Uysal'a Suç Duyurusu
Düzenleme Adı Altında Gezi...
Gezi Parkı’na "Ekolojik Köprü"
Bu İşaretlemeler Envanter için
Köprü ve Otoyollar 1,1 Milyar Kazandırdı
Köprü Geçişlerindeki Ücretlendirme...
Bakanların Plan Yetkisi Olmasın
Beyoğlu’nun Yeni Projesi:...
İstanbul ve Ankara Dahil Yedi...
Kanal İstanbul'da İkinci Haliç Planı
İstanbul'daki Kışlaya 'Şehir Hastanesi’
Büyük İstanbul Tüneli için...
"Türkiye'de 6 Tane Daha İstanbul...
İstanbul Sonuncu Oldu
İstanbul için Korkutan Uyarı!
“İstanbul’un Nüfusu Artıyor...
İstanbul için Alarm
Kartal, İstanbul’un En Çok...
"İstanbul Yıkılacak!"
İstanbul'un Enflasyonu Açıklandı
İstanbul'a 1.3 Milyar Dolarlık...
İstanbul'un Altına 145 km. Tünel
Ünlü Prof. İstanbul için Son...
Gezi Parkı'na Ekolojik Köprü!
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 2017 yılı konsolide bütçesi 42 milyar lira.
DHA'nın haberine göre, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 2017 yılı konsolide bütçesi 42 milyar lira, kendi bütçesi de 18,5 milyar lira olarak açıklandı. Bütçenin yaklaşık yüzde 46'sı ulaşıma ayrıldı. 223 oyun kullanıldığı bütçe oylamasında, 159 kabul, 64 red oyu verildi.
Bütçe görüşmeleri sırasında meclis üyelerine seslenen İBB Başkanı Kadir Topbaş, 2017 yılı vaadlerini anlattı. Gezi Parkı ve Haliç'e ekolojik köprü yapmayı planladıklarını söyleyen Topbaş, “Taksim'de Gezi Parkı'na geçen köprünün de ekolojik yapılmasını istedim. Orada da yeşil bant içerisinden geçilsin. Duvarlarda çiçek açtırabildiğimize göre, bunu da başarırız" dedi. Konsolide bütçeden yatırıma 16,5 milyar lira ayırdıklarını söyleyen Topbaş, İstanbul'a 12 yılda toplam 95 milyar liralık yatırım yaptıklarını; 2017 yılı sonunda şehre yapılan yatırım miktarının 117 milyar lirayı bulacağını söyledi. Topbaş, 2017 İBB bütçesinin İstanbullulara ve millete hayırlı olmasını temenni etti. Zeytinburnu tramvay hattı yer altına alınacak İstanbul'daki raylı sistemler hakkında bilgi veren Topbaş, “82 kilometrelik metro inşaatı devam ediyor. 80 kilometrelik raylı sistem ihale aşamasına geldi" diye konuştu. Topbaş, Zeytinburnu'ndaki tramvay hattını, kent içinde olumsuz etki yaptığı için yer altına alma çalışmalarına başladıklarını ifade etti. “Üsküdar-kabataş yaya yolu' ihale aşamasında" Kamuoyunda Martı Projesi olarak bilinen 'Kabataş Transfer Merkezi'nin metro ve deniz ulaşımını birbirine entegre eden bir yatırım olduğunu ileri süren Kadir Topbaş, “Gelecekte Sarıyer'den Karaköy'e yapılması planlanan hat ile şu anda yapımı devam eden Beşiktaş üzerinden Kabataş'a gidecek Mahmutbey-Mecidiyeköy metrosu, Karaköy'e kadar uzanacak, Şişhane'nin altına kadar gelecek. Çok önemsediğimiz Üsküdar-Kabataş Yaya yolu denizin altından geçecek. İhale aşamasına geldi" dedi. 2 kilometrelik geçitte yürüyen bantlar olacağını ve bisikletle de geçilebileceğini aktaran Topbaş, Beşiktaş'tan Sarıyer'e ve Üsküdar'dan