Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Taşıma Su ile Tuz Gölü Kurtarılamaz

Çevre ve Orman Bakanı Veysel Eroğlu’nun yaptığı "Başka havzalardan taşıyacağımız sularla Tuz Gölü’nü kurtaracağız" açıklamasına Doğa Derneği’nden yanıt geldi. Doğa Derneği Genel Müdürü Güven Eken, "Çözüm başka havzaların suyunu taşımak değil, havzanın suyunu verimli kullanmaktır. Hükümetten Konya Havzası için özel kanun hazırlayarak damlama

yapi.com.tr
Taşıma Su ile Tuz Gölü Kurtarılamaz

Çevre ve Orman Bakanı Veysel Eroğlu’nun yaptığı "Başka havzalardan taşıyacağımız sularla Tuz Gölü’nü kurtaracağız" açıklamasına Doğa Derneği’nden yanıt geldi. Doğa Derneği Genel Müdürü Güven Eken, "Çözüm başka havzaların suyunu taşımak değil, havzanın suyunu verimli kullanmaktır. Hükümet’ten Konya Havzası için özel kanun hazırlayarak damlama sulamaya geçiş sürecini hızlandırmasını talep ediyoruz" dedi.

Geçtiğimiz günlerde Doğa Derneği ve Atlas Dergisi’nin birlikte gerçekleştirdiği Tuz Gölü’ne Sadakat Yolculuğu kapsamında 300’den fazla Doğa Derneği gönüllüsünün kuruyan göl tabanına uzanarak bedenleri ile yazdıkları "İmdat" çığlığına karşı Çevre ve Orman Bakanı Eroğlu’ndan "Biz Konya Ovası için çok büyük bir proje hazırladık. Başka havzalara boşaltılan suları ovaya yönlendirmek için büyük bir çalışma içindeyiz" açıklaması geldi. Başka havzalardan su taşıma yöntemi ile Tuz Gölü’nün yeniden canlandırma düşüncesinin yanlış olduğunu ve bu uygulamanın başka havzalarda daha da yıkıcı sorunlara yol açabileceğini belirten Doğa Derneği Genel Müdürü Güven Eken şunları söyledi:

"Çevre ve Orman Bakanlığı'nın Devlet Su İşleri (DSİ) adına sorunu kabul etmiş olması olumlu bir gelişme. Ancak kamuoyuna açıklanan çözüm önerisi de bir o kadar korkutucu. Bu öneri, aslında on yılı aşkın süredir tartılışılan 'Mavi Tünel' projesi. Mavi Tünel’in amacı gölü kurtarmak değil, havzanın güneyindeki tarım alanlarına daha da çok su taşımak. Durum böyle olmasa Mavi Tünel Projesi on yıl önce Tuz Gölü yerinde duruyorken geliştirilmezdi. Devlet Su İşleri (DSİ) havzadaki susuzluğa karşı olan tepkileri gerekçe göstererek bu eski ve pahalı projeyi uygulamaya çalışıyor. Ancak büyük bir hata yapıyor. Çünkü tünelden su getirilirse, on yıl içinde hem Konya’daki çitfçi, hem de Göksu Havzası’ndaki insanlar ve doğa susuz kalacak. Konya Ovası’ndaki çitfçileri ve kamuoyunu tünel projeleriyle oyalamak yerine gerçek ve samimi bir çözüm üretmemiz gerekiyor. Havzada bir an önce vahşi sulamaya son verilerek, çitfçiye damlama sulamaya geçmek konusunda yoğun destek verilmeli. Taşıma su ile sorunu çözmek mümkün değil."

Yıllık 1 milyar metreküp emniyetli su rezervi bulunan Konya Havzası’ndan yer yıl 1 milyar 600 milyon metreküp su, tarımsal sulama için çekilmekte ve havza her yıl 600 milyon metreküp (bir Tuz Gölü kadar) açık vermekte. Göksu’dan gelecek su miktarı ise 300 milyon metreküp, yani yıllık açığın ancak yarısını karşılıyor.

"Çözüm, havzadaki vahşi sulamaya son vermek"

Güven Eken "Sadece havzanın onda birinde damlama sulamaya geçebilsek Göksu’dan su taşıyacak Mavi Tünel’in getireceği kadar, yani 300 milyon metreküp su tasarrufu etmek mümkün. Havzanın tamamında damlama sulama yapıldığı takdirde, hem çiftçiye, hem de göllere yetecek kadar su kalacak. Üstelik damlama sulama yatırımı Mavi Tünel projesine göre çok daha ucuz. Bu nedenle hükümetten Konya Havzası için özel kanun hazırlayarak havzadaki damlama sulamaya geçiş sürecini hızlandırmasını talep ediyoruz" dedi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/tasima-su-ile-tuz-golu-kurtarilamaz_64021.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!