Mimarlar Odasından 'AnKara Rapor'
İstanbul Bitti, Sıra İzmir'e Geldi!
İzmir’e 1.6 Milyar Liralık Proje Geliyor
Bursa'da YHT Seferleri 2018’de...
YHT Hattı Tüneli İnşaatı Mahalleyi...
Ankara YHT Gar'da Seferler Başlıyor
Ankara YHT Garı Eylülde Hizmete Giriyor
Ankara YHT Garı'nda Sona Gelindi
Ankara-Sivas YHT Hattı'nda...
"YHT Garı'nın Yüzde 80'i Tamamalandı"
YHT Güzergahı Değişti, Köprü...
Yeni Ankara YHT Garı'nın Yarısı...
YHT İnşaatında Vinç Kazası
Yeni YHT'ler Geliyor
Konya-İstanbul, YHT Seferleri Başlıyor
İstanbul-Ankara YHT Hattında Test Sürüşü
YHT İnşaatındaki Tünelde Yangın
YHT Terminali 2016'da Hizmete Girecek
YHT'den Sonra Şimdi Gözler...
Ankara-İzmir Hattının Biteceği Tarih Belli Oldu!
Ankara ile İzmir arasındaki tren yolcuğunu 14 saatten 3.5 saate düşürecek olan ve temeli 2012 yılında atılan İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Tren (YHT) Projesi'nde çalışmaların 2019 yılı sonunda tamamlanması hedefleniyor.
İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Tren (YHT) Projesi'nde gelinen son nokta ile ilgili bilgi veren Ak Parti İzmir Milletvekili Mahmut Atilla Kaya, "İzmir-Ankara mevcut demiryolu 824 kilometre olup, seyahat süresi ise yaklaşık 14 saattir. Bu projeyle, iki şehir arası mesafe 624 kilometre ve seyahat süresi 3 saat 30 dakikaya düşürülecektir. İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı bir yandan ulaşımda konfor ve güvenliği artırırken, diğer yandan da seyahat alışkanlıklarını ciddi biçimde dönüştürerek ekonomiye önemli katkılar sağlayacak. Projeyle birlikte, yüksek hızlı tren, otoyollar ve bölünmüş yollarıyla İzmir'imizin çok daha gelişmiş hale gelmesi sağlanmış olacak. Bu tarihi projenin, 2019 yılı sonunda tamamlanması hedefleniyor" dedi.
"Çalışmalar devam ediyor" Milliyet'in haberine göre, İzmir'den Manisa, Afyonkarahisar ve Ankara'ya gidecek hızlı tren hattının ihale süreçleri başlatılmayan hiçbir yerinin kalmadığını belirten Mahmut Atilla Kaya, "6 kesimden oluşan projede çalışmalar hızla devam ediyor. 167 kilometrelik Ankara (Polatlı) - Afyonkarahisar kesiminde altyapı yapım çalışmaları yüzde 40 fiziki ilerlemeyle devam etmektedir. 89 kilometrelik Afyonkarahisar - Uşak (Banaz) kesimi ile Afyonkarahisar direkt geçişi altyapı yapım işi için yüklenici firmaya yer teslimi yapılmış olup, çalışmalar hızla devam etmektedir. 90,6 kilometrelik Banaz-Eşme kesimi altyapı yapım işinde de yüklenici firmaya yer teslimi yapılmış ve çalışmalara başlanmıştır. 74 kilometrelik Eşme-Salihli kesimi altyapı yapımı için 11.07.2017'de mali teklifler alınacaktır. 68 kilometrelik Salihli-Manisa kesimi altyapı yapımı için yüklenici firma ile 11.04.2017 tarihinde sözleşme imzalanmıştır. 26.04.2017 tarihinde de yer teslimi yapılmıştır. 34 kilometrelik Manisa-Menemen kesiminde, hattın 2 ve 3 hatlı hale getirilmesi amacıyla altyapı ve üstyapı yapım işleri için yer teslimi yapılmış olup çalışmalar devam etmektedir" bilgisini verdi. Maliyeti 4.9 milyar lira İzmir'i ve güzergahındaki Manisa, Uşak ve Afyonkarahisar'ı Ankara'ya bağlayan proje ile batı doğu aksında önemli bir demiryolu koridorunun oluşturulacağını belirten AK Partili Kaya, projenin toplam yatırım maliyetinin 4.9 milyar liraya ulaşmasının beklendiğini sözlerine ekledi. |