CTN
Centre ve Our
Metals tarafından Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği'nin
(TÇMB) de desteğiyle organize edilen 'Uluslararası 6. Çimento Ticareti ve
Teknolojileri Konferansı', Polat Renaissance İstanbul Otel’de
gerçekleştirildi. Türkiye dışında, başta Rusya, Ukrayna ve İran olmak üzere
Avrupa, Kuzey Afrika ve Ortadoğu’dan 25’in üzerinde ülkenin inşaat sektöründe
faaliyet gösteren firmalarının katıldığı konferans, çimento endüstrisini
ilgilendiren güncel konuları masaya yatırdı; deneyim ve bilgi paylaşımını
sağlayan bir platform oldu.
2010 yılında İngiltere'de kurulan ve genel merkezi de İstanbul’da olan genç
bir firma olmalarına rağmen sundukları ürünün yeni olmadığını açıklayan Our
Metals & CTN Centre Müdürü Evgeny Oakes, "Dokuz yıldan bu
yana Çin, ABD, Avrupa, Rusya, BAE gibi dünyanın farklı noktalarında
konferanslar, etkinlikler ve sergiler düzenliyoruz; çimento, çelik, tohum,
tekstil, lojistik gibi spesifik alanlarda ticari konferanslar yapıyoruz. Örneğin
gelecek konferansımız, özellikle Türkiye için önemli bir sanayi olan otomotiv
üzerine olacak" dedi. www.yapi.com.tr'nin sorularını yanıtlayan Oakes, iyi bir
ekipleri ve güzel bir çevreleri olduğunu vurgulayarak, "Burada uzun süre kalarak
markamızı daha da geliştirmeyi planlıyoruz. Amacımız, Türkiye’de belli sanayi
alanlarında bir numaralı etkinlik düzenleyicisi olmak. Yerel pazara da ileri
vadede, komşu coğrafya Mısır, Bulgaristan, Romanya, Rusya, Orta Doğu ve Kuzey
Afrika’ya doğru yayılacak şekilde yaklaşıyoruz" şeklinde konuştu.
"Ekonomik kriz çimento sektörünü de etkiledi"
Küresel ekonomik krizin çimento sektörünü de etkilediğini kaydeden Oakes,
kriz öncesi dönemde işe ilk başladıklarında fiyatların yükselişte olduğunu ve
katılımcı sayısının da bunu açıkça gösterdiğini, ancak kriz sonrasında katılımcı
sayısında bir düşüş yaşandığını ifade etti ve şöyle devam etti:
"Bu durum doğal olarak, çoğu ülkenin karşı karşıya olduğu ekonomik
sorunlardan kaynaklanıyordu. Tabi bankaların kredi verme konusunda eskisine
oranla daha sıkı davranmalarının da etkisi oldu; ticari faaliyetler zarar gördü.
Örneğin bu konferansa Rusya’dan sadece 5-6 firma katılıyor; oysa bu sayı önceki
senelerde 50-60 firmayı buluyordu. Ama yine de katılımcı profilimizin çeşitlilik
gösterdiğini söyleyebilirim. Üreticiler, büyük inşaat firmaları, beton ve hazır
beton firmaları, lojistik firmaları, çimento ticareti ve dağıtımı yapan
firmaların yanı sıra imalatçılarla bir araya gelmek isteyen teknoloji
tedarikçileri ve sağlayıcıları da burada. Sektör profesyonellerinin yanında,
TOKİ, İBB, DSİ gibi devlet kuruluşlarından gelen yetkililer de konferansımızın
izleyicileri arasında. Bireysel katılımcıları da unutmamalı".
"Bu tür işlerde fark yaratan ilişkilerdir"
Katılımcılardan aldıkları geri dönüşlere göre önemli yeni iş olanakları
yarattıklarını gördüklerini kaydeden Oakes, konferansın önemini şu sözlerle
açıkladı:
"Buradaki görüşmeler belki hemen yarın anlaşmaya
dönüşmeyebilir; çünkü milyon liralarlık anlaşmalardan bahsediyoruz; tabii ki
belli bir süreci yaşamanız gerekiyor. Ama zaten bu tür işlerde fark yaratan
ilişkilerdir. CEO’ları telefonla arayıp iş yapamazsınız; onlarla yüz yüze
görüşmeniz ve güven sağlamanız gerekir. Bu konferans da bu çerçevede tasarlandı.
