Konut Alacaklar Dikkat!
İstanbullu Konut için 12.5 Yıl Çalışıyor
Konut Çok Yapılıyor, Az Satılıyor
Yeni Konutlar Zamlandı
Konutzedeler için Yargıdan...
Bankadaki Paranın Faizi Konut...
Yabancıya Günde 50 Konut Satıldı
TOKİ Açık Artırma ile İş Yeri...
'Anıtkabir 2023' Planında Konut Var
Konut Satışlarında Daralma
Konut Satışında 14 İlde Düşüş,...
Adalar’daki Konutlarda En...
Avrupa'da Konut Fiyatları Arttı
Konut Fiyatları Arttı
65 Yıllık Fabrika Yerine Lüks Konut
Bursa’nın Konutta Parlayan 5 İlçesi!
Konut Kiralamada Yeni Dönem
Konut Satışında Kısmi Artış
Vatandaş Konutta Senede Yöneldi
Konut Alacaklar ve Kiralayacaklar...
Arap Yatırımcılar Trabzon’daki...
TOKİ 10 Bin Konut ve İş Yerini...
"Konutzedeler" Seslerini Böyle...
ABD Konut Başlangıçları Düşüş Gösterdi
Konutlar Mayısta Zamlandı
Günlük Konutlarla İlgili Tedbirler...
54 Vilayette 125 Bin Konut İnşa Etti
Konutta Lüks Kavramı Değişiyor
En Fazla Konuta Para Harcadık
Hanehalkları bütçelerinden en fazla payı konut ve kira harcamasına ayırdı.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2016 yılı hanehalkı tüketim harcaması verilerini açıkladı.
Buna göre Türkiye genelinde hanehalklarının tüketim amaçlı yaptığı harcamalar içinde en yüksek payı yüzde 25,2 ile konut ve kira harcamaları alırken, ikinci sırayı yüzde 19,5 ile gıda ve alkolsüz içecek harcamaları aldı. Toplam tüketim harcamalarında en düşük payı alan harcama grupları ise yüzde 2 ile sağlık ve yüzde 2,3 ile eğitim hizmetleri oldu. Fert başına aylık ortalama tüketim harcaması 2015 yılında bin 455 TL iken 2016 yılında bin 642 TL olarak tahmin edildi. Ulaştırma harcamalarının payı bir önceki yıla göre 1,2 puanlık artışla yüzde 17'den yüzde 18,2'ye yükseldi. Alkollü içecekler, sigara ve tütün grubunun payı yüzde 4,2'den yüzde 4,4'e, mobilya ve ev eşyalarının payı, yüzde 6,1'den yüzde 6,3'e; eğitim hizmetlerinin payı ise yüzde 2,2'den yüzde 2,3'e yükseldi. Diğer taraftan, konut ve kira harcamalarının toplam harcamalardaki payı bir önceki yıla göre 0,8 puanlık düşüşle yüzde 26'dan yüzde 25,2'ye geriledi. Ayrıca, gıda ve alkolsüz içecek harcamalarının payı yüzde 20,2'den yüzde 19,5'e, eğlence ve kültür harcamalarının payı yüzde 2,9'dan yüzde 2,8'e, çeşitli mal ve hizmet harcamalarının payı ise yüzde 4,3'den yüzde 4,2'ye düştü. Giyim ve ayakkabı (yüzde 5,2), sağlık (yüzde 2), haberleşme (yüzde 3,7) ile lokanta ve otel (yüzde 6,4) harcamalarının payı ise 2016 yılında da değişmedi. Düşük gelirliler, yüksek gelirlilere göre gıdaya iki kat fazla pay ayırdı Gelire göre sıralı yüzde 20'lik gruplar itibarıyla tüketim harcamalarının 2016 yılındaki dağılımına bakıldığında en düşük gelir grubu olan birinci yüzde 20'lik grupta yer alan hanehalkları, konut ve kira harcamalarına yüzde 32, gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına yüzde 28,9, ulaştırma harcamalarına yüzde 8,9 ve mobilya ve ev eşya harcamalarına yüzde 5,6 pay ayırdı. En yüksek gelir grubu olan beşinci yüzde 20'lik grupta yer alan hanehalkları ise, ulaştırma harcamalarına yüzde 22,8, konut ve kira harcamalarına yüzde 21,7, gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına yüzde 14,2 ve lokanta ve otel harcamalarına yüzde 7,6 pay ayırdı. Temel gelir kaynağına göre harcama kalıpları değişti Temel gelir kaynağı maaş, ücret, yevmiye geliri olan hanehalkları; konut ve kira harcamalarına yüzde 23,8, ulaştırma harcamalarına yüzde 18,7 ve gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına ise yüzde 17,8 pay ayırırken, müteşebbis geliri olan hanehalkları; ulaştırma harcamalarına yüzde 23, konut ve kira harcamalarına yüzde 21,1 ve gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına ise yüzde 19,8 pay ayırdı. Hanehalkının temel gelir kaynağı gayrimenkul ve menkul kıymet geliri olanlar; konut ve kira harcamalarına yüzde 29,3, ulaştırma harcamalarına yüzde 21,3 ve gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına ise yüzde 15,5, emeklilik geliri olanlar ise; konut ve kira harcamalarına yüzde 31,2, gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına yüzde 24,9 ve ulaştırma harcamalarına yüzde 12,7 pay ayırdı. |