b>İstanbul Büyükşehir Belediyesi Eminönü–Zeytinburnu tramvay hattını uzatırken aynı zamanda hattın Cevizlibağ–Topkapı bölümünü yeraltına indirme çalışmalarına devam ediyor.
Büyükşehir Belediyesi, Eminönü– Zeytinburnu tramvay hattını Bağcılar’a kadar uzatacak. Topkapı’nın trafikten tamamen arındırılması projesi çerçevesinde Zeytinburnu–Eminönü hattının yeraltına alınması çalışmaları da hızla devam ediyor.
Trafik sorununu çözmek için geliştirilen projelerden olan tramvay hattının yaygınlaştırılması kapsamında Zeytinburnu’nda son bulan hat Bağcılar’a uzatılıyor. Çalışmaları tamamlanarak ihalesi de sonuçlanan projeyi Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi AŞ kazandı. Bir ay sonra başlatılması planlanan projeyi Yapı Merkezi yaklaşık 25 trilyon liraya üstlendi. 18 ayda tamamlanacak ve şantiyesi Zeytinburnu’nda kurulan tramvay hattı uzatma çalışmaları Bağcılar Meydanı’na yakın bir yerde son bulacak. Zeytinburnu’ndan E–5’in üzerinden geçecek hat ihale aşamasında olan Otogar–Mahmutbey hafif metro hattı ile entegre olacak. Yaklaşık 6 km uzunluğunda olacak hattın duraklarının nerelere yapılacağı ise henüz belirlenmedi. Önümüzdeki günlerde durakların yapılacağı bölgeler belirlenecek.
Topkapı–Millet Caddesi arasındaki parkların birleştirilerek Topkapı Şehir Parkı olarak düzenlenmesi için Cevizlibağ’dan Eminönü’ne giden tramvay hattı ise yolun altından geçecek. Topkapı Şehir Parkı–Anadolu Bölgesi Düzenleme İnşaatı kapsamında yerin altına alınacak tramvay ve karayolu hattı için kazılara iki gün içinde başlanacak. Tramvayın normal yolu deplasman adlı başka bir hatta alınırken karayolu ve kavşaklar da iptal edilecek. 350 metrelik karayolu ve tramvay hattının yaklaşık 100 metresi yerin altında olacak. Projenin ihalesini 4 trilyon 750 milyara alan Biat İnşaat AŞ, çalışmaları 4 ayda tamamlamayı planlıyor. Anıtlar Yüksek Kurulu tarihî dokuya zarar vermemesi için surların altından geçmeyecek şekilde hazırlanan projeye onay verdi. Buna göre tramvay hattı Cevizlibağ bölümünü yeraltından geçtikten sonra Suriçi’ne gelmeden yüzeye çıkacak.
|