Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

Hafriyat Terörü 1 Yılda 24 Can Aldı

Son yıllarda İstanbul trafiğinin kâbusu haline gelen hafriyat kamyonları ile beton mikserleri tehlike saçmaya devam ediyor. Hız sınırı ve sürüş kurallarını ihlal eden hafriyat kamyonları ile beton mikserleri son bir yılda 24 can aldı. Kazalarda hayatını kaybedenlerin çoğu kadın, çocuk ve yaşlı…

yapi.com.tr
Hafriyat Terörü 1 Yılda 24 Can Aldı

Arefe Çakır, Şule İdil Dere, Berfin Kantarkıran, Özge Kandemir, Hacer Yılmaz, Mervan Buldu... Onlar İstanbul’daki hafriyat kamyonları ve beton mikserlerinin son bir sene içinde neden olduğu kazalarda hayatını kaybeden 24 kişiden sadece birkaçı.

Son 1 ayda 3 kişi

Hürriyet'ten İdris Emen'in haberine göre, mega projeler ve kentsel dönüşüm nedeniyle hemen hemen her sokakta karşımıza çıkan hafriyat kamyonları ile beton mikserleri sadece son bir ayda üç can aldı. 16 Haziran’da Habipler-Arnavutköy yolunda öğlen saatlerinde yolun karşısına geçmeye çalışan Berfin Kantarkıran hafriyat kamyonun altında kalarak hayatını kaybetti. 19 Haziran’da Kağıthane’de alışverişe giden Arzum İrem Çakmak hafriyat kamyonetinin altında kalarak can verirken, 20 Haziran’da Hasdal’dan gelen hafriyat kamyonunun Odayeri yönünden gelen otomobile çarpması sonucu otomobilde olan Selin Karakuş yaşamını yitirdi. Hafriyat kamyonları ile beton mikserlerinin İstanbul’da karıştığı kazalarla ilgili Kuzey Ormanları Savunması tarafından bir araştırma yapıldı.

Sürücü kusuru fazla

Araştırmaya göre son 1 yılda hafriyat kamyonları ile beton mikserlerinin İstanbul’da karıştığı kazalar sonucunda 24 kişi hayatını kaybetti. Ölümle sonuçlanan kazaların çoğunda sürücü kusuru olduğu vurgulanan araştırmada şu bilgilere yer verildi: “Hafriyat kamyonları ve beton mikser araçları, girmelerinin yasak olduğu şehir içi güzergâhlarında son bir senede yaşları 5 ile 85 arasında değişen 24 insanımızı öldürdü. Hafriyat kamyonlarının ve beton mikserlerinin neden olduğu kazaların önemli bir bölümü, bu araçların şoförlerin göremediği kör noktalarında gerçekleşmiştir. Bu yüzden de kaza yapan şoförlerin hemen hepsi küçük sürelerle cezalandırılmış, önemli bir kısmı ise hiç ceza almamıştır. Yine insan ölümlü kazaların büyük bölümü kent içinde gerçekleşmiştir. Hafriyat kamyonu ve beton mikserlerinin insanların sokaklardan çekildiği gece saatleri dışında şehre girmesi yasaklanmalıdır.”

Her an kamyon çıkabilir

İstanbul’da hafriyat kamyonları ile beton mikserlerinin sabah saat 06.00 ile 10.00 akşam saat 16.00 ile 22.00’da trafiğe çıkması yasak. Ancak kent içinde kalan inşaatlar nedeniyle kent içinde günün her saatinde hafriyat kamyonları ile beton mikserlerine rastlamak mümkün. Sefer başına prim alan hafriyat kamyonlarının son 1 yılda İstanbul’da karıştığı kazalarda 12’si kadın, 3’ü çocuk toplam 19 kişi hayatını kaybetti. Üstelik ölümlü kazaların bir kısmı Fatih, Kadıköy ve Maslak gibi şehrin en işlek bölgelerinde gerçekleşti. Son 1 yılda İstanbul’da beton mikserlerinin karıştığı kazalarda ise 3’ü çocuk 5 kişi hayatını kaybetti.

Öldüren prim

Hafriyat kamyonları ile beton mikserlerinin trafiğe çıkışı ile ilgili daha fazla denetim yapılması gerektiğini savunan İnşaat Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Gökçe şunları söylüyor: “Hafriyat kamyonları prim usulü çalışırlar. Gün içerisinde ne kadar çok malzeme taşırlarsa o kadar çok para kazanırlar. Böyle olunca hafriyat kamyonları aşırı hız yapıyor. Beton mikserleri betonu yükledikten sonra 2.5 saatte inşaat alanına ulaştıramazsa beton özelliğini yitiriyor. Bu yüzden beton mikserleri sürücüleri de hız yapıyor. Ancak buna çözüm bulunabilir. Örneğin inşaat alanına en yakın olan şirketten beton temin edilerek zaman sorunu çözülebilir. Ya da eski usulde olduğu gibi betonda kuru malzeme kullanılabilir. Ancak bunlardan önce hem hafriyat kamyonları hem de beton mikserleri ile ilgili ciddi denetimler yapılmalı”.

11 yıldır hukuk savaşı veriyor

Gaziosmanpaşa’da, 2 Aralık 2006’da araç trafiğine kapalı çıkmaz sokakta geri giden hafriyat kamyonunun altında kalarak hayatını kaybeden 9.5 yaşındaki Volkan Beyhan’ın ailesi, gerekli önlemleri almadıkları gerekçesi ile İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı, İSKİ Genel Müdürlüğü, MCC Konsorsiyumu ve Milli Savunma Bakanlığı hakkında toplam 250 bin TL’lik manevi tazminat davası açtı.

Kamyonun şoförü Bekir Aluçlu yargılama sonunda 5 yıl hapis cezasına karşılık olarak 36 bin 500 TL cezaya çarptırıldı. Baba İbrahim Halil Beyhan sorumlulara gerekli önlemleri almadıkları gerekçesiyle dava açılması için 4 kez başvuruda bulundu ancak reddedildi. Anayasa Mahkemesi ise idari ve yargısal başvuruyu yolları tüketilmediği gerekçesi ile başvuruyu reddetti.

10 aydır böyle duruyor

Malatya’da freninin patlaması sonucu Suriyeli bir ailenin yaşadığı eve giren ve hamile bir kadının ölümüne yol açan hafriyat kamyonu, kazanın üzerinden 10 ay geçmesine rağmen hâlâ evden çıkarılmadı. Kaza sonrası harabeye dönen ve kolonları zarar gören evin etrafında bir önlem alınmaması vatandaşları tedirgin ediyor. Çıkarma çalışmalarının ne zaman başlatılacağı ise bilinmiyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/hafriyat-teroru-1-yilda-24-can-aldi_159960.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!