Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Savaşçı Ürünlere Ağırlık Verdik, Krizden Güçlü Çıkacağımıza İnancımız Çok Yüksek

Türk Philips Tüketici Ürünleri Genel Müdürü Özlem Fidancı, bankacı bir babanın kızı. Babanın tayini çıktıkça o da Anadolu'nun değişik illerinde okumuş liseyi. O döneme ilişkin "köklenememekten" şikâyet eden Fidancı, "Sonrasında bu kadar çok ilde yaşamış ve insan tanımış olmanın avantajlarını yaşadım." diyor.

Zaman Gazetesi
1 Savaşçı Ürünlere Ağırlık Verdik, Krizden Güçlü Çıkacağımıza İnancımız Çok Yüksek

/p>

Neden Philips almalıyız?

Eşitleri arasından neden Philips seçmeliyim diye soruyorum. Tüketici beğenisinin en iyi cevap olduğunu söylüyor ve aldıkları geri dönüşlerden örnekler veriyor. "Genç bir mühendisken aldığım tıraş makinesi, oğlum tıraş olacak yaşa geldi hâlâ bozulmadı. Yenilerini almak istiyorum ama bundan da vazgeçemiyorum. Siz nasıl para kazanıyorsunuz?" diyenlerin olduğunu söyleyen Genel Müdür Fidancı, hayatı kolaylaştıran, değer katan sağlam ürünler sunduklarını söylüyor. Özlem Fidancı'nın genel müdür olarak görev yaptığı tüketici ürünleri kategorisinde aktif olarak 200'den fazla ürün bulunurken markaları Philips ve Philips-Avent'ten oluşuyor.

Elbette ürün çeşitliliği rekabette de çok cepheli bir mücadele gerektiriyor. Yerli ve yabancı pek çok markanın var olduğu pazarda küçük ev aletlerinde Arçelik ile Bosch rakip bir marka iken, televizyonda Vestel ile Sony, ütüde Tefal gibi birçoklarıyla rekabet etmek durumunda kalınıyor. MP3'teki rakipleri ise IPhone. İşte bu nedenden ötürü çok rakipli ve zorlu pazarda ürünler kategorize ediliyor ve uygulanan özgün pazarlama stratejileriyle lider marka olmaya devam ediliyor.

Krizin en çok vurduğu sektör deniliyorsa da mutlaka bir çıkış olmalı

"Kriz 2008'in son çeyreğinde yüzünü gösterdi. Bazı ürünlerimiz bundan etkilenmezken, örneğin televizyonda adetsel değil ama fiyat anlamında aşağıya çekişlerimizden cirosal düşüşümüz oldu. Televizyon pazarında tüplüden flat'e hızlı bir geçiş vardı. Bu geçiş hızı törpülendi. Ütü kategorimiz düşmedi aksine arttı. Meyve sıkacağı kategorimizde de artış gözüküyor. Ancak bütün bu çabalara rağmen son çeyrekte tüm kategorilerde yüzde 20 civarında bir düşüş oldu. 2009'da bu oranın artacağını düşünmekteyiz.

Peki, neler yapıyoruz? Krize direnen ürünlerimiz ve markalarımız var. Daha savaşçı olanlarla daha kırılgan olanları belirleyip, kırılganları yormayalım istedik. Savaşçılarımıza daha fazla destek vermekten kastımız; kaynaklarımızı bu markalarımızın krize direnç göstermesi için pazarlama faaliyetlerine devam etmek, fiyat ayarlamalarını yapmak. Savaşçı marka olarak bebek markamız Avensis'i düşünüyoruz. Kriz ne derinlikte olursa olsun çocukların ihtiyaçlarından tasarruf edilmiyor. Ayrıca ütü kategorimiz de savaşçı ürünlerimiz arasında. Ütüsüz bir hayat düşünebiliyor musunuz? Araştırmalar gösteriyor ki penatrasyonu düşük moda ürünlerde de düşüş beklenmiyor. Böyle zamanlarda pek çok şeyden tasarruf eden kadın, nihayet kendini ödüllendirmek istediğinde mesela saç şekillendirici alayım diyor. Saç bakım ürünlerinin de iyi gideceğine inancımız var." diye konuşuyor Genel Müdür Fidancı. Philips'in 30 kadar kendi mağazası ve büyük marketlerin içinde de köşeleri var.

Özlem Fidancı, "Satışların artması için pozitif haberlere ihtiyaç var. Philips'in krizden sağlıklı ve güçlü olarak çıkacağına inanıyoruz. Şimdiye değin kriz nedeniyle işten toplu çıkarımımız olmadı, ama bir gerekçeyle işten ayrılanların yerine yenilerini de almadık. Philips bir dünya markası olarak pek çok küresel ve yönetim krizi yaşamış bir şirket. Bu krizden de başarıyla çıkacaktır." ifadelerini kullanan Fidancı'nın başarısının gerisinde çok ama çok çalışması var.

Başarısını tesadüflere değil de çok çalışmasına bağlıyor

Fidancı'nın hemcinsleri daha kariyer basamaklarını tırmanırken kendisi pek çoklarına göre zirve denebilecek bir makamda oturuyor. Bu başarısının gerisinde;

Tesadüflere inanmaması ve çok çalışması,

Geldiği yere ulaşılmış en son nokta olarak bakmaması,

Yapılacak pek çok iş fırsatını görebilmesi,

Mükemmeliyetçi ve bir o kadar ayrıntıcı yapısı,

Kendine ve yapabileceklerine olan inancı yatıyor.

Başkasının yaptığı değil de kendi hatalarına kızan, bu nedenle de daha çok kendisine toleransı olmayan bir kişiliğe sahip Fidancı'yı, ulaştığında mutlu olacağı makamlarda görmek dileğindeyim.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/savasci-urunlere-agirlik-verdik-krizden-guclu-cikacagimiza-inancimiz-cok-yuksek_67181.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • sayin ozlem fidanci yazinizi okudum ve cok caliskan bir insan oldugunuzu ve ileriye donuk daha cok seyler yapacaginiza inaniyorum. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!