Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

Kuzey Marmara Otoyolu için Suç Duyurusu

Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, Kuzey Marmara Otoyolu’nda; Yavuz Sultan Selim Köprüsü dahil Odayeri-Paşaköy Arası Yapım İşi’nin yapım süresi başlangıcının, şirkete ek işletme süresi verilecek şekilde hileli düzenlendiğinin tespit edildiğini belirterek suç duyurusunda bulundu.

yapi.com.tr
Kuzey Marmara Otoyolu için Suç Duyurusu

CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, sosyal medya hesabından Kuzey Marmara Otoyolu'nun yapım işini üstlenen şirkete hileli şekilde ek işletme süresi verildiğini ve devletin 647 milyon 740 bin 800 dolar zarar uğratıldığını belirterek Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulundu.

Sözcü’de yer alan habere göre; kaynak olarak Karayolları Genel Müdürlüğü 2017 Sayıştay Raporu'nu gösteren Yavuzyılmaz şu ifadeleri kullandı:

“Kuzey Marmara Otoyolu'nda; Yavuz Sultan Selim Köprüsü dahil Odayeri-Paşaköy Arası Yapım İşi'nin yapım süresi başlangıcının, şirkete ek işletme süresi verilecek şekilde hileli düzenlendiğini tespit ettik. Suç duyurusunda bulundum.

Sayıştay Raporuna göre; Resmi olarak işin yapım süresinin başlayabilmesi için, Uygulama Sözleşmesinin yürürlüğe girmesi gerekiyor. Yürürlüğe girebilmesi için ise uygulama sözleşmesinin imzasından sonra, şirketin bazı şartları 180 gün içinde yerine getirmesi gerekiyor.

Şirket 180 gün içinde bu şartları yerine getirmiyor. Ayrıca şirketin kusurları nedeniyle bir 180 gün daha geçiyor. Uygulama Sözleşmesi de ancak 360 gün sonra yürürlüğe girebiliyor. Resmi olarak yapım süresi başlangıç tarihi de bu tarih oluyor. Ancak sahada fiili durum farklı!

Çünkü sahadaki imalatlar, sözleşmenin yürürlülük tarihinden 360 gün önce zaten başlatılmış durumda. Özet olarak; resmi olarak işin yapım süresi başlatıldığında zaten işin 360 günlük kısmı yapılmış durumda.

‘360 günlük sürenin yapım süresinden düşürülmesi gerekiyor’
Normalde sahada imalat yapılan bu 360 günlük sürenin, şirketin ihale teklifinde yer alan yapım+işletme toplam süresindeki yapım süresi kısmından düşülmesi gerekiyor. Ancak bu 360 günlük imalatlar hiç yapılmamış gibi hareket ediliyor.

‘Otoyolun kamuya devri 360 gün ötelenmiş oldu’
İşletme süresi uzuyor, otoyolun kamuya devri de 360 gün ötelenmiş oluyor. Görevli şirkete bu süre kadar garanti ödemeleri peşkeş çekilmiş oluyor. Oluşturulan kamu zararı: (323.870.400 + 323.870.400)= 647.740.800 Dolar! Kaynak: Karayolları Genel Müdürlüğü 2017 Sayıştay Raporu.”

http://www.yapi.com.tr/haberler/kuzey-marmara-otoyolu-icin-suc-duyurusu_192587.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!