Yalnızca bu tür konferanslara katılmak bile, çok değerli ve stratejik bilgilerin
elde edilmesini sağlarken; birebir görüşmeler için de fırsat oluşturuyor. Bazı
etkinlikler 150 katılımcı ile sınırlı kalırken, bazıları 450-500 rakamlarına
ulaşabiliyor. Ama küçük toplantılar bazen çok daha etkilidir. Çünkü etkinlik ne
kadar az kalabalık olursa, o kadar çok kişiyle iletişim kurup, iş ağınızı o
oranda genişletebilme şansınız olur. Katılımcılarımızın genelde firma
yöneticileri olduğunu düşünürseniz, işinizi geliştirmek ya da yeni iş imkanları
yaratmak için, kişi sayısından çok anahtar aktörlerin önemli olduğunu
göreceksiniz".
Etkinlik süresince yapılan sunumlara da değinen Oakes, "Teknolojiyi konu alan
sunumlarda, özellikle inovasyondan bahsedildi. İmalat tesislerinin rekabet
gücünü artırmak adına maliyetin nasıl düşürüleceği konuşuldu. Piyasaya sunulan
yeni teknolojiler de bu bağlamda, enerji verimliliğini artırmayı sağlıyor.
Konferans da bu tür inovatif araştırmaların imalatçılarla paylaşılması için bir
ortam sundu. Bunun katılıma dayalı bir konferans olduğunu ve yaklaşık 25 ülkeden
temsilcilerin bu konferansa katıldığını göz önünde bulundurursak, çeşitli
ülkelerden çeşitli firmaların konuşmalarını izlemenin ufuk açıcı olduğu
söylenebilir" dedi.
Türkiyeli üreticiler düşünce yapısını değiştirmeli
Oakes, Türkiyeli çimento üreticilerinin müşterinin kendilerine gelmesini
beklediğine işaret ederek, artık pazarın değişmekte olduğunu, bu düşünce
yapısında bir değişikliğe gidilmesi gerekliliğine vurgu yaptı. "Özellikle son
iki yıldır pazar çok değişti; şu anda piyasada daha çok rekabet var ve fiyatlar
da düşük" diyen Oakes, şunları söyledi:
"Türk çimento sektörünün bu konudaki en büyük şansı, yerel tüketimin yüksek
oluşu. Ama talep düştüğü anda burada da sorun yaşanmaya başlanacaktır. Türkiyeli
üreticiler şu sıralar daha çok Batı Afrika'ya odaklanıyorlar; ancak Rusya’da
ciddi bir çimento sıkıntısı yaşanıyor. 2014 Olimpiyatları ve 2018 Dünya Kupası
için planladıkları inşaatları tamamlamaları gerekiyor. Türkiye’deki çimento
fiyatları da Rusya’dakilere oranla oldukça düşük. Yani Türkiye’den çimento ithal
edilmesi durumunda herkes bu alışverişten kârlı çıkacaktır: Rusya ucuz
çimentodan faydalanacak, Türkiye de belli bir süredir iş yapamadığı
müşterilerini geri kazanacaktır".
Uluslararası 6. Çimento Ticareti ve Teknolojileri
Konferansı
Turkish Cement ve Agbar & STC firmalarının sponsorluğunda, Türkiye
Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB), Beton ve Harç Kimyasal Katkı Maddeleri
Üreticileri Derneği (KÜB) ve Rusya Çimento Üretici ve Tüketicileri Derneği'nin
desteğiyle düzenlenen ve iki gün süren konferans kapsamında, çimento ve inşaat
endüstrisinin güncel konuları tartışıldı, deneyimler paylaşıldı. 30’un üzerinde
uzman konuşmacının yer aldığı konferansta, sektörün önemli aktörleri sektörün
geleceği ile ilgili görüşlerini paylaştı.
|