b>Haydarpaşa Dayanışması tarafından Haydarpaşa'nın özelleştirilmesine karşı toplanan yaklaşık 10 bin imza, Haydarpaşa Garı Postanesi önünde yapılan bir basın açıklaması ile aralarında Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık, TCDD, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin de olduğu on kamu kurumuna gönderildi. Ellerinde "Haydarpaşa'yı değil, İncirlik'i kapatın", "Manhattan'da Haydarpaşa yok, Haydarpaşa'da Manhattan niye olsun?", "Minareler süngümüz, kubbeler miğferimiz, gökdelen neyimiz?" dövizleri taşıyan Mimarlar Odası Büyükkent Şubesi ve Birleşik Taşımacılık Sendikası (BTS) 1 No'lu Şube üyeleri, Haydarpaşa'nın özelleştirilmemesi taleplerini yinelediler.
Haydarpaşa Dayanışması'nın bir kent yağması karşısında oluşmak durumunda kaldığını belirten Mimarlar Odası Büyükkent Şubesi Başkanı Eyup Muhçu, Göztepe'de, Çeliktepe'de başka dayanışmalara da örnek oluşturduklarını, toplanan imzaların da kısa sürede toplandığını söyledi. Devam etmesi durumunda imzaların milyonları bulabileceğine değinen Muhçu, ancak amaçlarının bu olmadığını, toplanan imzaların bir önyazı ile birlikte on kamu kurumuna gönderileceğini belirtti.
Haydarpaşa Dayanışması adına BTS 1 No'lu Şube'den Ali İhsan Kapıkıran'ın okuduğu bildiride ise, 70’i aşkın sivil-demokratik kitle örgütünün katılımı ile oluşturulan Haydarpaşa Dayanışması'nın 1 yılı aşkın süredir Haydarpaşa Garı, Limanı ve çevresinin küresel rant gruplarınca yağmalanmasına ve işgal edilmesine karşı yoğun çaba içersinde olduğu hatırlatılarak, imza kampanyasının da bu çabaların bir parçası olarak yetkililerin dikkatini bir kez daha çekmek amacını taşıdığı dile getirildi.
Yağma projelerine sadece ülke halkının değil, aynı zamanda dünyanın uygarlıkların ürettiği değerlere, tarihe ve çevreye saygılı kesimlerin de karşı olduğunun belirtildiği bildiride, "Birleşmiş Milletler’in kültürden sorumlu örgütü olan UNESCO’nun ve 2005 Dünya Mimarlar Kongresi’nin bu yönde benzer değerlendirmelerinin bulunması “küresel yağma” karşısında yalnız olmadığımızı, ulusal ve uluslararası dayanaklarımızın olduğunu göstermektedir" denildi.
Bildiride, Demiryolu Ana Statüsü'nde yapılmak istenilen değişikliğin Danıştay tarafından durdurulmasına atıfta bulunularak, tüm gelişmelere rağmen, Haydarpaşa bölgesi için proje grubu oluşturulması ve Haziran ayında start verilecek bir proje yarışması hazırlığının yapılması eleştirildi.
Haydarpaşa Dayanışması'nın yinelediği talepleri ise şunlar:
- Bu talan ve işgal projelerinden derhal vazgeçilmelidir.
- Haydarpaşa Tren Garının gar işlevi korunmalı ve geliştirilmelidir.
- Bir deniz kenti olan İstanbul’un tek olma özelliğine sahip olan ve 100 yıldan fazladır var olan Haydarpaşa Limanını, “silueti bozuyor” diye eleştirenler, limanı geliştirmek ve modernize etmek için çaba sarf etmelidirler.
- Demiryolu ve deniz taşımacılığının kombinasyonu geliştirilmeli, ulaşımdaki payı artırılmalı ve karayoluna dayalı ulaştırma politikalarından derhal vazgeçilmelidir.
- Yapımı devam eden Hızlı Tren ve Marmaray projeleri tüm detayları ile kamuoyuna açıklanmalı , bilim insanları, odalar ve çalışanlar ile onların örgütleri olan sendikaların ve toplumun görüşlerine açılmalıdır.
- Mevcut projeler çerçevesinde, Hızlı Tren dahil tüm trenler Haydarpaşa Garına kadar gelmeli, Marmaray için ayrıca düşünülen hatların Söğütlüçeşme İstasyonunda Haydarpaşa Garı ile bağlantı noktası kurulmalıdır.
|