Mecidiyeköy'deki Son Boş Araziye...
Mantıköy'de Yıkım!
"Can Pahasına Siyaset Olmaz"
Esenyurt'ta konutzede isyanı!
İstanbul 'Surlarını' Hatırladı
Çamlıca'dan Mecidiyeköy'e Teleferik
Binlerce ‘Esenyurtzede’ 11...
Kadir Topbaş: Kagir Binalardaki...
Teleferiğin Avrupa Ayağı Etiler'e değil Mecidiyeköy'e
NTV'ye verdiği özel röportajda yeni projelerle ilgili bilgi veren İstanbul Belediye Başkanı Kadir Topbaş, boğaz geçişi için yapılacak teleferiğin Avrupa ayağının Etiler değil Mecidiyeköy olacağını söyledi.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, NTV'ye konuk oldu. Topbaş röportajda, İstanbul Boğazı'na yapılacak teleferik hattına ilişkin bilgi verdi. Hattın Avrupa ayağının Etiler yerine Mecidiyeköy'e yapılacağını açıklayan Topbaş, sistemin saatte 6 bin kişiyi taşıyacağını dile getirdi.
Yüklenici firmaların fedakarlığı gerekiyor. Geçmişte siz burada imar hakkını fazla kullanmışsınız hiç olmazsa başka bir yerden bir arsa almak suretiyle alacağınız. Bu yerin kamuya terkiyle imar hakkını burada kullanmış olan, yani imar hakkı transferi dendi. Buna da yanaşan olmadı. Kentten alınanın kente verilmesi gerekiyor. Bizimde tabi olduğumuz planla ilgili yasalar var onu da bizim geçmemiz mümkün değil. İstanbul’un bir çok yerden metro inşaatlarımız devam ediyor. Hedefimiz 2016’ya geldiğimiz zaman 7 milyon insan raylı sistem kullanır hale gelmiş olacak. Yoğunluğundan dolayı gitmeyen kullanmayanlar var. Biraz rahatlasa daha çok kullanılacak. Demek ki artık lastik tekerleklilerle bunu taşımak mümkün değil. Şu anda daha büyük araçların tedariki konusunda bir araştırma yapıyoruz. Yerli üreticilerle konuşuyoruz 300-400 araçlık bir model yapın, hatta çift taraflı bir model yapın dedik. Çalışma yapanlar var. Mevcut yol üzerine raylı sistem koyma imkanımız yok. Yeni arayışlarımız var, benzer problemi olan yerlerde incelemeler yapılıyor. Daha kaliteli konforlu güvenli bir hizmet sunan bir merkezden yönetilen müşterisini yönlendiren bir sistem. Ödeyeceği bedeli kendi ekranından müşterinin görebileceği, çok daha kaliteli bir sistem getiriyoruz. Bunun dünyadaki örneklerini inceledik çok daha iyisini yapıyoruz. O kadar güzel çalışmalar yapılmış ki bir patentinin alınmasını dahi söyledim. Yakın tarihte ihaleye çıkma kararını verdik. Uygulanan kentlerde daha az dolaşarak daha doğru iş yaptıklarını işletme maliyetlerinin düştüğü tespitini yaptık. İstanbul hizmete doymayan bir şehir bizde hizmet etmeye doymuyoruz. Bir zaman tüneli olsa geriye gidip görsek 10 sene öncesini. Arzum 2016’da 7 milyon insanın metroyu kullanır hale gelmiş olması. Seçimlere yakın bahsedeceğim bir iki projem daha var. Ben proje adamıyım benim mesleğim bu. Sizinle konuşurken bile başka şeyler düşünebiliyoruz. Mesleğimizin getirdiği bir özellik bu. İstanbul’un nasıl memnuniyetini sağlayabiliriz, nasıl güzel izler bırakabiliriz derdimiz bu. |