Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Aga Khan Mimarlık Ödülü Semineri'nde "İş Yerlerinin Dönüşümü" Tartışıldı

Uluslararası mimarlık alanının en önemli ödüllerinden biri olarak benimsenen Aga Khan Mimarlık Ödülü tarafından düzenlenen "İş Yerlerinin Dönüşümü" başlıklı seminer, 12-13 Ocak 2009 tarihlerinde santralistanbul'da gerçekleştirildi. 2008-2010 dönemi ödülü kapsamında gerçekleştirilen etkinliğin İstanbul organizasyonunu World Architecture Community

yapi.com.tr
2 Aga Khan Mimarlık Ödülü Semineri'nde "İş Yerlerinin Dönüşümü" Tartışıldı

Uluslararası mimarlık alanının en önemli ödüllerinden biri olarak benimsenen Aga Khan Mimarlık Ödülü tarafından düzenlenen, "İş Yerlerinin Dönüşümü" başlıklı seminer, 12-13 Ocak 2009 tarihlerinde santralistanbul’da gerçekleştirildi. 2008–2010 dönemi ödülü kapsamında gerçekleştirilen etkinliğin İstanbul organizasyonunu World Architecture Community yaptı.

Yerli ve yabancı pek çok önemli mimar, akademisyen ve mimarlık yazar/eleştirmeninin katıldığı seminerde, İslam ülkelerindeki endüstriyel mimari örneklerinin evrimi tarif edildi. Seminerin, bu yapıların kapsamlı ve titiz incelenmesi için bir tartışmanın geliştirilmesine yönelik genel çerçeve ve başlangıç noktası olması amaçlandı.

Seminerin "Teknik, Sosyo-ekonomik ve Kentsel Ortamda Endüstriyel Mimarlık" başlıklı oturumunu Prof. Farshid Moussavi yönetti. Oturuma konuşmacı olarak "Tarım Endüstrisi Tesislerinin ve Sınai Binaların Yeniden Kullanımı" başlıklı konuşmasıyla Prof. Hashim Sarkis, "İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde Sınai Binaların Yeniden Kullanımı" başlıklı konuşmasıyla Prof. Tansel Korkmaz, "Bahçeşehir Üniversitesinde Sınai Binaların Yeniden Kullanımı" başlıklı konuşmasıyla Prof. Ahmet Eyüce ve "Arazi Kullanımına İlişkin Konularda Sanayi Binalarının Etkileri" başlıklı konuşmasıyla Prof. Murat Güvenç katıldı.

Prof. Hashim Sarkis tarım endüstrisinde tasarımın rolüne değindiği konuşmasında; Batroun kentindeki Kfifane Zeytinyağı Fabrikası, Kuzey Lübnan’daki tarım merkezi ve Bekaa Vadisi’ndeki şarap fabrikası projelerinden örnekler verdi.

Silahtarağa Elektrik Santrali’nin bir kültür, eğitim ve rekreasyon merkezi olan santralistanbul’e dönüşümünün kavramsal çerçevesini ortaya koyan Tansel Korkmaz, "güç merkezi" anlamına gelen "santral"den adını alan santralistanbul’un, gizli kalmış yaratıcı enerjileri sosyo-kültürel çerçeve içinde ortaya çıkarmayı amaçlayarak, özünde bir "jeneratör" olma halini sürdürdüğünü söyledi.

Bahçeşehir Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dekanı Prof. Ahmet Eyüce, şimdilerde Bahçeşehir Üniversitesi Beşiktaş Kampusu'na ev sahipliği yapan; 1958-1959 yıllarında Boğaz’ın kenarında inşa edilen iki ambar binasının dönüşüm projesini konuklara anlattı.

Murat Güvenç ise sözlerine İstanbul’un kentsel tarihindeki dönüm noktalarını anlatarak başladı ve "Kendine özgü ticaret merkezleri ve sayıları gittikçe artan kültür endüstrileriyle birlikte İstanbul; yeni tüketim modelleri, yeni altyapı tesisleri, yeni yerleşim alanları ve endüstriyel alanların yanında yeni sosyal mekanlarıyla da yeni bir döneme hazırlanıyor" dedi.

İslam ülkelerinde, sanayileşmede cereyan eden yeni dalgayla hissedilen çeşitli fırsat ve yeni koşulların da incelendiği etkinlikte, endüstriyel mimari alanındaki çalışmaların bir bakıma işvereni olan sanayiciler de yer aldı. Mohsen Mostafavi başkanlığında gerçekleştirilen "Müşterinin Rolu" başlıklı oturuma Faruk Eczacıbaşı, Erdal Yıldırım ve Lutaf Kassam konuşmacı olarak katıldı. İş adamları, sahip oldukları yapılarla ilgili talep edebilecekleri işlevsel, görsel ve sembolik mesajları konu alan vizyon ve görüşlerini dinleyenlere aktardı.

İslam ülkelerindeki endüstriyel mimari hakkında akademik, profesyonel ve işveren perspektifleri bir araya getiren seminer programı kapsamında, Mimar/Fotoğraf Sanatçısı Cemal Emden’in Türkiye’deki endüstriyel mimari örneklerinden hazırladığı fotoğraf sunumu da yer aldı.

http://www.yapi.com.tr/haberler/aga-khan-mimarlik-odulu-seminerinde-is-yerlerinin-donusumu-tartisildi_65799.html

Read Comment Section
2 Yorum Yorum Yaz
  • "AĞA HAN" TÜRKÇEDE "AGA KHAN" DİYE Mİ YAZILIYOR ARTIK?BİZİM BİLDİĞİMİZ KURAL, YABANCI KÖKENLİ BİR AD ÖZGÜN DİLİNDE LATİN HARFLERİYLE YAZILMIYOR İSE TÜRKÇEDE OKUNDUĞU GİBİ YAZILIR... LÜTFEN DİLİMİZİ DOĞRU KULLANMAYA DİKKAT EDELİM... YANITLA

    kemal sert

    sanki hayatımız boyunca doğrular peşinde koşmuşuz da ...

2 yorumdan 2 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!