Haliç’in İki Yakası Amfibi...
Haliç Metro Geçiş Köprüsü...
Haliç’in 4. Köprüsü: 'Metro Geçişi'
Haliç Köprüsü'nde Büyük Tehlike
Haliç Metro Geçiş Köprüsü...
Tartışmalı Köprü 3 Mart'ta Tamamlanıyor!
Tarihi yarımadanın silüetini bozduğu gerekçesiyle tartışma yaratan Taksim Yenikapı metro hattını taşıyacak Haliç Köprüsü'nde son viraja girildi. Köprü 3 Mart'ta tamamlanacak.
Taksim-Yenikapı metro hattında yolcu taşıyacak Haliç Geçiş Köprüsü, 3 Mart'ta son parçasının yerleştirilmesiyle tamamlanacak. Akaşam Gazetesi'nin haberine göre, deniz üzerindeki uzunluğu 480 metre olan çelik köprüde bugüne kadar 17 bin329 metreküpbeton, 6 bin 795 ton çelik ile 169 ton kablo kullanıldı. Tarihi yarımadanın siluetini bozduğu için büyük tartışmalara neden olan yapının maliyeti 147 milyon euro.
3 parça kaldı Taksim-Yenikapı metro hattındaki Haliç metro geçiş köprüsü, Taksim Meydanı'ndan başlayıp, Beyoğlu ve Şişhane istasyonuna oradan Perşembe Pazarı'na iniyor. Hat daha sonra yeryüzüne çıkacak. 22 parçadan oluşan köprünün bugüne kadar 19 parçası yerleştirildi. Köprünün kaba yapısının mayıs sonunda bitmesiyle, elektrik -mekanik işlemleri, ray döşemesi ve aydınlatması tamamlanacak. İlk döner köprü İki yakadaki giriş noktalarından vatandaşların geçiş yapacağı köprüde, 8 vagon dizilimini sağlayacak 180 metrelik bir adet durak olacak. Metro tüneli ile çelik köprü arasındaki bağlantıyı iki yakadaki viyadükler sağlayacak. Unkapanı'ndaki viyadük 171, Beyoğlu'ndaki viyadük de242 metreboyunda. Çelik köprü, Türkiye'de döner köprü sisteminin ilk defa kullanılacağı yapı olacak. Köprü üç renk olacak Projenin sahibi Hakan Kıran, projeyle ilgili olarak şöyle konuştu: Hiç pişman olmadım. İçim de yüzde yüz rahat. Haftanın 2-3 günü şantiyedeki ofisteyim ama şöyle karşıya geçip de köprüye hiç bakmadım. Renk ve ışık konusunda Tarihi Yarımada'nın renk bütünlüğü araştırıyoruz. Renk, bej, beyaz ve biraz da deniz mavisiyle üçlü kombinasyon olacak. Işık da aynı şekilde. Yani patlamayan, rahatsız etmeyen miktarda olacak. Aydınlatmada da İtalyan ve Türklerle çalışıyoruz. UNESCO'nun bağımsız heyeti de gelip denetliyor. Onlarla da tartışıyoruz. 90 derece açılacak İki kule arasındaki köprüye entegre olan köprünün döner bölümü,12 cmyükselerek tek pivot ayak üzerinde 90 derece dönerek açılacak. Geleneksel sistemde yükselerek açılan köprülerin aksine bir kapı gibi dönen köprü120 metreboyunda. Suyun altında120 metrederinliğe sahip olan köprüde 22 ton çelik kullanıldı. Boğaziçi Köprüsü'nde 27 bin ton çelik kullanılmıştı. Köprünün test sürüşü 29 Ekim'de. Taksim Yenikapı : 8 dakika Köprünün tamamlanmasıyla birlikte mesafeler kısalacak. Taksim-Yenikapı 8 dakika Osmanbey-Üsküdar 22 dakika Osmanbey-Kadıköy 28 dakika Maslak-Kartal 71 dakika Havaalanı-Maslak 56 dakika
|