
11. Ulusal Mobilya Tasarım Yarışması

Furniture İstanbul Tasarım...

14. Ulusal Ev Mobilyaları...

MOSDER, Sektör Sorunlarını...
Türkiye'deki Kuşakların Mobilya Tercihi Dünyadan Farklı
İhtiyaçlar ve zevkler X,Y ve Z kuşakları arasında farklılık gösteriyor. Yapılan son araştırmalar, kuşaklar arası farklılıkların coğrafi bölgelere göre de değişebildiğini ortaya koyuyor. Örneğin, Amerika’daki Y Kuşağı ile Türkiye’deki Y Kuşağı’nın alışkanlıkları ve beklentileri birbirinden farklı. Bu farklılıklar mobilya tercihlerine de yansıyor.

X,Y,Z olarak adlandırılan kuşakların iş hayatları, alışveriş alışkanlıkları ve yaşam tarzlarının birbirinden ayrıldığını ifade eden Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Başkanı Nuri Öztaşkın: “Kuşakların özellikleri ve eğilimleri birkaç yıl öncesine kadar bölgesel farklılıklar dikkate alınmadan değerlendiriliyordu. Ancak günümüzde içeriği zenginleştirilen araştırmalar gösteriyor ki değişik bölgelerde yaşayan aynı yaş grubundaki kişilerin özellikleri, finansal beklentileri ve eğilimleri birbirinden oldukça farklı. Bu farklılıklar yaşam alanı ve mobilya tercihlerini de etkiliyor.” dedi. Öztaşkın, Türkiye’deki kuşakların mobilya tercihlerindeki farklılıkları değerlendirdi. X kuşağı gösterişli ve dayanıklı mobilyaları tercih ediyor Türkiye’deki Y kuşağının tercihi pratik ve konforlu mobilyalar Z kuşağı, odalarında teknolojik mobilyalar istiyor |