Hilton Worlwide Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Michael
Collini, düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada, geçtiğimiz
birkaç yıl içinde Hilton otellerinin Türkiye'deki çeşidinin
arttığını, Hampton by Hilton'un ekonomi segmentinde
yer alan bir marka olduğunu ve Türkiye pazarına girmek için
doğru bir zamanda olduklarına inandıklarını söyledi.
Hampton by Hilton'u Türkiye'de lanse etmeye karar verdikten sonra bir
araştırma yaptıklarını ve ABD'de başarılı olan bu markayı Türkiye'deki talep ve
ihtiyaçlara göre uyarladıklarını belirten Collini, İstanbul'da inşa edilecek
Hampton by İstanbul Kayaşehir için Makro İnşaat ile yönetim anlaşması
imzaladıklarını, İstanbul dışında Hampton by Hilton Rize, Hampton by Hilton
Çorlu ve Hampton by Hilton Gaziantep için de anlaşmaları imzaladıklarını, ayrıca
ilerleyen aşamalarda Bursa ve Ordu'da Hampton by Hilton otellerinin yapılacağını
da anlattı.
Türkiye'deki otel geliştirme ve yatırım faaliyetlerinin devam ettiklerini
dile getiren Collini, anlaşmaları imzalanan 4 otelin açılmasıyla birlikte Hilton
Worldwide'ın Türkiye'deki otel sayısının 34'e ulaşacağını, bunların 17'sinin
faaliyetini sürdürdüğünü, kalan 17'sinin ise inşaatının sürdüğünü veya inşasına
başlanacağını belirtti.
''Türkiye, Waldorf Astoria için bir fırsat''
Bu yıl için toplam 12 yeni otel açılışı planladıklarını, şimdiye kadar 5
tanesinin açıldığını, yılın sonuna kadar 7 yeni otel açılışı daha yapacaklarını
ve bu yılın sonunda faaliyetteki otel sayılarının 24'ü bulacağını ifade eden
Collini, söz konusu 7 otelin İstanbul Sütlüce'de Hilton Garden Inn, Avcılar'da
Double Tree by Hilton, Bursa'da Hilton ve Hampton by Hilton, Ordu'da Hampton by
Hilton, Mardin'de Hilton Garden Inn, Rize'de Hampton by Hilton otellerinden
oluştuğunu söyledi.
Soruları da yanıtlayan Collini, Türkiye'de birçok alanda ve sektörde hızlı
bir yükseliş trendi görüldüğünü vurgulayarak, ''Türkiye'de özellikle konaklama
sektörünün orta ve ekonomi segmentlerinde yüksek kalitede otel arzında eksiklik
gördük. Bunu piyasada oluşan bir boşluk olarak değerlendirdik ve pazar fırsatı
olarak ele aldık'' dedi.
İstanbul'da Hilton'un bütün markalarıyla büyümek istediklerini, pazar
fırsatları uygun olursa Türkiye'nin belli başlı yerlerinde Hilton markasıyla
yatırım yapma ve büyüme hedefleri bulunduğunu vurgulayan Collini, ''Waldorf
Astoria markasını Türkiye'de de geliştirmek bizim planlarımız arasında yer
alıyor. Ancak bu kısa vadede bir projeye dönüşmüş değil. Ama Türkiye'nin Waldorf
Astoria için bir fırsat olduğunu düşünüyoruz'' diye konuştu.
''Otel 25 milyon dolarlık yatırım''
Hampton by Hilton İstanbul Kayaşehir oteli için yönetim anlaşması imzalayan
Makro İnşaat Genel Müdürü Acun Uyar da 4 ülkede 17 değişik noktada projelerinin
devam ettiğini, bugüne kadar 800 bin metrekarelik inşaat, 650 milyon liralık
sözleşme hacmine ulaştıklarını, son yıllarda yatırıma elverişli ortamdan dolayı
taahhütten daha çok yatırıma kaydıklarını belirtti.
Uyar, İstanbul'un kuzeyinde yer alan ve Kayabaşı olarak bilinen yerde
''Avrupa'nın ve Türkiye'nin en büyük uydu kenti''nin inşa edildiğine dikkati
çekerek, bittiğinde 65 bin konutlu bir uydu kent halini alacak olan Kayabaşı'nda
250 bin civarında bir nüfusun yaşayacağının tahmin edildiğini, söz konusu
nüfusun Türkiye'deki 41 yerleşim yerindeki nüfustan daha yüksek olduğunu, bu
anlamda Kayabaşı'nın bir ''mega şehir'' olarak adlandırılabileceğini
söyledi.
Makro İnşaat olarak Kayaşehir'de toplu konut alanının tam ortasında ''Merkez
Kayaşehir'' projesine başladıklarını hatırlatan Uyar, şöyle konuştu:
''Kayaşehir'in etrafında İkitelli Organize Sanayi Bölgesi var. 23 bin
bağımsız iş yeri mevcut. Bunların Anadolu'dan, çevreden günü birlik misafirleri
oluyor. Ayrıca yakın çevresinde Olimpiyat Stadı var. Biz de Merkez Kayaşehir
adıyla yaklaşık 100 milyon dolar civarında yatırım değeri olan bir proje
başlattık. 24 bin metrekare arsa üzerinde 65 bin metrekare toplam kapalı alana
sahip. Önümüzdeki ayın sonunda kaba inşaatını tamamlamış olacağız. Bu projenin
içinde bir de otel var. Hampton by Hilton, Merkez Kayaşehir projesinin içinde
yer alıyor. Otel 144 odalı olacak, ekonomik business mantığıyla işletilecek. 25
milyon dolarlık yatırım tutarı öngörüyoruz. İnşaatına başladık. Mayıs 2012'de
deneme, Ağustos 2012'de de büyük açılışı yapıp misafirlerimizi kabul
edeceğiz.''
AVM bünyesinde 160 dükkan bulunduğunu belirten Uyar, dükkanların metrekare
satış fiyatının 2 bin 500 liradan başladığını bildirdi.
Orta fiyatlı oteller segmentinde
Hilton Worldwide grubuna dahil olan Hampton markası, orta fiyatlı oteller
segmentinde yer alıyor. Yönetim anlaşması Makro İnşaat ile imzalanan Hampton by
Hilton İstanbul Kayaşehir, 6 katlı binadan oluşacak ve içinde 3 toplantı salonu
bulunacak.
Franchise anlaşması YTP Turizm Yatırımları ve İşletmeleri AŞ ile imzalanan
Hampton by Hilton Rize, 90 odalı bir otel olacak.
Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi'ne yakın olan, 7 katlı, 136 odalı Hampton
by Hilton Çorlu için Onur Işıl Otomotiv İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret Ltd.
Şti. ile franchise anlaşması imzalandı.
Gaziantep'te Milenyum Ticaret Merkezi'nin içinde yer alacak, 116 odalı
Hampton by Hilton Gaziantep için ise inşaat yüksek mühendisi olan Muharrem Balat
ile yönetim sözleşmesi imzalandı.
|