri için çok önemli bir merkez olabilir.
Ayrıca, Klaipeda Limanı'ndan dünyanın çok sayıda ülkesine mal gönderiliyor. Yani
İran'dan gelen bir mal, bu hat üzerinden İngiltere'ye, Almanya'ya ve Fransa'ya
2-3 gün içinde rahatlıkla ulaşacaktır.''
Bir gazetecinin, ''Türkiye'nin, bu projeye dahil olma maliyeti nedir-''
sorusunu Nauduzas, ''Türkiye demir yolu ulaşımı açısından ciddi potansiyele
sahip ve bu konuda çok ciddi çalışmalar var. Türkiye bu proje için 7,5 milyar
dolar civarında harcama yapmak durumunda'' yanıtını verdi.
|