vrupa ve Anadolu yakasında 3'er olmak üzere 6 yeni hattın etüt çalışmaları tamamlandı. Yeni metrobüs çalışmalarına yıl sonunda başlanacak. Yeni yapılacak metrobüs hatları ile metro, tramvay ve deniz araçlarının entegrasyonu sağlanarak trafik sorununu asgariye indirmeyi hedeflediklerini belirten İstanbul Elektrik Tünel Tramvay (İETT) Genel Müdürü Mehmet Öztürk, "Avrupa yakasında Edirnekapı-Vezneciler, Kabataş-Beşiktaş ve Beşiktaş-Taksim olmak üzere 3 metrobüs hattı düşündük. Anadolu yakasında da Bağdat Caddesi, sahil şeridi ve minibüs caddesinde 3 olmak üzere 6 yeni güzergâhta metrobüs projesi uygulayacağız." diye konuştu.
Topkapı-Avcılar metrobüs projesi önce Mecidiyeköy'e, ardından Anadolu yakasına götürülecek. 3 etaplı bu projenin İstanbul trafik sorununun çözümüne olumlu etki yapması ve vatandaşların toplu taşımaya yoğun ilgi göstermesi sonrası bu projenin yeni güzergâhlarda uygulanmasına karar verildi. Metrobüs projesi ikinci olarak daha önce tramvay sistemi düşünülen Edirnekapı-Vezneciler arasında uygulanacak. 3,7 kilometre uzunluğundaki hatta arazi etütlerini tamamladıklarını ve istasyonların yerlerini belirlediklerini kaydeden Öztürk, metrobüsler devreye girince, özellikle sabah ve akşam saatlerinde sorun oluşturan Fatih-Edirnekapı trafiğinin rahatlayacağını kaydetti.
Kabataş-Levent hattının güzergâhında yer alan Beşiktaş'ın tarihî ve kültürel zenginliği dolayısıyla burada tramvay ve metro yerine metrobüs yapacaklarını belirten Öztürk, "Metrobüsler, tramvay gibi hem görünümü bozmuyor, hem de Barbaros Bulvarı'nın eğimine uygun. Kabataş-Beşiktaş 1,7 kilometre uzunluğunda. Bu hat uzun değil; ama amacımız Levent'ten Taksim'e metroyla gelen ve fünikülerle Kabataş'a, oradan da Beşiktaş'a geçecek vatandaşlarımız için sürekli akan bir güzergâh. Ayrıca Beşiktaş'tan direkt Taksim'e gidilecek bir metrobüs çalışmamız daha var." dedi.
200 yolcu kapasiteli 150 araç
Metrobüsler için belirlenen 6 yeni güzergahtaki yollar rehabilitasyondan geçirilecek. Bu güzergâhlar üzerinde ekstra uzun körüklü 19,54 metre uzunluğunda ve 200 yolcu taşıma kapasitesine sahip Mercedes Capacityler kullanılacak. Yüzde 100 alçak tabanlı, yüksek manevra kabiliyeti bulunan Capacity'ler 4 kapıdan hızlı yolcu indirme-bindirme imkânı sağlıyor. Belirlenen 6 güzergâhta Topkapı-Avcılar'da olduğu gibi yolun ortasında değil, sağında ve solunda araçların parklanmalarını önleyecek şekilde bir çalışma yürüteceklerini vurgulayan Öztürk şunları kaydetti: "Sinyal sistemi ile bu yollar üzerindeki dönüş sorunları çözülebilir. Aslında metrobüs sisteminin olduğu ülkelerde araç sağda ve solda çalışıyor. Burada sağdan girişler için sinyal sistemi ile ulaşım sağlanıyor. Metrobüs projesi için belirlediğimiz 6 parçalı hatta toplam 150 Capacity araç kullanılacak.''
|