Yalova Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) Başkanı Celal Özel,yazılı bir açıklama yaparak, Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürü İsmail Kartal ile görüşerek, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'yle ilgili bilgi aldığını belirtti.
Gebze-Bursa hattının 2015'te tamamlanarak kullanıma açılacağını, Yalova için de en önemli kısmın bu alan olduğunu, projenin toplam maliyetinin ise 9 milyar doları bulacağını bildiren Özel, şunları kaydetti:
''Bu projenin, halen Avrupa'nın en büyük, dünyanın 2. büyük yatırım projesi olduğu ifade edilmiştir. Köprü ve otoyol projesi, ülkemizin kalkınmasına ve 2023 yılı ile ilgili temel stratejilerimize büyük katkı sağlayacak bir projedir. Hepimizin bildiği gibi devletimizin 2023 hedeflerinden birisi 500 milyar dolar ihracat ve 700 milyar dolar ithalat olmak üzere toplam 1,2 trilyon dolar ticaret hacmidir. Bir de buna ülke içindeki mal ve hizmet hareketlerini dikkate aldığımızda ticaretin boyutunu dahi iyi görmemiz mümkün olacaktır. Dolayısıyla bu ticaret hacmini karşılamak için ülkemizin, altyapı yatırımlarını büyüterek genişletmesi ve mevcut başlamış çalışmaları tamamlaması gerekmektedir. Bu yüzden bu proje, İstanbul-İzmir arasında çok büyük hizmet görecek, zaman, güvenlik, çevre ve kentleşme açısından büyük yararları olan bir projedir.''
Özel, Yalova olarak projenin zamanında tamamlanması için projeyi gerçekleştiren başta Karayolları olmak üzere tüm yüklenicilere her açıdan yardımcı olmak, her türlü desteği vermek, moral ve motivasyonlarını en üst düzeyde tutmak zorunda olduklarını ifade ederek, şöyle devam etti:
''Projenin, zamanında tamamlanması halinde ilimizdeki ilgili tüm kurum ve kuruluşlara ekonomik olarak fayda sağlayacağı aşikardır. Halihazırda projede tünelin yüzde 20'lik kısmı tamamlanmış olup, hızla ilerlemektedir. Bin 500 kişi civarında istihdam sağlanmış olduğu bilgisi verilmiş olup, satınalmaların öncelikli olarak Yalova'dan yapıldığı ve önceliğin Yalovalı firmalara verildiğini gerek bölge müdürü, gerek proje müdürü ifade ederek, çok sayıda örnek vermişlerdir. Tabii ki çok farklı ve büyük çapta satın almaların söz konusu olduğu projede Yalovalı firmaların hizmet vermekte birtakım zorluklar yaşadığı belirtilmiştir.
İlimizin çarpık kentleşme sendromu yaşamaması için Yalova'nın tüm ölçek planlarının birbirleriyle uyumlu olmasının sağlanmasının kentin en önemli görevi olduğunu tekrar hatırlatmakta yarar görüyoruz. Bunun yanı sıra çevresi tamamen büyükşehir belediyeleriyle sarmalanmış olan Yalova'nın da mevcut yasalar el vermese de belediyeler içindeki koordinasyonun sağlanması amacıyla büyükşehir statüsünde olmasını gerekli görmekteyiz. Yalova-İzmir arasını 3 saat, Yalova-İstanbul arasındaki mesafeyi 15 dakikaya düşüren proje, çok yakın gelecekte Yalova'nın ayrıcalıklı, tercih edilebilir ve marka şehir olmasına büyük katkı sağlayacaktır.''
|