Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde...
3. Havalimanının Yolcu Köprüleri...
Tarihi Köprüde 5 Metrelik...
'Eziyet Köprüsü' Silbaştan!
Atatürk ve Yeni Galata Köprüleri...
15 Temmuz Köprüsü'ndeki Çalışma Bitiyor
"Bahçe Köprü" Projesi İptal Edildi
Atatürk Köprüsü Trafiğe Kapatılacak
Kuruyan Barajdaki Eski Köprü...
En Uzun Asma Köprü Açıldı
Köprü ve Otoyollardan Saniyede 43,66 TL
Çöken Köprüde Ölüm Yolculuğu
Kenya'da Çin Malı Köprü Bitmeden Çöktü
Bakan Yanıtladı: Hangi Köprüden...
15 Temmuz Şehitler Köprüsü'ne İlk Asfalt
Köprü ve Otoyollar 131 Milyon TL Getirdi
Köprülerin ‘Bayram Harçlığı’ Yurttaştan
Vatandaşın Köprü Yapacak Hali Yok
1915 Çanakkale Köprüsü Önce Açılabilir
Başbakanlıktan '1915 Çanakkale...
Köprü'de 2.5 Ay Sürecek Çalışmalar...
8 Milyon Araçlık Maliyet Vatandaşın Cebinden Çıkacak!
Karayolları Genel Müdürlüğü, CHP İstanbul Milletvekili Onursal Adıgüzel’in Başbakanlık İletişim Merkezi’ne (BİMER) başvurusu üzerine Osmangazi Köprüsü ve bağlantı yollarının 13 aylık verilerini açıkladı.
Hürriyet'ten Bülent Sarıoğlu'nun haberine göre, 11 Temmuz 2016’da ücretli geçişe açılan köprüyü, Temmuz 2017 sonuna kadar 7 milyon 662 bin 105 otomobil eşdeğeri araç kullandı. Köprü ve bağlantı yollarının 2016 geliri, 194 milyon 776 bin 117 lira oldu. CHP’li Adıgüzel, yap-işlet-devret projesinde 12 aylık bilançonun, garanti edilen 14 milyon 600 bin otomobil eşdeğeri geçişin yarısını bile bulmadığını belirterek, 8 milyon araçlık maliyetin Hazine’den karşılanacağını belirtti.
Yıllık hesaplanıyor Osmangazi Köprüsü’nde geçiş ücreti otomobil, kamyonet ve minibüsler için 65 lira 65 kuruş, ikinci sınıf minibüs, kamyonet ve otobüsler için 105 lira 5 kuruş, üçüncü sınıf otobüsler için 124 lira 70 kuruş, dördüncü sınıf kamyonlar için 165 lira 40 kuruş, beşinci sınıf kamyonlar için 208 lira 75 kuruş ve motosikletler için 45 lira 95 kuruş olarak uygulanıyor. Köprü ve bağlantı yollarını işleten şirketlere devletin araç garantisi ise otomobil geçişine eşdeğer ücret üzerinden hesaplanıyor. Karayolları, BİMER aracılığıyla “Sözleşmeye göre ‘köprü ve otoyoldaki tüm gişelerden elde edilen gelirlerin toplamı, garanti edilen araç sayılarına karşılık hesaplanan gelirden düşük olması halinde aradaki fark genel bütçeden görevli şirkete ödenecektir’ maddesi gereğince senede bir defa ödenmektedir” bilgisini verdi. 6 ayda 194 milyon lira Verilen bilgiye göre, Osmangazi Köprüsü’nden Temmuz 2016’da 1 milyon 502 bin 420 ücretsiz, 312 bin 607 ücretli, Ağustos 2016’da 482 bin 222, Eylül 2016’da 476 bin 567, Ekim 2016’da 302 bin 86, Kasım 2016’da 278 bin 743, Aralık 2016’da 271 bin 671, Ocak 2017’de 380 bin 814, Şubat 2017’de 408 bin 856, Mart 2017’de 483 bin 885, Nisan 2017’de 546 bin 444, Mayıs 2017’de 649 bin 327, Haziran 2017’de 698 bin 352 ve Temmuz 2017’de 868 bin 111 otomobil eşdeğeri araç geçti. Buna göre köprü ve bağlantı yollarını 13 ayda 7 milyon 662 bin 105 otomobil eşdeğeri araç kullandı. 2016’da 6 aylık dönemde elde edilen gelir 194 milyon 776 bin 117 lira oldu. CHP’li Adıgüzel, köprüden otomobil eşdeğeri araç garantisinin günlük 40 bin, yıllık 14 milyon 600 bin olduğunu, ancak 12 ayda ücretli araç sayısının 6 milyon 159 bin 685’te kaldığını vurguladı. Adıgüzel, “Geçmeyen 8 milyondan fazla aracın parası yine vatandaşın cebinden çıkacak. Yani, vatandaş talep etmediği hizmetin bedelini cebinden ödeyecek” dedi. |
-
Köprünün ilk maliyetini millet yapmamıştır ki yine milletin cebinden çıksın! Bu hesabı neden yanlış aktarıyoruz millete.. Köprünün inşası için hesaplanan bir para var.. Bu parayı köprüyü yapan konsorsiyum (bir şirket üstesinden gelemediğinden bir çok şirket birlikte üstleniyor ve bankadan kredi kullanılarak yapılıyor) yatırıyor. Ve devlet de 25 yıl da geri alırım diyor.. Bu durum da şirket yapmış olduğu maliyeti ve işin karını bu 25 yıla böldüğünde ortaya çıkan paranın araç karşılığı 14.600 otomobil oluyor. Siz devlet olarak ben para yatırmam ama bu miktarın altında geçen otomobil olursa işletme zararını ben karşılarım diyor. Bu hesaba göre zaten milletin ödeyeceği rakam 25 yıla bölünmüş ve geçen araçların bedeli düşüldükten sonraki kısım milletçe ödeniyor. Aksi taktirde devlet (millet) hem peşin ödeyecek ve hem de geçen her araç ekstra para ödeyecek idi.. Şimdi bunun neresi yanlış? İşi yapan müteahhit firmalar cebinden mi iş yapacak ve yıllarca zarar edecek ! Bu sistem dünyada da var. YANITLA
Meftun Sayılı 5.10.2017
Hırsızlık çeteleri sadece bizim ülkemizde yok ki. Elbette dünyanın bir çok yerinde benzer tezgahlar kuruluyor. Ne yazık ki işlerin gerçek maliyetini öğrenme imkanımız yok! Olsaydı o zaman daha rahat konuşurduk.