Ankara'daki Tren Kazası Marmaray'ı...
Ulaştırma Bakanı Cahit Turhan'dan...
Kaza Yapan Hızlı Trenin Enkazı...
Tren Kazasının Sebebi Ortaya Çıktı
Mimarlar Odası’ndan Tren Kazası...
Tren Kazası İle İlgili Açıklama:...
Ankara'da Hızlı Tren Kazası
TCDD Raporları Bakanı Yalanladı
TCDD’nin 4 yıllık stratejik planında sinyalizasyon çıktı. 2015-2019 yılları arasında sinyalizasyon sisteminin güçlendirilmesi ‘stratejik amaç’ olarak belirlenmiş.
TCDD Genel Müdürlüğü’nün 2015-2019 yılları arasını kapsayan 4 yıllık Stratejik Planı’nda demiryolları işletmeciliğinde sinyalizasyon sisteminin tamamlanmasının “stratejik amaç” olarak belirlendiği ortaya çıktı. Planda, TCDD’nin zayıf yönleri arasında “Sinyalizasyon ve elektrifikasyonlu hatların yetersizliği” sayıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, 13 Aralık’taki tren kazasında yaşamını yitiren Prof. Dr. Berahitdin Albayrak’ın cenaze töreninin ardından yaptığı açıklamada, “Sinyalizasyon sistemi demiryolu işletmeciliği için olmazsa olmaz bir sistem değil. Bu sistemin olmamasından dolayı demiryollarında işletme yapılamaz diye bir şey yok” dedi. Oysa Bakan Turhan’ın iddiasının aksine, TCDD’nin strateji planı, performans ve sektör raporlarında sinyalizasyon sisteminin gerekliliğine yer verildi. Cumhuriyet'ten Alican Uludağ'ın haberine göre; TCDD, 4 yıl önce 2015-2019 Stratejik Planı hazırladı. Planın önsözünü yazan Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, sinyalizasyon çalışmalarından da bahsetti. Stratejik planda, 2015’te toplam hatların yüzde 33’ünde sinyalizasyon sistemi ile tren trafiğinin kontrol edildiği, kalan hatlarda telefonla merkezden kumanda kullanıldığı belirtildi. Makinistlerin iletişim aracı olarak ağırlıklı olarak telsiz kullandığı ifade edilen planda, “Kurumumuzun, hat kapasitesini artıracak olan modernizasyon yatırımlarından mevcut konvansiyonel hatlarımıza sinyalizasyon, telekomünikasyon ve elektrifikasyon tesislerinin yapımı hedefleri bulunmaktadır” denildi. Planda, bir numaralı hedef olarak “Hat kapasitesini artıracak olan modernizasyon yatırımlarından 3 bin 69 km’lik sinyalizasyon ve telekomünikasyon tesislerinin yapımını tamamlamak, 415 km’lik sinyalizasyon ve telekomünikasyon tesislerinin yapımına devam etmek” açıklandı. Raporun analiz bölümünde, TCDD’nin zayıf yönleri arasında ise “sinyalizasyon ve elektrifikasyonlu hatların yetersizliği” de sayıldı. TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü’nün 2018 Yılı Performans Programı’da ise 65. Hükümet Programında TCDD’yi ilgilendiren maddelere yer verildi. Program raporunda, “Mevcut hatlardaki sinyalizasyon ve elektrifikasyon yapım çalışmaları tamamlanacaktır” denildi. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |