Seramiksan Satış ve Pazarlama Grup
Başkan Yardımcısı M. Süreyya Çağlar, 2012 yılında yeni
teknolojilere ve marka bilinirliği çalışmalarına ağırlık vereceklerini açıkladı.
Seramik sektörünün son yıllarda ekonominin genel gidişine paralel olarak çok
ciddi bir değişim ve gelişim yaşadığına dikkat çeken Çağlar, Türk üreticilerin
artık markalaşma süreçlerini tamamlamak ve farklı ürünlerde uzmanlaşmak
durumunda olduklarını, bu ayrışmayı yapamayan firmaların yakın gelecekte sıkıntı
yaşamalarının kaçınılmaz göründüğünü vurguladı. Çağlar, Seramiksan'ın geniş ürün
yelpazesi ve 28 milyon metrekarelik üretim kapasitesiyle sektörün önde gelen
firmaları arasında yer aldığını anımsatarak, "Yenilikçi yaklaşımımızla 2012’de
de sektörün önde gelen üreticilerinden biri olmaya devam edeceğiz diye konuştu.
2011, Seramiksan açısından nasıl bir yıl oldu, hedeflerinizi
gerçekleştirebildiniz mi?
Geçtiğimiz yılı, beklentilerimiz doğrultusunda, hedeflediğimiz bütçelerin
üzerinde tamamladık ve 2011 yılı ciro hedeflerimizi fazlası ile gerçekleştirdik.
Katıldığımız yurtiçi ve yurt dışı fuarlarda ürünlerimiz, hem sektör
profesyonellerinden hem de tüketicilerden büyük ilgi gördü. Özellikle Türkiye'de
ilk defa Seramiksan tarafından üretilen nano teknolojili ve Full Lappato
ürünlere, 2011 yılında yenilerini de ekleyerek bu alanda ciddi bir yol kat
ettik. Seramiksan olarak geniş ürün yelpazemiz ve 28 milyon metrekarelik üretim
kapasitesimiz ile sektörün önde gelen firmaları arasında yer alıyoruz. Yer
karosu, duvar karosu, sırlı granit, teknik granit, dış cephe kaplaması ve yapı
kimyasalları ürünlerimizlle ülkemizin sayılı üreticilerinden biriyiz. Üretim
kapasitemiz ve yüzde 30’luk ihracat payımızla 2011’de sektörün önemli markaları
arasındaki yerimizi sağlamlaştırdık.
Seramiksan 2012'de ne gibi yenilikler üzerine
yoğunlaşacak?
2012’de de sektörün önde gelen üreticilerinden biri olmaya devam edeceğiz.
Özellikle nano teknoloji ürünü granit üretiminde bu yıl farklı ürünlerle
tüketicilere çok farklı seçenekler sunarak sınırsız tasarım imkânı yaratacağız.
Bu alanda özellikle Souble Salt, Semi ve Full Lappato ürünleriyle, yapılarda
farklılık arayan mimarlara ve üst segmentte konut ve ticari alan üreten
Türkiye’nin önde gelen inşaat firmalarına farklı çözümler öneriyoruz. Özellikle
Full Lappato ve parlak serilerimizle kullanıcılarımıza; leke tutmayan, hijyenik,
anti bakteriyel ve temizlenmesi kolay yüzeyler sunuyoruz.
Yine trend ürünler olarak adlandırdığımız, İtalya ile İspanya’daki en son
modayı yansıtan yer ve duvar karolarımız, bunları tamamlayan dekor ve bordürler,
2012 yılında da ürün portföyümüzde yer alacak. Bu koleksiyonumuz, Türkiye
genelinde 200’ün üzerindeki Seramiksan showroomlarında tüketicilerin beğenisine
sunulacak. Önümüzdeki dönemde ıslak hacim olarak adlandırılan, özellikle
banyolarda kullanılan tüm ürünler Seramiksan bünyesinde yer alacak. Bunun
dışında sadece evlerde değil, ticari alanlarda, büyük alışveriş merkezlerinde ve
dış cephelerde de kullanılacak ürünler Seramiksan’ın ürün portföyüne eklenmeye
devam edecek.
Yaptığımız kampanyalar ve kredi kartına sunduğumuz vade
farksız 12 taksit imkânı ile müşterilerimize 'beğenip de alamamak tarihe
karışacak' sözünü bir kez daha yinelemiş olacağız. Ayrıca Seramiksan bayilerine
gelen nihai tüketiciler, Seramiksan’ın daha da geliştirilen 3 boyutlu tasarım
programı Sera’CAD ile mekânlarının seçilen ürünlerle nasıl göründüğünü çok kısa
bir sürede görme imkanına da sahip olacaklar.
Sektörün durumunu ve geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Seramik sektörü son yıllarda ekonominin genel gidişine paralel olarak çok
ciddi bir değişim ve gelişim yaşadı. Özellikle üretim kabiliyetlerinin
değişmesi, yeni teknolojilerin gelmesi, kapasitelerin artması;
tüketicilere çok farklı seçenekleri, çok daha uygun şartlarla sunma imkânı
sağladı. Sektör önümüzdeki dönemde de gelişimini sürdürecek. Lüks ve toplu konut
projeleri de sektörü hareketlendiriyor. Ayrıca seramik denilince akla ilk gelen
üreticilerden İtalya ve İspanya’nın üretim sıkıntılarının da önümüzdeki dönemde
Türk seramik sektörünün kendini ispatlamasına olanak veriyor. Türk üreticiler
artık markalaşma süreçlerini tamamlamak zorunda ve farklı ürünlerde uzmanlaşmak
durumunda. Bu ayrışmayı yapmayan firmaların yakın gelecekte sıkıntı yaşamaları
kaçınılmaz görünüyor.
Ayrıca
Türk insanı artık showroom’larda daha çok zaman harcıyor ve buralarda beğendiği
ürünleri talep ediyor. Bu sürecin artarak devam edeceği görüşündeyiz. Artık
sadece fiyat rekabeti yaparak ürün satmak çok gerilerde kalıyor. Tüketici
beğendiği ürüne eksiksiz ve istediği zamanda ulaşmak istiyor. Üreticilerin de
ürünlerini bayilere veya satış noktalarına satmak yerine, bayi ve showroom’ları
aracılığıyla tüketicilerine ulaşması, ardından da kusursuz ve eksiksiz sevk
hizmeti vermesi gerekiyor.
Seramiksan'ın 2012 hedefleri nedir?
Seramiksan olarak önümüzdeki dönemde özellikle yeni teknolojilere ve marka
bilinirliği çalışmalarımıza ağırlık vereceğiz. Bu çalışmaların yanında ihtiyaç
duyulan her konseptte ürettiğimiz özel ürünlerimizi Türkiye’nin her bölgesinde
açacağımız showroom’lar ile tüm Türkiye’ye ulaştırmayı planlıyoruz. Özellikle
teknik porselen karolarda yaptığımız ve devam eden yatırımlarımızın tamamlanması
ile yeniliklerin öncüsü olmayı sürdüreceğiz. Bu yatırımların devreye alınması
2012 yılından itibaren kademeli olarak gerçekleşecek. Tüm bu çalışmalarımız
doğrultusunda sektörün önde gelen üreticileri arasında sağlam bir yer
edineceğimize yürekten inanıyoruz.
|