Tarihi Köprüde 5 Metrelik...
Aizanoi İkinci bir Efes Olacak
Yarım Milyar Yolcu Taşındı!
Efes, Unesco Dünya Mirası...
Efes Müzesi'nde Tarihi Eser...
Efes'te "UNESCO" için Geri Sayım
Tarihi Ambarlar Sanat Galerisi Oldu
Tarihi Köprü Söküldü Ortada Kaldı
Tarihi Sivas Kongresi Binası Dökülüyor!
Tarihi Milli Park Üstü Yol!
Tarihin Üstüne Tütün Ektiler
Efes'in Hedefi Dünya Miras...
İşte 3. Köprünün Açılış Tarihi
Evin Çatısından 3 Marmaray,...
Körfez Köprüsü‘nden 650 Milyon...
3. Köprü ve Bağlantı Yolları...
İşte 3. Köprüde Son Durum
3. Köprünün Son Görüntüleri!
'Çanakkale Boğaz Köprüsü Dünyanın...
3. Köprü Yuvasız Bıraktı
Çanakkale Boğazı'na Köprü,...
Çanakkale Boğazı'na Köprü Geliyor!
"3. Köprü İnşaatını Durdurun"
Can Yanmadan Önlem Alın, Köprüler...
Köprü ve Otoyol Geliri 571 Milyonu Aştı
'Köprünün Asılcağı Seviyeyi Geçtik'
3. Köprü İnşaatında Ölen İşçiler...
Metrobüs Köprülerine Özel...
Tarihi Köprünün Nefes Kesen Yolculuğu
Kars’ın Susuz ilçesinde 1899 tarihinde Ruslar tarafından Kars Çayı üzerine yapılan 60 metre uzunluğunda, 105 ton ağırlığındaki tarihi demir köprü yapımı devam eden Kars Barajı’nın suları altında kalmadan TIR’la tek parça halinde taşındı.
DHA'nın haberine göre, Çamçavuş Köprüsü tek parça halinde 24 saatte hidrolik sistemle söküldü. Köprü 21 kilometre uzaklıktaki Kafkas Üniversitesi’nin Paşaçayır Kampusu çevresinden akan Kars Çayı’nın üzerine konulmak üzere şehirden geçirildi. Köprünün geçişi çok kontrollü şekilde yapılırken, yol güzergahında bulunan elektrik telleri de geçişe engel olduğu için kesildi, refüjler kaldırıldı. TEDAŞ, Belediye ve Karayolları ekipleri hummalı bir çalışmayla köprünün her hangi bir aksaklığa meydan verilmeden şehirden geçirilmesi için büyük gayret sarf etti. Nakil işlemini gerçekleştiren şirketin yetkilisi Bülent Yanmaz, tarihi köprüyü taşımak için çok ince hesap yaptıklarını ve en ufak ayrıntıyı bile düşündüklerini söyledi. Yanmaz, "Taşıma planı ona göre yapıldı, araçlar ona göre dizayn edildi. Köprüyü sağ salim yerine götüreceğiz. Yükleme işlemini 12 saatte tamamladık. 21 kilometre bu şekilde gideceğiz. Hidrolik sistemli inip alçalabilen, lastiklerinin 55 derece dönebildiği bir araca yükledik. 500 beygirlik makinelerle çekiliyor" dedi. Köprüyü şehir içinden geçirmek zorunda olduklarını anlatan Yanmaz, 4 aydır bu çalışmayı yürüttüklerini ve bunun Türkiye’de bir ilk olduğuna da dikkati çekti. |