rohe,yeni "F1" serisini, marka imajının ortaya çıkarılabilmesi için, şekil, biçim, kullanıcıya yönelik düşünme biçimi, işlevsellik ve teknolojinin nasıl bir arada uyumlu bir şekilde bulunması ve adeta bir orkestra gibi yönetilmesi gerektiğini ortaya koyan mükemmel bir örnek olarak sunuyor...
Porsche Design Studio tarafından tasarlanan "F1", Grohe'nin tasarımcıların elinden çıkma armatür serisi olan "Articulation"ın top segmentini temsil ediyor.
Grohe'nin Tasarım Yöneticisi Andreas Enslin, yepyeni kullanım teknolojisine rağmen, işlevselliğin kendi kendini açıklayıcı ve yol gösterici bir özellik kazanmış olduğunu vurguluyor. "Kullanıcıları, bir musluğu nasıl kullanmaları gerektiğini en baştan öğrenmeye zorlamak amacında değiliz. Bir ürünün ne gibi bir amaca hizmet ettiğini ve bu ürünü nasıl kullanabileceklerini sezgilerine bile dayanarak anlayabilmelidirler." İşte, sıcak/soğuk su kumanda kollarının topuz bir hal almasının sebebi de bu: Kullanıcıya "su akışını kontrol etmesi için buraya dokunması" gerektiğini göstermek.
Bu topuzların tümü işlevsel bir unsur taşısa da, onlara dokunduğunuz zaman işlevsellikten öte bir şeyler taşıdığını görüyorsunuz. Bu topuzlar, sabunlu ve ıslak parmaklarınızın kaymasına karşı koyan bir kesinlik ve emniyet duygusu yayıyor. Bu estetik unsur, ağız kısmında da kendisini tekrarlıyor; böylelikle homojen bir tasarım görüntüsü yakalanmış oluyor. Son derece hassas topuzlar, bataryalardaki en yüksek teknik standartların ve üretimdeki yüksek hassasiyetin ve mükemmelliğin altını çizmektedir.
Esas işlev üzerine odaklanan minimalizm
"Tasarımın amacı tasarım değildir; yani sanat için sanat peşinde değiliz. Levyelerin çalışma mekanizması, daha ilk bakışta bu ürünün gerçekten özel bir ürün olduğunu ortaya koyuyor" diye sözlerini sürdürüyor Andreas Enslin. "Tasarım, her şey bir yana, iletişim görevini yerine getirmelidir. İnsanlar, aynı anda sadece birkaç tane görsel uyarıcıyı algılayıp değerlendirebilirler. Sayıca daha az, kolayca kavranabilen basit öğelere indirgenmiş bir ürünün bir bütün olarak anlaşılmasını kolaylaştırmak ana amaçtır. "Basitleştirme", sayısız, çoğunlukla gereksiz ürünlerle dolup taşan bir dünyada slogan olarak kabul edilmelidir.
Yenilikçi kullanım şekli, barındırdığı hassas teknoloji, kullanılan materyallerin dikkat çekici varlığı ve olağandışı "ambalajlama" gibi unsurlar, pek çok benzersiz özellik taşıyan bir tasarım ürününün ortaya çıkmasını sağlamıştır. Andreas Enslin'e göre, "olağandışı hususlar ancak mükemmelliğe ulaşmışsa çekicidir. Güçlü bir profil, her zaman dengeleyici bir unsura sahiptir". Kendisi, böyle bir niteliğin "F1" için açıkça arzulanan bir husus olduğunu söylüyor.
Ayrıntılı Bilgi İçin: "www.grome.com.tr"
|