Bitmeyen Yolun Maliyeti 13 Kat Arttı
2,1 Milyar Avroluk İhale İki...
3 Yılda Bitecek Denilen Baraj...
Belediyenin Bitmeyen İnşaatı...
Yanlış Projeler Milyarları Çöpe Attı
Mega Proje Tarla Oldu
8 Defa Açılışı Ertelenen Proje...
Bitmeyen İnşaat için 3. İhale Yapılacak
2 Kez Açılışı Yapılan Yolun...
9 Yıldır Bitmeyen YHT Hattının...
Bitmeyen Yol, Vatandaşı İsyan Ettirdi
Ankara-Kahramankazan Yolu Tamamlanamadı
Baraj Onarım İhaleleri İptal Edildi
3 Kez Açılış Tarihi Verilen...
Bitmeyen Projenin Değiştirilmesine Tepki
YHT Hattına Dünyada İlk Demir...
Ankara-İzmir YHT Projesi,...
Konya-Karaman YHT Hattı Haziran’da...
Ankara-Sivas Hızlı Treni Haziran'da...
Ankara-Sivas YHT Hattı Yaza Açılacak
Bitmeyen Hat için 2 Milyar TL Daha
Temeli 2008 yılında atılan ancak bir türlü bitirilemeyen Ankara-Sivas YHT Projesi kördüğüm oldu. Uzmanların “Kaza riski var” uyarısıyla açılışı yedinci kez ertelenen proje için 2022’de 2 milyar TL daha harcanacak.
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın 31 Mart 2019 tarihindeki yerel seçimlerden önce, “Ramazan Bayramı’nda açılacak” dediği Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı projesi deyim yerindeyse kördüğüm oldu. Temeli 2008 yılında atılan ve açılışı tam yedi kez ertelenen projenin açılış tarihi halen netleşmedi. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Programı’nda projenin tamamlanma yılı olarak 2024’e işaret edildi. BirGün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre; projenin 2019 yılında seçim malzemesi olarak kullanıldığını anımsatan CHP Ankara Milletvekili Murat Emir, “Ellerine yüzlerine bulaştırdılar. Yurttaş tren yolu beklemekten bıktı, iktidar her yıl aynı müjdeyi vermekten bıkmadı. Ankara-Sivas YHT kara deliğe döndü." diye konuştu. Hattın, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın işaret ettiği tarihte açılamamasının nedeninin, uzmanların, “Bu halde açılması kaza riskini getirir.” uyarısı olduğu iddia edildi. Uzmanlar, trenin Kayaş-Balışeyh istasyonları arasını konvansiyonel hat (klasik tren hattı) üzerinden saatte 60 kilometre hızla gidebileceğini ve bunun da kaza riski oluşturacağını söyledi. Açılışı sürekli ertelenen Ankara-Sivas YHT hattının tamamlanma tarihine yönelik soru işaretleri daha da arttı. Her açılış ertelemesinde maliyeti daha da artan projenin maliyetinin ulaştığı son nokta, 24 milyar 946 milyon TL oldu. 2021 yılında toplam 22 milyar 231 bin TL harcanan proje için 2022 yılı bütçesinden de 2 milyar TL ayrıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2022 Yılı Performans Programı’nda yer alan göstergelere göre, hızlı tren hat uzunluğu 2021 yılı için 2 bin 73 kilometre olarak öngörülse de gerçekleşme bin 455 kilometre olarak hesaplandı. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Programı ise projenin tamamlanmasının 2022 yılı içinde de mümkün olmayacağını ortaya koydu. Programda, 2008 yılında başlayan proje için tamamlanma yılı 2024 olarak kaydedildi. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |