Demiryolu Tarsus’u İkiye Bölecek
Diyarbakır 'UNESCO Yaratıcı...
Can ve Mal Kaybı Demir Yolu...
Sınıra Yapılan Güvenlik Duvarı...
Diyarbakır'ın İlk Gökdeleni'nin...
Diyarbakır Surları Kaçak Yapılardan...
Diyarbakır Surları'nda 500...
Diyarbakır Duvarla Bölünüyor...
Muğla'da Deniz Tabanına Yapılan...
Beşiktaş Belediyesi ve DYO’dan...
Diyarbakır Surları Temizleniyor
Diyarbakır Surlarının Onarımına...
Pentagon’dan Meksika Duvarı...
Trump'ın Duvar Planına Pentagon'dan...
Diyarbakır'da Tarım Arazileri...
Diyarbakır’da 3 Bin Yıllık...
Diyarbakır'daki 5 Cami İnşaat...
Diyarbakır 12 Kilometrelik Duvarla İkiye Bölünüyor
Devlet Demiryolları, Diyarbakır'da bulunan tren rayları boyunca 2 metre yüksekliğinde 12 kilometre uzunluğundaki beton duvarın yapımına başladı. Duvar yapımına tepki gösteren kentteki 21 sivil toplum örgütü, duvar ile kentin ikiye bölündüğünü açıkladı.
Devlet Demiryolları 5. Bölge Müdürlüğü, Diyarbakır’ı, demiryolu boyunca boydan boya ikiye bölecek 12 kilometre uzunluğunda, 1 metre 80 santimetre yüksekliğinde, 50 santimetre genişliğindeki çift taraflı yol yapımına başladı. Kentteki 21 sivil toplum örgütü (STÖ), kenti ikiye bölecek beton duvarın yapımına tepki gösterdi. Diyarbakır Ticaret Odası, kentteki iş insanları dernekleri ve TMMOB’a bağlı odaların aralarında bulunduğu 21 STÖ, yaptıkları yazılı açıklamada, duvarın kentin bütüncül gelişmelerine dikkat edilmeden ve kent dinamikleriyle paylaşılmadan gerçekleştirildiğine dikkat çekildi. Açıklamada, duvarın Çevresel Etki Düzenlemesi (ÇED) Raporu hazırlanmadan yapıldığına da vurgu yapıldı. Gazete Duvar’da yer alan habere göre; duvar yapımının yeniden değerlendirilmesi istenen açıklamada, mevcut demiryolunun Cumhuriyetin ilk dönemlerinde yapıldığı ve o dönemden bugüne hâlâ değiştirilmediği, gürültüye neden olduğu ifade edilerek, duvar yapımıyla birlikte raylı sistem ile ilgili devam eden sorunlara bir yenisinin daha eklendiği belirtildi. “Bilim ve teknikten yoksun” “Yayaların geçişi engelleniyor” “Yaşam kalitesi olumsuz etkilenecek” Proje için öneriler - Çalışmaların bir an önce durdurulması, gerekli saha tespitleri, teknik veriler, ÇED raporu hazırlanarak ihtiyaç duyulan noktalarda uygulama yapılmasının sağlanması, - Taşıma amacıyla kullanılmak üzere şehrin dışından geçen ayrı bir hat yapılması ve yük trenleri ile ve tehlikeli madde sevkıyatının bu hattan gerçekleştirilmesi, - Mevcut hattın, çağın gereklerine ve teknolojisine uygun hale getirilmesi suretiyle sadece yolcu taşıma için kullanılması. Açıklamada, kentin gelişimini engelleyecek, hatalı ve değersiz gelişmelere sebep olacak uygulamalardan vazgeçilmemesi halinde, hukuki yollara başvurulacağı uyarısı yapıldı. Açıklamayı imzalayan kurumlar |