Odak Danışmanlık ve Yapı-Endüstri Merkezi
(YEM) işbirliğiyle, ÇİMSA ve VitrA ana sponsorluğunda gerçekleştirilen “Yapı Ürünleri Konferansı 2008”,
Türkiye’de ve dünyada kendi konularında fikir öncülüğü yapan uzmanları
ağırladı.
Sektörün çeşitli
yönlerinin çok sayıda aktörle birlikte
tartışıldığı, her yıl
düzenlenmesi planlanan bu
konferans serisinin ilkinde, yapı sektöründe dünden
bugüne değişen trendler, markalaşma, etkin ve fark yaratan
pazarlama yolları ile mevcut
küresel krizin sektör
üzerindeki etkileri ve mücadele stratejileri, yerli ve yabancı pek çok
uzmanla gündeme taşındı.
Üretici firmalar ile mimar,
kullanıcı ve uygulayıcıyı, yani tüm “karar vericileri” bir araya getiren konferansta, "stratejik pazarlama", "tanıtım ve satış", "marka ve müşteri" kavramlarında yaşanan hızlı değişime öncülük
etmenin yolları ve başarılı uygulamaları ele alındı. Konferansta aynı zamanda yapı
malzemesi üreticisi, mimar ve müteahit bir araya getirilerek, mevcut iletişimsel
ve yönetimsel açmazların aşılması adına bir tartışma platformu oluşturuldu. Yapı
Ürünleri Konferansı 2008'e damgasını vuran hakim tartışma güzergahı ise, hiç
şüphesiz küresel kriz oldu. Dünyada yapı ve gayrimenkul sektörlerinde geçtiğimiz
20 yıla dair bir döküm ve değerlendirmenin ortaya konulduğu konferansta, Türk
yapı sektörünü bekleyen zorluklar öngörülerek "krizi fırsata dönüştürme"
stratejileri paylaşıldı.
Açılış konuşmaları Odak
Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Semra Sevinç ve Yapı-Endüstri Merkezi
Yönetim Kurulu Başkanı Doğan Hasol tarafından yapılan konferansın ilk konuşmacısı, "Yapı
Sektöründe Hızlı Değişimleri Yönetmek" başlıklı sunumu ile Mark Matteson
oldu. Amerika yapı sektörünün en önemli danışmanlarından biri olan
Matteson, Amerikan yapı
sektörünün en başarılı firmalarından örnekler verdiği konuşmasında, yapı
sektöründe özellikle değişim kavramının altını çizdi. Matteson, dinamik
fikirleriyle şirketlerin uzun vadeli stratejiler geliştirmeleri, yenilikçilik kuralları ve
hedefe ulaşma konularını ele alırken, zamansız işletme prensiplerini de
ortaya koydu.
"Yapı
Ürünleri Konferansı 2008" programı çerçevesinde gerçekleştirilen ilk oturum,
"Yapı Ürünleri Sektöründe Geleceği Şekillendirecek Trendler" başlığını
taşıyordu. Dünden bugüne yapı ürünlerinde yaşanan temel değişimler ve gelecek
beklentilerinin masaya yatırıldığı oturumu Yapı-Endüstri Merkezi Yönetim Kurulu
Başkanı Doğan Hasol yönetti. Oturuma; "Yapı Ürünleri Sektörü Tarihine Genel
Bir Bakış" başlıklı konuşmasıyla YEM Yönetim Kurulu Başkanı Doğan
Hasol, "Geleceğin Yapı Anlayışına Yolculuk... Yeşil Binalar" başlıklı
konuşmasıyla Alarko-Carrier Genel Müdürü Önder Şahin, "Yapı Ürünlerini
Yarınlara Taşıyacak Yenilikler" başlıklı konuşmasıyla Jotun Boya CEO’su
Şükrü Ergün, "Yapı Ürünlerinde Temel Öğe Olarak Tasarım" başlıklı
konuşmasıyla Kaleseramik Genel Koordinatörü Bahadır Kayan ve "Yapı
Ürünlerinin Yapı Taşı; Yenilikçilik ve Estetik Üzerine" başlıklı
konuşmasıyla Çimsa Genel Müdürü Mehmet Hacıkamiloğlu katıldı.
|