Bitlis'te "Mobil Onarım Ekibi"...
Ümraniye'de Seçim Sırasında,...
Bolu'da 9 Okul Güneş Enerjisi...
Deprem Bölgelerinde Okullar...
Çiğli Belediyesi’nden İnşaatlara...
İMO'dan 'Yeni Bir Yapı Denetim...
Depremde Orta ve Üzeri Hasar...
Deprem Bölgesine 500 Çelik...
Depremlerin Milli Eğitime...
“Yapılanmanın Denetimi için...
Tek Yürek Kampanyası Denetim Dışı Kaldı
Bingöl'de Riskli Okul Binaları...
Yapı Denetim Kuruluşlarına...
Mersin'de 76 Okul Risk Nedeniyle...
Ankara'da 6 Okul Tahliye Edildi
Betona Su Katılmasına İtiraz...
JMO’dan Uyarı: 4159 Okul Risk Altında
Ataşehir'de Okul Önünde 'Çatlak' Eylemi
Yıkılan Okullar Depremden...
Okullara Apar Topar Tahliye
Hakkari'de 3 Okul, 'Deprem...
Manisa'da 28 Okul Tahliye Edildi
4 Bin 581 Okul, 1578 Devlet...
İzmir’de 8 Okul için Tahliye Kararı
İstanbul’da 93 Okul Boşaltılacak
Özel Okul Velileri Devlet Denetimi İstiyor
Çocukları özel okullarda eğitim gören veliler, okul binalarının depreme dayanıklılığının belirlenmesi için devlet denetimi istiyor.
Türkiye’nin pek çok yerindeki bazı özel okul binalarının, olası bir depremde hasar görme olasılığı yüksek. Okul binalarının yaklaşık yüzde beşinin “çürük” olduğu tahmin ediliyor. Veliler, iki haftadır hem çocuklarının öğrenim gördüğü okul yönetimine hem de İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İstanbul Valiliği ve CİMER’e binaların kamu kuruluşları tarafından denetlenmesi isteğiyle başvuruyor. Ancak doğru düzgün bir yanıt alamıyor. Cumhuriyet’ten Figen Atalay’ın haberine göre; okul yönetimleri velilere özel şirketlerden aldıkları “sağlam” raporlarını gösteriyor. Veliler ise risk analizlerinin Mühendis ve Mimarlar Odası, üniversiteler gibi kurumlar tarafından yapılması istiyor. Kimi veliler korkudan çocuklarını okula göndermiyor. “Uzaktan eğitim” isteklerine de olumlu cevap alamayan veliler, “sağlam” okul arayışında. Öğrenci Velileri Derneği (VELİ-DER) Başkanı Ömer Yılmaz dernek olarak acil taleplerini şöyle sıraladı: “Tüm kamu ve özel okulların depreme dayanıklılık testleri Mühendis ve Mimarlar Odası, üniversiteler gibi bağımsız kuruluşlara yaptırılmalı. Okullarda deprem öncesi, deprem anı ve sonrası için eylem planları oluşturulmalı. ‘Depreme Hazırlık Eğitimi’ ders olarak okutulmalı. Yeniden yapılacak okulların mimari projeleriyle ilgili meslek odalarının görüşü alınmalı.” Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |