Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

"Yapı Sektöründe Kültürel Bir Fikirdaşlık Oluşturmak İstiyoruz"

İstanbul İnşaatçılar Derneği (İNDER) tarafından, Yapı-Endüstri Merkezi (YEM) organizasyonuyla düzenlenen ve İNDER üyesi müteahhitlik firmalarının satın alma yöneticileri ile yapı sektörü profesyonellerini aynı platformda bir araya getiren 30DA30 İkili İş Görüşmeleri etkinliği, YEM’de gerçekleştirildi.

yapi.com.tr / Mesut Tufan, Merve Akı
"Yapı Sektöründe Kültürel Bir Fikirdaşlık Oluşturmak İstiyoruz"

İNDER üyesi müteahhitlik firmaları ile yapı sektörü profesyonellerini eşit sürede yüz yüze görüşmeler yapması için bir araya getiren organizasyonda, müteahhitlik firmalarının projeleri ile yapı malzemesi üreticilerinin hizmetleri hakkında karşılıklı fikir alışverişinde bulunuldu.

İNDER Genel Sekreteri Abdullah Baysal: Artık tedarikçi mantığı değişiyor

“Eskiden çantasını, ürününü eline alan dolaşıyordu; ama artık tedarikçi mantığı değişiyor. Biz bunun kurumsallaşmasını istiyoruz ve bu doğrultuda adımlar atıyoruz” diyen İNDER Genel Sekreteri Abdullah Baysal, bu adımlardan birinin de üretici firmalarla yapı müteahhitlerini bir araya getirmek olduğunu söyledi. www.yapi.com.tr’nin organizasyon hakkındaki sorularını yanıtlayan Baysal, tedarik sisteminin kurumsal bir yapıya kavuşmasından hem Türkiye’nin, hem üreticilerin, hem de müteahhitlik firmalarının karlı çıkacağını kaydetti.

AbdullahAbdullah BaysalPazarlama aşamasında sunulan ürünle, uygulama için gönderilen ürünlerin birbirinden çok farklı olabildiğini; fiyatların değişebildiğini ifade eden Baysal, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Siz güven üzerine bir ilişki kuruyorsunuz; ama güveninizden dolayı aynı ürünü daha pahalı alıyorsunuz. Biz İNDER olarak, bir fiyat istikrarı olmasını istiyoruz, kimse fırsatçılık yapmasın; ki yapı müteahhitleri olarak yerli malı kullanalım, yerli üretimi özendirelim”.

Baysal, bu çerçevede başarılı bir etkinlik gerçekleştiğini belirtti ve sonraki aşamalarda bu toplantıları daha bilimsel, akademik bir temel üzerine oturtmak istediklerini bildirdi. Hedeflerini ‘yapı sektöründe kültürel bir fikirdaşlık oluşturmak’ olarak özetleyen Baysal, “29 Eylül’de aynı aktiviteyi Sapanca’da tekrar etmek istiyoruz; o aktiviteye 150 yapı müteahhidi ve taşeron katılacak, üretici firma sayısı büyük olasılıkla 30’u geçmeyecek” diyerek söz konusu organizasyonun devamının geleceğini işaret etti.

Katılımcılar ne dedi?

Anıl Güzel / Akşan Yapı Yurtdışı Projeler Koordinatörü

Kendi merkez ofisinizde bu görüşmeleri yapmanız, ciddi zaman ve işgücü kaybına neden oluyor. Bence bu organizasyonun en güzel tarafı, hızlı bir şekilde sonuçlanması. Ayrıca bir katılımcı portföyünün oluşturulmuş olması da önemli. Türkiye müteahhitlik sektörü çok ciddi projelere imza atarken, arkasındaki güçlü tedarikçilerin bunda payı büyüktü; bu anlamda faydalı bir buluşma oldu. Sektörün toplu biçimde bir arada olduğu fuar gibi organizasyonlarda bu tür ilişkileri oluşturmak zor olabiliyor. Çünkü örneğin evinin banyosunu yenilemek isteyen de oraya geliyor. Bu nedenle o karmaşa içinde tedarikçi firmaların frekansı yakalaması, sizin ne istediğinizi anlaması ve size ne sunabileceğini kurgulaması zor olabiliyor.
Serdar Saylan / DENDRO Genel Müdürü

