BRN Yatak ve Baza firmasının Genel
Müdürü Berna İlter, ''Ülkelerin uyku kültürlerini dikkate
alarak, butik üretim yapıyoruz. 5 kıtada 40'tan fazla ülkeye yatak, yaylı
bazalar ve hareketli motorlu baza sistemleri ihraç ederek, Türkiye'nin en hızlı
büyüyen 25 şirketi arasına girdik'' dedi. İlter yaptığı açıklamada, firmanın,
kurulduğu 2006 yılında 800 metrekarelik alanda 10 işçi ile üretim yaparken, her
yıl yüzde 100'lük bir büyüme sağlayarak bugün Kayseri Serbest Bölge'de kendine
ait 24 bin metrekaresi kapalı toplam 50 bin metrekarelik bir alanda 250 kişiyi
istihdam edebilme başarısını gösterdiğini kaydetti. İlter, geçtiğimiz günlerde
Avrupa İş Ödüllerinde Yenilikçilik, İnovasyon ve En İyi Uygulama Alanında
Avrupa'da 15 bin firma arasından en başarılı ilk 10 firma arasına girerek Onur
Ödülü aldıklarını bildirdi. Henüz çok genç bir
firma olmasına rağmen, bu kadar kısa bir sürede bu başarıları göğüslemenin
mutluluk verici olduğunu kaydeden İlter, BRN'nin bu başarısının arkasındaki en
büyük etkenin, global düşünmesi ve her ülkede yerel firma gibi hareket ederek,
ülkelerin uyku kültürlerini dikkate alarak, butik üretim yapmalarının olduğunu
vurguladı. İlter, Kuzey Amerika'da insanların yaşam alanları
büyük olduğu için çok büyük ve içine gömülebildikleri yataklarda yatmak
isterken, Ortadoğu'da sedir kültüründen gelen tahta gibi sert
yataklarda yatmayı tercih ettiklerini vurguladı. Alerjik bünyeye sahip
İsviçre, Belçika gibi ülkeler için mutlaka
anti-alerjik malzemelerle yatak üretmek gerektiğini ifade eden Berna İlter,
şöyle devam etti:
''Daha yatağı aldığı anda üzerindeki dış katmanı asla yıkamadan kullanmak
istemeyen Almanlar için mutlaka çıkarılıp yıkanabilen kılıflı yataklar üretmek
gerekirken, evleri küçük ama dubleks veya triplex olan İngilizler için daha
küçük ebatlarda merdivenlerden çıkarırken katlansa da deforme olmayan ve evlerin
çoğu çok eski olduğu için mutlaka tahtakurusuna karsı korumalı ve standart
gereği geç tutuşur özellikte yataklar üretmek gerekiyor. Fransızlar yaylı
yatakta yatmıyor, Fransız'ın yatağı, mutlaka yeni nesil süngerlerden olmalı.
Çünkü kullandıkları baza sistemleri ile yaylı yatakların çabuk deforme olacağına
inanmışlar. Çok uzun boylu Hollandalılar için ise 220 santimetre boyuna çıkmanız
gerekiyor. O bölgede eşler yan yana ama ayrı yataklarda yatıyorlar. Çift kişilik
yatak satmanız zor. İskandinav ülkelerinde ise sentetik ürün satmanız zor,
doğallık ön planda olmalı. Gerçek yün, pamuk katmanlar olmalı. Afrika'da,
Rusya'da ise beyaz yatak satmanız zor. Turuncu, yeşil gibi garip renklerde
istekleri oluyor.''
Berna İlter, en son teknolojileri bünyesinde bulunduran üretim tesislerinde,
uyku ürünlerinde geliştirilen bütün yenilikleri çok hızlı kullanarak, daha iyi
bir uyku için, tüketicinin ihtiyacı olan her ince detayı düşündüklerini,
herkesin vücut yapısının farklı olduğu gerçeğiyle geleneksel ortopedik yatak
kavramından çok, kişiye özel ergonomikliği ön planda tuttuklarını da belirtti.
İlter, ''Firmamız, insan sağlığını vazgeçilmez
ön koşul sayarak, bunu estetik ile birleştirebilen, pratik, fonksiyonel, özgün
tasarımları ile sürekli yenilenen yaklaşımıyla Türkiye'de bu konuda çığır açmış
ve yüzde 100 ihracat yapmasına rağmen, yenilikleri ile takip edilen, tasarımları
ile örnek alınan yenilikçi bir firma'' diye konuştu.
Bu arada, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği
(TOBB), Harvard Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren AllWorld Network ve
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı'nın (TEPAV), Türkiye'nin en hızlı
büyüyen 25 şirketini tespit etmek için başlattığı çalışmada, BRN Yatak,
2008-2010 yılındaki hızlı büyüme oranıyla ilk 25 firmadan biri
oldu.
|