Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Türkiye Ülke Değil Kent Tanıtımına Odaklanmalı

Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye'nin tanıtımında yenilik ve çeşitliliğe yönelmeye başladı. Ancak, reklâm dünyasının önde gelen isimleri tanıtım kampanyalarının hala büyük eksiklikler taşıdığını düşünüyor. M.A.R.K.A Reklâm Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Hulusi Derici "İnsanlar ülkelere, gitmez şehirlere gider" derken, OCW Reklâm Ajans Başkanı Can

Referans Gazetesi
Türkiye Ülke Değil Kent Tanıtımına Odaklanmalı

BR> 
Daha modern bir tarz
 
OCW Reklam Ajans Başkanı Can Onat
 
Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın yeni yönelimi mantık olarak doğru. Türkiye'yi folklor ekipleriyle ya da tarihi yerleri göstererek tanıtamazsınız. Aspendos ve Efes artık eskisi kadar çekici değil. Trendleri daha iyi yakalayan bir tanıtım gerekiyor. Ama bu ülkelerin politik zihniyetleriyle ilgili gibi. Yunanistan'ın tanıtım filmlerine ve metodlarına baktığımızda demode durduğumuz ortaya çıkıyor.

Artık insanları bir yerden başka bir yere hareket ettirmek için sadece var olan değerleri göstermeniz yeterli değil. O derenlerin nasıl sunulduğu da önemli. Tarihi değerleri ön plana çıkarmayalım demiyorum. Bunu vermek yerine daha modern işler, modern fotoğrafçılar, modern direktörler gerekiyor. Bu günün nabzını eline tutan insanların ürünleri kullanılmalı. Bu işler bir yere veriliyor. Orası kafasına göre bir şeyler hazırlıyor. Ama her seferinde biraz daha devletçi bir bakış oluyor. O göz özel teşebbüsün gözleri değil.
 
Görseller güzel ama daha iyi olabilir

Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, Türkiye'nin yurt dışındaki tanıtımı için kullanılan reklam görsellerini güzel ve etkileyici bulduğunu belirterek, "Ama bazen Türkiye logosunun üzerini kapatırsanız, bu Akdeniz'in başka bir ülkesinde olabilir izlenimi veriyor. Bundan biraz kurtulmamız gerekiyor. Görseller, sadece Türkiye'ye özgü olmalı" dedi.

Kültür ve Turizm Bakanı Günay, tanıtımla ilgili özeleştiri de yaparak, "Yaptığımız tanıtım daha mükemmel olamaz mıydı? Kuşkusuz olurdu. Ama yine de bu yıl dünyada yaşanan akaryakıt fiyatlarının yükselişine, ulaşımı ciddi biçimde etkilemesine, dünyadaki ekonomik krize, bölgemizde yaşanan güvenlik sorunlarına rağmen turist sayısında geçen yılın ortalama olarak yüzde 15 üzerinde seyrediyoruz" dedi. Bakan Günay, 1 Ocaktan itibaren yeni reklam kampanyasına başlamayı amaçladıklarını bildirdi. Reklam görselleriyle ilgili "yeni arayış içinde" olduklarını kaydeden Günay, şöyle devam etti: "Bizim görsellerimiz güzel ve etkileyici ama bazen Türkiye logosunun üzerini kapatırsanız, bu Akdeniz'in başka bir ülkesinde olabilir izlenimi veriyor. Bundan biraz kurtulmamız gerekiyor. Deniz kıyısı olarak, Ölüdeniz-Fethiye görselinde Türkiye olduğu anlaşılıyor ama başka görsellerde de bu olmalı. Görseller, sadece Türkiye'ye özgü olmalı. Nemrut da olmalı orada, Kapadokya da çok fazla görülmeli, Efes Selsus Kitaplığı, Süleymaniye, Selimiye, Sultanahmet, Ayasofya, Sümela da çok fazla görülmeli... Altında logoyu kapattığımız zaman 'Bu Türkiye, bu ancak Türkiye'de var' dedirtecek daha özenli görsel seçimine ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum."
Günay, reklam yapılan ülke sayısını 83'ten yukarı çıkarmayı planladıklarını, gelecek yıl dünya turizminde yükselen değer olarak kabul edilen Uzak Doğu'ya yönelik tanıtımlara ağırlık vermeyi istediklerini söyledi.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/turkiye-ulke-degil-kent-tanitimina-odaklanmali_63564.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!