b>İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı, Taksim-Yenikapı Metrosu ile Aksaray-Esenler Hafif Metrosu'nu buluşturacak bağlantının kazı çalışmalarını bölgedeki tarihî eserlere zarar vermemek için büyük bir titizlikle yürütüyor.
İstanbul'un altına yeni sokaklar, caddeler inşa eden metro işçileri; adeta maden işçileri gibi çalışıyor. Gün ışığından uzak 8 saat tünelde yaşayan işçiler, bölgedeki tarihî eserlere zarar vermemek için günde 50 santim ayda ortalama 15 metre kazı yapıyor. Bu nedenle tünel kazısında sadece asfalt delici aletler kullanılıyor. Tamamlanan tüneller ise 60 santim kalınlığında su geçirmez beton ve demir yumağıyla örülüyor. Tüneller, 9 şiddetine dayanacak sağlamlıkta inşa ediliyor.
Daha önce Bizans ve Osmanlı dönemine ait tarihî eserler bulunması nedeniyle durdurulan metro kazısı, Anıtlar Kurulu'nun "Bölgenin üstünün hamam-müze, altının metro" şeklinde düzenlenmesi kararıyla yeniden başlamıştı. Çalışmalar tamamlandığında 700 metrelik bağlantı hattı, tarihî hamam kalıntılarının altından geçmiş olacak.
Metro'nun iki ucu Haliç'te 'Asrın Köprüsü' ile birleşecek...
Taksim-Yenikapı Metrosu'nun Haliç geçişini oluşturacak metro köprüsünün projesi bizzat İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mimar Kadir Topbaş tarafından çizildi. Yapımı tamamlandığında metro köprüsünün 'Asrın Köprüsü' ödülünü alabileceğini belirten Başkan Topbaş, köprünün İstanbul'un simgelerinden biri haline geleceğini de vurguladı.
Proje bitirildiğinde köprüyü görmek için çok sayıda turistin İstanbul'u ziyaret edeceğini dile getiren Mimar Topbaş, "Tarihten kalma birçok anıt eserlerimiz var. Bunlar kendi silüetini oluşturuyor ve bir çok esere de ilham kaynağı oluyor. Ama, sonradan kattığımız bir şeyler yok bu şehre. Londra'da bakıyorsunuz bir dönme dolap kentin simgesi haline gelmiş. Kartpostallarında, kitaplarında Londra Köprüsüyle birlikte anılıyor. İstanbul'a inşa edeceğimiz Haliç Metro Köprüsü de işte böyle bir eser olacak" diye konuştu.
|