Türkiye Ülke Değil Kent Tanıtımına Odaklanmalı
Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye'nin tanıtımında yenilik ve çeşitliliğe yönelmeye başladı. Ancak, reklâm dünyasının önde gelen isimleri tanıtım kampanyalarının hala büyük eksiklikler taşıdığını düşünüyor. M.A.R.K.A Reklâm Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Hulusi Derici "İnsanlar ülkelere, gitmez şehirlere gider" derken, OCW Reklâm Ajans Başkanı Can
Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye'nin tanıtımında yenilik ve çeşitliliğe yönelmeye başladı. Ancak, reklâm dünyasının önde gelen isimleri tanıtım kampanyalarının hala büyük eksiklikler taşıdığını düşünüyor. M.A.R.K.A Reklâm Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Hulusi Derici "İnsanlar ülkelere, gitmez şehirlere gider" derken, OCW Reklâm Ajans Başkanı Can Onat daha modern yöntemlerin tercih edilmesi gerektiğini ifade etti. AA muhabirinin Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel
Müdürlüğünden derlediği bilgilere göre, Bakanlık, geçmiş yıllarda, içinde insan öğesi çok fazla yer almadığı için
"kartpostal gibi" sözleriyle eleştirilen reklam tasarımını da değiştirdi. Son
yıllardaki görsellerde, Türkiye'de tatil yapan "mutlu insan" figürü
kullanılıyor. Buna göre, Almanya'da, geçmiş yıllardaki
görsellerde Türkiye'nin eşsiz kumsalları ile turkuaz mavisi denizine vurgu
yapılırken artık golf turizmi ve İstanbul'un gece hayatının renkliliği de
reklamlara taşındı. Rusya'da da benzer bir reklam stratejisi
yürütülüyor ama buradaki görsellerde zengin tarih ve doğa turizmi fırsatlarıyla
"Türk kahvesi ve çini" gibi akıllara Türkiye'yi getiren öğeler de sunuluyor.
Daha çok tarih, alışveriş ve Mevlana'nın anlatıldığı ABD'deki
reklamlarda ise bu yıl çeşitliliğin artırılması dikkati çekiyor. Nemrut ve
Efes'in yanında, Türk yemekleri, kaplıcalar ile İstanbul'un gece hayatı da
ABD'deki reklamlara eklenmiş. Bu yıl 83 ülkede yapılan reklam görselleri hem
içerik hem de tasarım yönünden daha zengin hazırlandı. Bakanlığın Türkiye'nin tanıtımı konusundaki atağına ve konsept değişikliğine rağmen reklamcılar yapılanların yeterli olmadığı görüşünde. "İnsanlar ülkelere gitmez, şehirlere gider" diyen M.A.R.K.A Reklam Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Hulusi Derici, "İnsanlar hadi Fransa'ya gidelim, Amerika'ya gidelim demezler. New York'a, Paris'e Roma'ya Prag'a gidelim derler. Ve bu kentlerin hepsinin bir simgesi vardı. Los Angeles denince Hollywood, Paris denince Eyfel Kulesi, Londra denince saat kulesi akla gelir" diye konuştu. Türkiye'nin ısrarla tüm ülkenin tanıtımını öne çıkardığını belirten Derici, İstanbul ile Göreme'nin birada sunulduğunu belirterek, "İstanbul nere, Göreme nere" dedi. Türkiye'nin pilot şehirler ve bu şehirleri ifade edecek simgeler seçmesi gerektiğini aktaran Derici, "Cami simge olmaz. Bütün Müslüman ülkelerde var. İstanbul'un cazibesini yükseltmeliyiz. Örneğin iki yakayı birleştiren bir köprü İstanbul'un simgesi olabilir. Bir sanatçının tasarladığı, baktığınızda farkı görebildiğiniz ve üzerinde kafelerin restoranların olduğu bir köprü İstanbul'un simgesi olabilir. Otururken bir gözünüz Avrupa'da bir gözünüz Asya'da olacak. Asya'dan Avrupa'ya yürüyerek geçme deneyimini pazarlamalıyız. Yurt dışında soralım bakalım İstanbul'un simgesi deyince insanların aklına ne geliyor. İstanbul'a bir simge bulmalıyız" dedi.
|