Daha Hesaplısı Yok Dedi; Kendi...
Hilti'den Çalışan Dostu Yeni...
Hilti Kesme ve Taşlama Makinalarını...
Hilti’den Depremde Domino...
2014’te %35 Büyüyen Hilti...
“Dünya Markası Olmak için...
DuPont'tan Ar-Ge'ye 2,2 Milyar Dolar
Binaların Röntgenini Çeken...
Yenilikçi Fikirler 'BTSO İnovasyon...
Hilti Türkiye Dinamik, Şeffaf...
Hilti'nin Desteklediği Venezüella...
Hilti Türkiye & Orta Asya...
Yalıtım Sektörü ile Çatı &...
Simon Bolivar Gençlik Orkestrası’nın...
Orta Gelir Tuzağının Çaresi İnovasyon, Know-How, Markalaşma
Güney Kore, Japonya gibi ülkelerin orta gelir tuzağını, inovasyon yaparak, know-how üreterek ve global markalar çıkararak aşabildiğini vurgulayan Hilti Türkiye ve Orta Asya Genel Müdürü Mehmetçik Kalay; Türkiye'nin bu eşiği geçebilmesinde Hilti'nin önemli bir işlev üstlenebileceğine inandıklarını söyledi.
2013’te yüzde 34 büyüyerek bağlı bulunduğu META bölgesinde (Middle East, Turkey and Africa / Ortadoğu, Türkiye ve Afrika) en fazla büyüyen Hilti organizasyonu olan ve 10 ülkenin bağlı olduğu Hilti Türkiye, ilk kez basın karşısına çıktı. 2013 yılının değerlendirildiği ve 2014 yılına dair beklentilerin paylaşıldığı toplantıda, Türkiye ve dünya ekonomisine dair öngörüler de ele alındı. Toplantıda yaptığı konuşmada 2013'te Türkiye inşaat sektörü yüzde 7,1 büyürken, Hilti Türkiye'nin sorumluluk alanındaki bölgenin de yüzde 8'lik bir büyüme kaydettiğine dikkat çeken Hilti Türkiye ve Orta Asya Genel Müdürü Mehmetçik Kalay, "Bulunduğumuz coğrafya, inşaat sektörüyle gelişiyor. Türkiye'nin ve Orta Asya'nın büyümesine önem veriyoruz ve bunun için de yatırım yapıyoruz" dedi. Türkiye ekonomisi için yapılan 'orta gelir tuzağı' uyarılarını anımsatan ve bunu başarıyla aşabilen birkaç ülke olduğuna işaret eden Kalay, sözlerine şöyle devam etti: "Orta gelir tuzağına düşmemenin yolu, inovasyon yapmaktan, know-how üretmekten ve global markalar çıkarmaktan geçiyor. Bu döngü, ekonomisi katma değer üreten bir ülke yaratıyor. Japonya, Güney Kore gibi ülkeler bunu yaptılar ve Türkiye'nin de bunu başarması gerekiyor. Bu anlamda inovasyon yapan, know-how'a sahip küresel bir marka olan Hilti'nin önemli bir işlev üstlenebileceğine inanıyoruz. Her yıl 30 yeni ürün lansmanı gerçekleştiren Hilti, 2013 yılında Ar-Ge için 189 milyon İsviçre Frangı (yaklaşık 440 milyon TL) yatırım yaptı. Türkiye inşaat sektörü, know-how'ını geliştirmek konusunda önemli mesafeler kaydediyor; yasal altyapı, gelişmiş standartlara göre güncelleniyor. Biz de üzerimize düşeni yapıyoruz; ürettiğimiz know-how'ı nasıl daha önce Almanya, ABD gibi ülkelerle paylaşmışsak; Türkiye'de de ODTÜ, İTÜ gibi üniversitelerimizi, AFAD gibi kurumları destekliyoruz".
|