Türkiye Ülke Değil Kent Tanıtımına Odaklanmalı
Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye'nin tanıtımında yenilik ve çeşitliliğe yönelmeye başladı. Ancak, reklâm dünyasının önde gelen isimleri tanıtım kampanyalarının hala büyük eksiklikler taşıdığını düşünüyor. M.A.R.K.A Reklâm Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Hulusi Derici "İnsanlar ülkelere, gitmez şehirlere gider" derken, OCW Reklâm Ajans Başkanı Can
BR> Artık insanları bir yerden başka bir yere hareket ettirmek için sadece var
olan değerleri göstermeniz yeterli değil. O derenlerin nasıl sunulduğu da
önemli. Tarihi değerleri ön plana çıkarmayalım demiyorum. Bunu vermek yerine
daha modern işler, modern fotoğrafçılar, modern direktörler gerekiyor. Bu günün
nabzını eline tutan insanların ürünleri kullanılmalı. Bu işler bir yere
veriliyor. Orası kafasına göre bir şeyler hazırlıyor. Ama her seferinde biraz
daha devletçi bir bakış oluyor. O göz özel teşebbüsün gözleri
değil. Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, Türkiye'nin yurt dışındaki tanıtımı için kullanılan reklam görsellerini güzel ve etkileyici bulduğunu belirterek, "Ama bazen Türkiye logosunun üzerini kapatırsanız, bu Akdeniz'in başka bir ülkesinde olabilir izlenimi veriyor. Bundan biraz kurtulmamız gerekiyor. Görseller, sadece Türkiye'ye özgü olmalı" dedi. Kültür ve Turizm Bakanı Günay, tanıtımla ilgili özeleştiri de yaparak,
"Yaptığımız tanıtım daha mükemmel olamaz mıydı? Kuşkusuz olurdu. Ama yine de bu
yıl dünyada yaşanan akaryakıt fiyatlarının yükselişine, ulaşımı ciddi biçimde
etkilemesine, dünyadaki ekonomik krize, bölgemizde yaşanan güvenlik sorunlarına
rağmen turist sayısında geçen yılın ortalama olarak yüzde 15 üzerinde
seyrediyoruz" dedi. Bakan Günay, 1 Ocaktan itibaren yeni reklam kampanyasına
başlamayı amaçladıklarını bildirdi. Reklam görselleriyle ilgili "yeni arayış
içinde" olduklarını kaydeden Günay, şöyle devam etti: "Bizim görsellerimiz güzel
ve etkileyici ama bazen Türkiye logosunun üzerini kapatırsanız, bu Akdeniz'in
başka bir ülkesinde olabilir izlenimi veriyor. Bundan biraz kurtulmamız
gerekiyor. Deniz kıyısı olarak, Ölüdeniz-Fethiye görselinde Türkiye olduğu
anlaşılıyor ama başka görsellerde de bu olmalı. Görseller, sadece Türkiye'ye
özgü olmalı. Nemrut da olmalı orada, Kapadokya da çok fazla görülmeli, Efes
Selsus Kitaplığı, Süleymaniye, Selimiye, Sultanahmet, Ayasofya, Sümela da çok
fazla görülmeli... Altında logoyu kapattığımız zaman 'Bu Türkiye, bu ancak
Türkiye'de var' dedirtecek daha özenli görsel seçimine ihtiyacımız olduğunu
düşünüyorum." |