Tek bir günde, belki birkaç haftada ulaşabileceğimiz firmalarla buluşma şansımız oldu. Bizim önceliğimiz, üretimini yaptığımız lamine parke ve daha özel projelerde kullanılan standart dışı laminat parkeler; bu anlamda katılımcıların genelinin bizim hedef kitlemizle örtüştüğünü söyleyebilirim. Burada YEM’e önerim, bir sonraki ayağın yurtdışında iş yapan firmalarla benzer bir etkinlik yapılması olabilir. Çünkü inşaat malzemesi üreten firmalar için onlar büyüyen ciddi bir pazar. Bu tür organizasyonlar, tedarikçinin ve üreticinin de bir anlamda nerede durduğunu doğrudan görmesine katkı sağlıyor. Ben de, sektörden sektöre değişmekle birlikte, inşaat malzemesi dağıtımında organizasyonun çok iyi olmadığını düşünüyorum. Bu, parke sektörü için de söylenebilir. Ara satıcılar ya da toptancılar, malzeme konusunda çok bilinçli değiller. Bu anlamda doğrudan alıcıyla muhatap olduğunuzda, aksaklıkları tespit etme şansınız var. Kendimizi biraz bunun dışında tutuyorum; çünkü zaten bir şekilde alıcılarla direkt ilişki kurmaya çalışıyoruz.

Ali Aydın / Seba Ulus İnşaat Sanayi AŞ Projeler Koordinatörü

Organizasyonun daha iyi olabilmesi için biraz daha branşlaşılabilir; yani inşaat sektörü içindeki disiplenler de kendi içindeki yalıtım, kaba inşaat, mekanik gibi kısımlara ayrılabilir. Aynı ürün grubundan birçok firmayla görüşmek, daha efektif bir sonuç çıkartabilir. Satın alma süreçlerinde, o ihtiyaç anında en yakınında kim varsa ondan alışveriş yaparsınız. Ya bir evvelki projede birlikte çalıştığın kişi ya da kurum olur; ya da birkaç gün önce sana uğramış olandır. Bu nedenle ben tedarikçilere hep, “İşinizi siz kendiniz takip edin, ben sizi takip edemem. Neler ürettiğinizi siz anlatın” diyorum. Çünkü biz o kargaşa içinde birçok kalemi düşünürken, o an elimizin altında ya da dosyalarımızda hangi firmalar varsa onunla çalışmayı tercih ediyoruz; arkadaşlar dosyalarını o yönde hazırlayıp bize sunuyorlar. En önemli etkenlerden biri de fiyatlar. Biz üretici ve uygulayıcı firmayla aynı başlık altında sözleşme yapmayı tercih ediyoruz; ki üretici ya da uygulayıcıdan kaynaklanan sıkıntıları aynı çatı altında çözebilelim, tek bir muhatabımız olsun.   

Serdar Urfalılar / Urtim Kalıp ve İskele Sistemleri Genel Müdürü

Hem işverenlerin ve yatırımcıların, hem de tedarikçilerin zaman sıkıntısını aşmaları için çok doğru bir organizasyon. Benim de uzun zamandır tanıdığım, hepsi firmalarında 20 – 25 sene sonrasında çok iyi noktalara gelmiş, tabiri caizse patronların sağ kolu olmuş kişiler burada; İNDER güzel bir çalışma yapmış, doğru isimleri buraya getirmiş. Türkiye’de tedarik zinciri dediğimiz konu, çok kurumsallaşmış değil. Bunun kurumsallaşması, hem satın alma yapan firmalara, hem de tedarikçilik yapan firmalara avantaj sağlayacak. Doğru firmadan ürün alacaksınız, doğru firmaya ürün satacaksınız ve ayrıca bunun bir sürekliliği olacak. Tedarik konusunda yurtdışında ortak satın almalar yapan firmalar var. Türkiye’de henüz böyle firmalar olmasa da, bu buluşma da ortak bir satın alma platformu gibi oldu. Bu çalışmalar ileriki dönemlerde daha profesyonel bir boyuta taşınırsa, örneğin bir havuz oluşturulabilir ve ona göre bir fiyatlandırma yapılabilir. Ben de kendi tedarik zincirim içinde volümümü, alımımı ona göre ayarlarım. Avrupa’daki kriz nedeniyle herkes oraya mal satamayacağı endişesini yaşıyor. Ama asıl görünmeyen şey, Avrupalı üreticilerin bizim pazarlarımıza girmekte olduğu. Örneğin benim sektörümde eskiden Türkiye’yi bilmeyen üreticiler, şimdi yatırım yapmaya başladılar. Eskiden Avrupa’ya ürün satarken, şimdi hem satamamaya, hem de burada onlarla rekabet etmeye başladık. Eğer tedarikçilerle satın almacıları bu şekilde bir araya getirip, iyi bağlantılar kurdurabilirsek; bu herkesin yararına olacaktır.
Anıl Öksüzan / Plaka Mobilya Genel Müdürü

