“91 Yıllık Başkent Kayboluyor”
Tamamlanmadan Açıldı, Yine Kapatıldı
Ankara Metrosu Sular Altında!
“Üst Geçitler Yasadışı”
Sorunlu Ulaşımın Sebebi Bulundu
Ulaşımda Verimliliği Arttırmak...
Tek Çözüm Toplu Ulaşım Değil,...
"Ulaşım Projelerini Engellemek...
İstanbul Adaylarının En Önemli...
İşte İstanbul'un 2013 Ulaşım Raporu!
Vatandaş Konut Alırken Ulaşıma...
"Gri Kent"in Renkli Ulaşımı!
"Denize Ulaşımı Kesen" İmar...
Mimarlardan "Ana Ulaşım Planı" Tepkisi!
"Ankara’ya Kavşak Değil Plan Lazım"
Ankara’da Şaşmaz kavşağında gerçekleşen ve 3 kişinin yaşamını yitirdiği otobüs kazasından sonra ulaşım planını TMMOB Şehir Plancıları Odası Ankara Şube Başkanı Emre Sevim değerlendirdi. Sevim, Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin ulaşım sorununa yanlış yaklaştığını söyleyerek, belediyenin toplu taşımayı planlı hale getirmesi gerektiğini belirtti.
Sevim, “Belediye yol, kavşak açarak ve daha fazla hızla trafiği akıtmaya çalışarak ulaşıma çözüm getirmeye çalışıyor. Bunun yerine kamu eliyle yaygın toplu taşıma planlaması yapılmalı” dedi.
Ankara ilk 50 arasında Evrensel Gazetesi'nden Tamer Arda Erşin'in haberine göre, Sevim, “Melih Gökçek hem siyasi hem de ekonomik sebeplerden ulaşımı özelleştiriyor. Siyasi olarak özel taşımacılık yapanlardan oy aldığı gibi ulaşımda sorun yaşanması halinde vatandaşların tepkisini onlara yönlendiriyor. Ayrıca ekonomik olarak da taşımacılığın özelleşmesiyle birileri kazanç elde ediyor” diye konuştu. Yolları genişleterek ve yeni yollar açarak ulaşım sorununa çare bulunamayacağını ifade eden Sevim, vatandaşların özel araçlarını kullanması halinde her yıl yeni yol yapılsa dahi ulaşımın problem olmaya devam edeceğini ifade etti. Özel bir navigasyon şirketinin araştırmasını paylaşan Sevim, dünyada trafikte “dur, kalk”ın en yoğun yaşandığı ilk 50 şehir arasında Ankara’nın olduğunu aktardı. Planlama yapılmadan, yapılan yollar Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin, Gazi Üniversitesi'ne ulaşım planı yaptırdığını, ancak plan bitmeden plansız yollar yapılıp, açıldığını belirten ŞPO Ankara Şube Başkanı Emre Sevim, “Şehrin ulaşımda ana plan çalışması devam ederken, kendi kafanıza göre plan yapıp yol açıyorsunuz. Ana plan çalışmasını delik, deşik ve işlemez hale getirmiş oluyorsunuz” dedi. Sevim, birçok uzmanın bir araya gelerek ana ulaşım planı yapılmadan Ankara’nın gelecekteki ulaşım sorunun çözülmeyeceği uyarısında bulundu. Bitmeyen metro sorun yarattı Metro çalışmalarının Ankara’da yıllardır bitirilmemesinin de şehirde ulaşımı kaosa soktuğunu ifade eden Sevim, “Ulaştırma Bakanlığı'nın metroları devir alması sonucu Çayyolu ve Sincan hattı açılabildi. Çayyolu’da oturan vatandaşlar çalışmalar yıllarca sürdüğü için kendi araçlarıyla işe gidip gelmeye alıştı ve bu saatten sonra bu alışkanlığı değiştirmek zor. Sican hattı ise uzun olduğu için yığılma yaşandı ve sağlıklı çalışan Batıkent metro hattında sıkıntılar yarattı” dedi. ‘Gökçek, aklına eseni yapıyor’ ODTÜ yolunun yapılış amacının farklı olduğunu vurgulayan Sevim, yolun Ankara ulaşımını rahatlattığını ancak oraya yapılan yatırımla daha sağlıklı ulaşım projeleri yapılabileceğini söyledi. “Melih Gökçek, aklına geleni yapıyor” diyen Sevim, plansız yapılan bu projelerin pahalıya mal edildiğini ifade etti. Bu projelerden birinin de Şentepe ve Yenimahalle arasına yapılan teleferik çalışması olduğunu belirten Sevim, “Çok merak ediyorum, bu teleferiğin etüdü yapıldı mı?” diye sordu. |