Yavuz Sultan Selim Köprüsü...
Avrasya Tüneli Geçiş Ücretine...
Ankara YHT Garı’nın Garantisi...
KÖİ’lerin Toplam Bedeli 215 Milyar TL
Ücretsiz Tünele Yine Zam Geliyor
Kuzey Marmara'da 'Garanti' Tutmadı
Kuruş Ödenmeyecekti; 109 Milyar...
Köprü, Otoyol, Hastane Bütçesi...
Avrasya Tüneli’nin Garantisi,...
Bu Kez Köprü Borçlu Çıktı
Osmangazi'ye 1.75 Milyar TL Ödendi
850 Bin Yolcu Garanti Edildi,...
Özel Sektörün 17,2 Milyar...
Osmangazi Köprüsü’nden Geçilmediği...
Bütçeden Karayollarına Altı...
Gelirlerine de Borçlarına da Garanti
Geçiş Garantilerinde Dolardan...
Garantili Virüs Faturası: 16.3 Milyar TL
Salgın Günlerinde “Garantili”...
Köprü Garantilerine İlave...
3. Köprü’ye Garanti için 1.6...
Havalimanının Açılmamış Etaplarındaki...
"Gemi Garantisi Verilecek"
3 Yıllık Garanti, 1 Yılda Ödenecek
Son 3 yılda Avrasya Tüneli’nde araç garanti geçiş ücreti olarak 470 milyon TL ödendi. 2020 yılında bu ödemenin en az 400 milyon lira olması bekleniyor.
Yap-işlet-devret modeliyle yapılan, geçiş garantisi nedeniyle Hazine'nin kasasından milyonlarca lira çıkmasına neden olan Avrasya Tüneli'nde dolar kuru yükseldikçe fatura kabarıyor. Her yıl iki kez güncellenen araç tek yön geçiş ücreti, 4.5 dolar + yüzde 8 KDV + 10 yıl birikimli ABD enflasyon artışı (yüzde 23) olarak hesaplanıyor. Sözcü’den İsmail Şahin’in haberine göre; İBB Belediye Meclis Üyesi ve İYİ Parti Yerel Yönetim Başkan Danışmanı Dr. Suat Sarı, “Dolar kuru 7 lira seviyesinde kalıcı olursa, Avrasya Tüneli otomobil geçiş ücreti Temmuz 2020'den itibaren 40 TL olacak.” dedi.
Hizmete açıldığı 2016 yılında geçiş ücretinin 15 lira olduğuna dikkat çeken Sarı, “Geçiş ücreti arttıkça kullanım azalıyor. Yıllık 25 milyon 125 bin araç garantisi verildiği için her zam sonrası devletin üzerindeki yük artıyor. 2017, 2018 ve 2019 yılları için Avrasya Tüneli'ni işleten şirkete 470 milyon lira araç geçiş garantisi kapsamında ödeme yapıldı. 2020 yılı için, pandemi sebebi ile azalacak araç geçişleri ve kullanım azalması nedeniyle en az 400 milyon TL araç geçiş garanti ödemesi yapılacak.” diye konuştu. Avrasya Tüneli olarak bilinen İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi projesinin temeli 2011 yılında atıldı. Projeyi Türk Yapı Merkezi ve Güney Koreli SK E&C şirketlerinin yarı yarıya ortak oldukları Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım (ATAŞ) şirketi inşa etti. Firma, tüneli 24 yıl 5 ay işletecek. Sonunda tüneli kamuya devredecek. Proje için günde tek yön 35 bin araç garantisi verildi. Eksik araç geçerse farkı devlet ödüyor. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |