Türkiye'nin 4. Büyük Asma...
Körfez Geçiş Köprüsünün Depremselliği...
İzmir - İstanbul Otoyolu Hızlandı
İzmir’de Bir Dönüşüm Krizi Daha!
"EXPO Binaları Kent Ormanı...
Yeni Fuar Alanına "Özel" Açılım
Başkent’ten Metro Müjdesi
‘Kuzey’ Trafiğine 6 Yeni Köprü!
İzmir'in Fay Haritası Yok!
Temiz Körfez Operasyonu Başladı
Köylülerden Yüksek Gerilim Hattı Eylemi
Asma Köprüyle İstanbul - İzmir Arası 3.5 Saat
İstanbul'u Bursa ve İzmir'e bağlayacak otoyol için İzmit körfezine inşa edilen asma köprünün yapımına hızla devam ediliyor.
İstanbul'u Bursa ve İzmir'e bağlayacak otoyol için İzmit körfezine inşa edilen asma köprünün yapımına hızla devam ediliyor. Köprü tamamlandığında dünyanın en büyük 4. asma köprüsü olacak.İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi üyeleri İstanbul-Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin önemli ayağı körfez asma köprüsü inşaatını gezdi. İMO Bursa Şubesi Türkiye’nin en büyük projelerine teknik geziler düzenlemeyi sürdürüyor. Asrın projesi Marmaray’ın ardından bu kez de İstanbul - Bursa arasını 1 saate, İstanbul - İzmir arasını ise 3.5 saate düşürecek İstanbul - Gebze - Orhangazi - İzmir otoyolunun körfez asma köprüsü inşaatını gezen mühendisler, çalışmaları yakından görme fırsatı buldu.
Tamamlanınca 2862 metre olacak Gezi öncesi Karayolları Asma Köprü Başmühendisi Erdoğan Dedeoğlu tarafından kabul edilen mühendisler, Dedeoğlu’ndan bilgi aldı. Dedeoğlu, 800 kişilik bir ekibin inşaatta çalıştığını söylerken, körfez asma köprüsü inşaatının hem karada, hem denizde eş zamanlı ilerlediğini kaydetti. Dedeoğlu, köprünün kuzey ve güney ayak temellerinin ıslak havuz yöntemiyle karada yapıldığını, yüzdürülerek denize götürülüp batırma yöntemiyle monte edileceğini belirtti. Çalışmaların Japon teknolojisiyle Türk ve İtalyan konsorsiyumu tarafından yapıldığını söyleyen Dedeoğlu, köprünün tamamlandığında İzmit Körfezi'ni kuzey kıyısında bulunan Dilovası'ndan güney kıyısında bulunan Hersek Burnu'na bağlayacağını ve 1550 metre orta açıklıklı, toplamda 2862 metre uzunluğuyla dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada yer alacağını ifade etti. Dedeoğlu, köprüde en ileri teknoloji yöntemlerinin kullanıldığını, şiddetli fırtına ve depremlere dayanıklı inşa edilen köprünün 100 yıl ömrü olduğunu söyledi. Hızlı tren yer almayacak Projede hızlı tren geçişine yer verilmeyişinin hala burukluğunu yaşadığını söyleyen İMO Bursa Şube Başkanı Necati Şahin, “Bursa için çok önemli olan hızlı tren hattının körfez köprüsü ayağının gerçekleşmemesi bizleri üzse de, yine de ülkemiz için son derece önemli ve faydalı bir yatırım olacak” diye konuştu. |