Organizasyona katılırken kafamızda bize ne gibi bir fayda sağlayacağı, böyle yoğun bir programda katılımcı firmalarla ne kadar iletişim kurulabileceği gibi bazı soru işaretleri vardı. Ama bu soru işaretlerinin büyük bir bölümünün olumlu bir biçimde cevaplandığını söyleyebilirim. Çünkü karşımızdaki firmaların ilgilileriyle yani satın alma sorumlularıyla direkt, çok kolay iletişim kurabildik. Bir müşteri ve satıcı ilişkisi içinde değil de, tarafsız bir bölgede, bir diyalog ortamındayız. Ayrıca, tedarikçi firmaların en zor geçtikleri doğru kişiye ulaşma aşamasını da geçmiş olduk. Onların neye ihtiyaç duyduklarını daha net öğrendik, kendimizi de daha rahat ifade edebildik. Biz şu anda toprağa tohumları attık; bundan sonrası ayrı bir süreç. Artık kiminle konuşacağımızı biliyoruz; hem ürün hem de hizmet sunan bir firma olduğumuz için biraz daha çalışmamız gerekiyor. Müşteri profilimizi B, B+ ve üstü olarak tarif edebilirim; bu anlamda burada görüştüğümüz müteahhitlik firmalarıyla beklentilerimiz örtüşüyoruz. “Daha önce sizinle neden tanışmadık” diyen firmalar oldu; bunu duymak sevindirici.

Savaş Anıl / Aşçıoğlu İnşaat Proje Kontrol Grup Şefi

Bir nevi üreticiyle tüketiciyi buluşturan çok başarılı bir etkinlik. Bu anlamda hem bizim için, hem de tedarikçi firmalar açısından çok olumlu bir buluşma. Biz malzemeleri, onlar da bizi daha iyi tanıyorlar; bizim isteklerimizi, yönlendirmelerimizi alarak, kendi plan ve programlarını tüketiciye yönelik olarak gözden geçiriyorlar. İki tarafı da kamçılayan bir buluşma oldu.

Candan Mumcuoğlu / Baumit Pazarlama Müdürü

Daha önce mimarlarla birlikte gerçekleştirilen 30DA30 buluşmasına katılmıştık ve görüşmeler çok olumlu geçmişti. Aynı gün içinde o kadar çok ofisle bir araya gelip, karşılıklı konuşmak; en azından tanışmak anlamında bile faydalı oldu. Hala geri dönüşler alıyoruz; görüşmeler devam ediyor. O organizasyondan aldığımız etkileşimle, yapı müteahhitleriyle olan görüşmelere de katılmak istedik. Sıcak satış anlamında çalıştığımız için, yapı müteahhitleriyle olan ilişkilerimiz elbette daha yoğun. En azından şartnamelerde markamız, adımız mevcut, bir tanışıklığımız var; ama daha önceden hiç kontak kuramadığımız noktalarla bir araya gelme fırsatımız oldu. Zaten çalıştığımız firmalarla ise daha detaylı ve farklı ürünlerimize yönelik bilgi verme fırsatı bulduk.

http://www.yapi.com.tr/haberler/yapi-sektorunde-kulturel-bir-fikirdaslik-olusturmak-istiyoruz_100748.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!