Yataş’ın pazardaki yerini ve
hedeflerini anlatmak üzere basından temsilcilerle bir araya gelen Yataş’ın tepe
yönetimi, krize karşılık bu yıl da büyüme hedeflerini koruduklarını anlattı.
2008’de 110 milyon dolar ciroya ulaşan Yataş’ın CEO’su Yavuz
Altop, bu yıl, yaşanan krize karşılık, yüzde 5’lik büyüme
beklediklerini söyledi. Son olarak ABD’nin
İncirlik’teki üssü için 1 milyon dolarlık yatak bağlantısını
yaptıklarını belirten Altop, “İncirlik Üssü’nün yataklarını 5 yıl süreyle biz
vereceğiz” diye konuştu. Altop, İncirlik Üssü’ne yatak vermelerinin, şirkete
referans açısından büyük katkısının olacağını da kaydetti.
‘Enza’ geliyor
Yataş’ın adından dolayı sadece yatak üreticisi olarak algılandığına dikkat
çeken Altop, “Bizim üretimimiz sünger, yatak ve mobilyaya kadar yaygınlaştı.
Mobilya, toplam ciromuz içinde önemli bir yer tuttu. Bu karışıklığı gidermek
için mobilyada ‘Enza’ markasını gündeme getireceğiz” şeklinde konuştu. Yataş’a
yabancı fonların talip olup, olmadığı sorulduğunda Yavuz Altop, şunları
söyledi:
“Ben fonlara şirket satmayı doğru bulmuyorum. Adam geliyor, 3-4 yıl ortak
kalayım, tamamını alayım deyip, giriyor. Bize de böyle teklifler oldu. Birisiyle
görüştük, ‘Size ortak olalım. Satacağımız zaman gerekirse tümünü alıcıya
devretme taahhüdü verin’ dediler. Biz de istemedik. Örneğin, Merrill Lynch’le de
görüşmelerimiz oldu.”
Rusya’dan kaçış!
Yurtdışındaki projeler gündeme geldiğinde, “Rusya’da neden yoksunuz?” sorusu
yöneltilen, Yavuz Altop, konuyla ilgili şunları anlattı:
“Biz aslında Rusya’ya, bir Azeri ortakla birlikte 1994’te gittik. Boş sünger
fabrikası kiralayıp, üretime de geçtik. Ama tehdit almaya başladık. Kardeşim,
sünger formülü için ölümle tehdit edildi. Biz de korkuyla Rusya’dan çıktık.
1996’da bizden sonra DuPont girdi. Onlarla da iş yaptık. DuPont da 1998’de
çıktı. Şimdi yeniden girmek istiyoruz. Eğer ilk girdiğimiz yıllarda kalsaydık,
40 kere köşeyi dönmüş olurduk. Belki de o riski almalıydık. Çünkü, işadamlığı
biraz da risk alma işidir.”
Yatak alırken, vücuda uygunluğuna bakmak gerektiğini belirten Yataş Genel
Müdürü Aykut Coşan da, bu yüzden mağazalarda ‘deneme köşeleri’ kurduklarını
söyledi.
Coşan: KDV indi, vardiya üçe çıktı
Yataş Genel Müdürü Aykut Coşan, mobilya sektöründeki KDV indiriminin sektöre
yaptığı katkıyla ilgili olarak, “2008 Aralık, 2009 Ocak-Şubat dönemi iyi
gitmedi. Esnek çalışma uygulamasından yararlanıp, işçilerimize izin verdik. 15
Mart’ta hükümet KDV’de indirim yapınca, piyasa canlandı. Biz izne çıkardığımız
işçileri hemen çağırdık. Ardından üç vardiya çalışmaya döndük. Mevcut
işçilerimiz yeterli olmayınca 200 yeni işçi de aldık” dedi. Yataş CEO’su
Yavuz Altop da, “KDV indiriminin yarattığı canlılık, 2009’un ilk çeyreğini boşa
geçirdiğimizi bize gösterdi. Eğer indirim daha önce olsaydı, ilk çeyreği
kaybetmemiş olurduk. İlk bakışta indirim KDV tahsilatını azaltıyor gibi görünse
de, satışların canlanması, aslında tahsilatı da artırmış oldu” diye
konuştu.
|