Yusufeli Barajı'nda Dip Savaklar...
Yusufeli Barajı'nda Su Seviyesi...
“Yusufeli Barajı Türkiye'nin...
“Yeni Yusufeli’nde Son Safhaya Gelindi”
Yusufeli Barajı 22 Kasım'da Açılacak
Yusufeli Taşınmaya Başladı
Yusufeli’nin Yeni Yerleşim...
Yusufeli'nin Taşınma Süreci...
Yusufeli Barajı'nın İnşa Hikayesi TRT'de Yayınlanacak
Bugün hizmete açılacak Yusufeli Barajı'nın hikayesi, TRT'de yayınlanan "Türkiye'nin Dev Yapıları" belgeselinde izleyiciyle buluşacak.
TRT'den yapılan açıklamaya göre, yükseklik bakımından Türkiye'de birinci, dünyada beşinci sırada yer alan barajın, proje aşamasından tamamlanmasına kadar süren öyküsü bu akşam 21.00'de TRT Belgesel, TRT Avaz, TRT Türk ve TRT Kürdi'de, 23.30'da ise TRT 1'de ekranlara gelecek. Yusufeli Barajı, Türkiye ekonomisine katkısı ve sağlayacağı faydaların yanında devasa gövdesi ve yüksekliğiyle birçok rekorun da sahibi olacak. Baraj, yıllık ortalama 1,9 milyar kilovatsaat elektrik üretecek ve ekonomiye 5 milyar lira katkıda bulunacak. Yusufeli Barajı ve Hidroelektrik Santralı (HES), Tarım ve Orman Bakanlığına bağlı Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü tarafından Doğu Karadeniz Bölgesi'nde Artvin'in 70 kilometre güneybatısında, Türkiye'nin en hızlı akan ırmağı Çoruh Nehri üzerinde inşa edildi. Orta Çoruh Havzası'nda inşa edilen en büyük baraj olan dev tesisin yapımına 2012'de başlandı. Talvegden 220, temelden ise 275 metre yüksekliğe sahip barajın gövdesi, 100 katlı bir gökdelen yüksekliğine sahip. Barajın gövdesi, düşey ve yatay düzlemde kavisli şekilde tasarlandı. Bu çift eğrilikli tasarım sayesinde barajın arkasındaki milyonlarca metreküplük suyun basıncı yamaçlara aktarılıyor ve gövdenin mukavemeti artırılıyor. Bu tasarım aynı zamanda devasa gövdeye zarif bir görünüm de kazandırıyor. |