Beykoz'a da sahilin altından giden metro yapacaklarını belirtti. Toplam 98 kilometre uzunluğunda 17 tane yeni tünel inşaatı yapılacağını söyleyen Topbaş, Harem Beylerbeyi arasında 8.6 km, Beylerbeyi-Çengelköy arasında 5.1 km, Çengelköy Küçüksu arasında 4.9 km uzunluğunda toplam 18.84 km lastik tekerlekli tünel inşa edileceğini duyurdu. “Haliç çimenler üzerinden yürünerek karşıya geçilecek" Yerel seçimler öncesinde duyurduğu Unkapanı köprüsünün kaldırılarak, Haliç-Unkapanı arasında denizin altına yapılacak tünel projesini hatırlatan Topbaş, Haliç'in üzerine inşa edilecek bir ekolojik köprü ile karşıya geçileceğini söyledi. Topbaş, “Haliç'te Karaköy'den Sünnet Köprüsü'ne kadar olan kıyı boyunca 2 metresi bisiklet olmak üzere 10 metre genişliğinde yürüme yolu projesini hayata geçireceğiz. Eski Galata Köprüsü'nün bağlı olduğu yerden karşıya ekolojik köprü ile geçilecek. Çimenler üzerinde yürünerek karşıya geçilecek" dedi. Gezi parkı'na ekolojik köprü Taksim Gezi Parkı'na da benzer bir uygulama yapılacağını aktaran Topbaş, “Taksim'de Gezi Parkı'na geçen köprünün de ekolojik yapılamasını istedim. Orada da yeşil bant içerisinde geçilsin. Duvarlarda çiçek açtırabildiğimize göre bunu da başarırız" diye konuştu. İstanbul'un ana arterlerinden Levent'teki Büyükdere Caddesi'ni yerin altına almayı planladıklarını belirten Topbaş, Tarihi yarımadanın araç trafiğinden daha az etkilenmesi için Ordu caddesi'nin yayalaştırılmasını planladıklarını sözlerine ekledi. “Kentsel master planı hayata geçecek" Kentsel dönüşüm çalışmaları hakkında bilgi veren Topbaş, “Doğru düzgün, kararlı, ranta yenik düşmeyen, şehir kültürünü yaşatan ve şehri şehirliye bırakacak bir mantıkla hareket etmeye özen gösteriyoruz. Başkan olarak kendi dönemimde yaptığım en büyük iş İstanbul Metropolitan Planlama Merkezi'ni (İMP) kurmak ve İstanbul ile Trakya'yı planlamak oldu. İMP'yi kontrol eden ve denetleyen bir yapıyla yeniden hayata geçirme çalışması yaptığımızı belirtmek istiyorum. 2017 yılında İstanbul Kentsel Master Planı'nı da hayata geçireceğiz. İlçe belediyeleri dahil, kentsel dönüşüm ve gelişim yaparken bütün herkes bu plana uyacak. Böylece daha planlı bir İstanbul ortaya çıkacak. Altını çizerek söylüyorum; İstanbul Kanunu olmalı ve bu şehirde bakanlıklar dahil başka kuruluşların plan yapma yetkisi olamamalı" dedi. “Kadınların saat 22:00'den sonra istediği yerde inmeleri fikrini destekliyorum" CHP'li Meclis üyelerinin meclise sunduğu önergeden bahseden Topbaş, "Kadınların 22.00'den sonra İETT otobüslerinde istedikleri noktada inebilmeleri konusunu desteklediğimi ifade etmek isterim. İETT Genel Kurulunda uygun görüldüğü taktirde, buna katıldığımı söylemek isterim" şeklinde konuştu. |
-
doğa ve insan bir bütündür ayrılamaz, betonlaşma yapılırken yeşilliğe ve hayvanlarada yer bırakılmalı...onlarla biz varız....sevgi dolu yarınlara YANITLA