Ordu'nun Dereleri 'HES Tehdidinde'
Doğa için Proje Değişti
Araplar'ın Anadolu'daki Gözdesi
Denizdeki Havalimanı Arsa...
Ordu’nun Dereleri Artık Akmıyor
Ordu-Giresun Havalimanı'nda...
Açılış Tarihi Belli Oldu!
"Ordu Giresun Havalimanı"...
Denizdeki Havalimanı, Arapların...
İkinci Denize Dolgu Havalimanı...
Ordu-Giresun Havaalanı'na...
Ordu-Giresun Havalimanı için Ek Ödenek
290 Milyon Liraya Mal Olacak
Kaç Para Harcandı?
Hani Kıyılardan Yararlanmada...
Ordu-Giresun Havalimanı'nda...
Ordu-Giresun Hava Limanı'nda...
Okula Gidiyordum Birden Yol Çöktü
Ordu-Giresun Havaalanı Projesinde Değişiklik!
AK Parti Ordu Milletvekili Fatih Han Ünal, yapımı süren Ordu-Giresun Havaalanı’nın terminal binası projesinin revize edildiğini belirterek, havaalanının yolcu kapasitesinin artacağı göz önüne alınarak terminal binası büyütüldüğünü söyledi.
İHA'nın haberine göre, Ordu-Giresun Havaalanı’nın ilk hazırlanan projelerinde pist uzunluğunun 2 km olduğunu, bunun daha sonra 3 km’ye çıkarılarak uluslararası havaalanı niteliği kazandırıldığını hatırlatan AK Parti Ordu Milletvekili Fatih Han Ünal, buna bağlı olarak terminal binası projesinin de büyütüleceğini açıkladı. Ünal, “İnşaat sürdükçe yeni detaylar ortaya çıkıyor. 2 km’lik pisti 3 km’ye çıkarırken terminal binasının küçük kalması olmazdı. Dolayısıyla terminal binasını da büyüttük ve ihalesini gerçekleştirdik. İhaleyi alan firmada bu konuda tecrübeli ve güçlü bir firma. Çalışmalar hızla sürüyor” dedi.
“Havaalanı ile büyük prestij yakalayacağız” 20 bin metrekareden fazla kullanım alanına sahip olacak olan terminal binasında ısı ve güç merkezi, kapalı otopark, çok maksatlı garaj, kaza kurtarma birimi ile regülatör binasının bulunacağını, havaalanının kulesi 32 metre yüksekliğinde olacağını, havaalanı etrafında kulenin bakış açısını engelleyecek yüksek bina yapımına izin verilmeyeceğini de belirten Ünal, “Havaalanı inşaatı Ulaştırma Bakanlığı’nda Bakan’dan müsteşarına kadar makam odalarında 1’i hareketli 5 kamera ile Ankara’dan izleniyor. Ordu-Giresun Havaalanı Türkiye’nin dış destek almadan tamamen kendi mühendis ve müteahhidiyle gerçekleştirdiği bu proje bir prestij projesidir. Dolayısıyla başarılı olmaya mecburuz. Unutulmasın ki, valizlerin yürüdüğü bant yurt dışından siparişle geliyor. İmalat süresi 5-6 sürüyor. Bu özellikle bilinmeyen çok teknik ayrıntılar var. O sebeple inşaatın bitmesi yılsonunu bulacaktır. Ancak hizmete girdiğinde en büyük uçaklar dahi inebileceği, uluslararası ve stratejik bir havaalanına sahip olacağız. Bu yatırım ile Türkiye ve Karadeniz önemli bir prestij yakalayacaktır” diye konuştu. |