Türk Malı Yerine Logo
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ekonomi Bakanlığı ve TİM tarafından hazırlanan Türkiye logosuyla ilgili, “İnşallah bugünden itibaren Türkiye’de üretilen ürünlerin artık üzerinde ‘Made in Turkey’ damgası yerine artık bu logo olacak" dedi.
Türk sanayisini yurt dışında üst düzeyde temsil etmek ve ‘Türk Malı’ algısını yükseltmek amacıyla Ekonomi Bakanlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) koordinasyonu ile başlatılan ‘Türkiye Markası’ çalışmaları tamamlandı. “Turkey Discover the potential ( Türkiye potansiyelini keşfet)” olarak belirlenen Turkey logosunun lansmanı dün Çırağan Sarayı’nda düzenlenen etkinlikle yapıldı.
Hürriyet'in haberine göre, bu logoyla birlikte “Discover the potential” sloganının kullanılacağını belirten Erdoğan, bu sloganın da son derece isabetli olduğunu söyledi. “Discover the potential” cümlesini İngilizce’den Türkçe’ye çevirirken “Potansiyel” sözcüğü yerine “Güç” sözcüğünün kullanımının daha uygun olacağı görüşünde olduğunu ifade eden Erdoğan, “Yani ‘Gücü keşfet’... Bu noktada böyle bir yaklaşım. İnşallah bugünden itibaren tüm dünyada Türkiye’yi ve Türkiye ürünlerini bu logoyla ve ‘Gücü keşfet’ sloganıyla tanıtıyor olacağız” diye konuştu. 8 motifli Türkiye logosu Saffron Brand Consultant tarafından tasarlanan logoda, Türklerin tarihte kilim, halı, el sanatları, mimari gibi alanlarda kullandıkları kültürel motiflerden esinlenildi ve onlara çağdaş anlamlar yüklendi. Buna göre logoyu oluşturan 8 motif şunları simgeliyor: 1. Yükselişi 2. Sinerjiyi 3. Dünyayı 4. Duluşmayı 5. Doğu ve batıyı 6. İnovasyonu 7. Birlikteliği 8. Harmoniyi Yeni Türkiye'nn logosu “Bu yeni logo ve sloganı esasen yeni Türkiye’nin güçlü Türkiye’nin artık küresel iddiaları ve hedefleri olan Türkiye’nin özgüven simgesi olarak görüyorum. Evet bu tasarım ve ‘Gücü Keşfet’ sloganı, yeni Türkiye’nin özgüveninin simgesidir, özgüvenin sloganıdır. Biz sadece bu logoyu markalarımızın üzerine basmakla yetinmeyeceğiz. Bu özgüven logosunu basabileceğimiz artık çok daha fazla marka üretmenin mücadelesini de kararlılıkla yürüteceğiz. Mevcut markalarımız artık bize yetmiyor. Dünya mağazalarında, piyasalarında, pazarlarında kendisine yer bulan markalarımızla gurur duyuyoruz ama bunları artık sayıca yetersiz görüyoruz. Türkiye ekonomisi gelmiş artık marka meselesine, marka ihtiyacına dayanmıştır. Bizim istikrarlı şekilde büyürken ihracatımızı son derece hızlı şekilde artırırken artık enerjimizin önemli bir kısmını bu marka konusuna ayırmamız gerekiyor. Arkadaşlar yeni markalar üretecek güce yani potansiyele ziyadesiyle bu heyet sahiptir. Eğer fikir derseniz, Allah’a hamdolsun olsun parlak fikirlere, yenilikçi fikirlere sahip bir neslimiz var. Eğer girişim diyorsak, girişim ruhu diyorsak, dünyanın her yerine ulaşabilen ve her yerinde iş kovalayan dinamik, enerjik girişimcilerimiz var. Teşvik konusunda, destek konusunda eskisine oranla çok daha farklı, çok daha güçlü bir konumdayız.” Türkiye'nin Yeni Logosuna Tepki Yağıyor Yeni logo sosyal medyada eleştirildi. Sosyal medya kullanıcıları logonun estetikten uzak olduğunu düşünüyor. İşte sosyal medyada logo tepkileri: @misstronaut: Bu logo(!) kaç paraya yaptırıldı çok merak ediyorum. @NesrinTurhan2: Estetikten nasibini almamış feci bir logo :( "Made in Turkey" yazısından Türk malı olduğu anlaşılmıyormuş. Vah vah! @azdurlan: ciddi ve teknik olarak logo değil. hele de türk malı ambleminin yerine kullanılcağını bildikçe çıldırıyorum. @iskenderruhan: Türkiye'nin yeni LOGU'su İngiliz firmasına yaptırılmış!Türk fırmaları ne güne duruyor!Bu logo ile 1-0 mağlup başladın YENİTÜRKİYE!Hepsi Türk, @hulusionder: "Turkiye" yazsaniza kardeşim, herkes kendi dilinde yaziyor ismini. Zaten, hindi olayı da var, bir taşla iki kuş olurdu.. @ASavasOzpinar: Yeni 'Türk Malı' logosu için yorumum... Ben en iyisi yorum için kendimi yormiim. @GAMentes: Logo sanatının ana ilkesi çiğnenmiş. Az çizgiyle çok anlam yerine, aşırı fazla çizgiyle bir kavram kargaşası sunuluyor. Yazık! @Turgay_Bozkurt: Nacizane grafiker olarak, logo olmamış. Neden hala ısrarla TURKEY (Hindi) yazıyorlar onuda anlamış değilim. @armaganportakal: Bu ne bicim amblem? Bana tanidik gelen hicbirsey yok... 40yamali bohca bu. Briefleri neydi meraktayim @bilalkok: Türkiye markasının yeni logosu. Sizce de çok karışık olmamış mı? |