Savaşçı Ürünlere Ağırlık Verdik, Krizden Güçlü Çıkacağımıza İnancımız Çok Yüksek
Türk Philips Tüketici Ürünleri Genel Müdürü Özlem Fidancı, bankacı bir babanın kızı. Babanın tayini çıktıkça o da Anadolu'nun değişik illerinde okumuş liseyi. O döneme ilişkin "köklenememekten" şikâyet eden Fidancı, "Sonrasında bu kadar çok ilde yaşamış ve insan tanımış olmanın avantajlarını yaşadım." diyor.
/p> Sektördeki tek bayan genel müdür Türk Philips Tüketici Ürünleri Genel Müdürü Özlem Fidancı, bankacı bir babanın kızı. Babanın tayini çıktıkça o da Anadolu'nun değişik illerinde okumuş liseyi. O döneme ilişkin "köklenememekten" şikâyet eden Fidancı, "Sonrasında bu kadar çok ilde yaşamış ve insan tanımış olmanın avantajlarını yaşadım." diyor. Lise son sınıfta tayinleri Elazığ'a çıkınca epey hırslanmış. İyi ki de öyle olmuş diyelim çünkü Boğaziçi Üniversitesi İşletme bölümünü kazanmış. Hedef odaklı bir kişilik olan Fidancı, Boğaziçi'ni kazanma motivasyonunu "önemli işler yapma" isteğinden aldığını söylüyor. Boğaziçi'nin kendisinin esnek ve özgür bakabilme becerisinin yanı sıra ne isterse yapabileceğine olan inancını pekiştirdiğini belirtiyor. Felsefeye de ilgisi olan Fidancı, işletme okurken felsefe dersleri de almış. Bir ara felsefeci olmaya karar vermişse de, bu düşüncesinden bir süre sonra kendiliğinden vazgeçmiş. İş hayatına Tetra Pak Paketleme ve Ticaret AŞ'de başlayan Fidancı, kurumun farklı departmanlarında 7 yıl çalıştıktan sonra, 1998'de Kişisel Bakım Grup Ürün Müdürü olarak Philips'e geçmiş. 2001-2004 yılları arasında Philips Kişisel Bakım ve Ev Aletleri Grubu'nda Pazarlama Müdürlüğü görevini üstlenen Fidancı, 2005 yılının başında Philips Ev Aletleri ve Kişisel Bakım Ürünleri Genel Müdürlüğü görevine atanmış. Fidancı halen Türk Philips Tüketici Ürünleri Genel Müdürü olarak görev yapıyor. Gidecek daha çok yol varsa hedef koyarak kendimi sınırlamam "Ben, hep iyi şeyleri hedeflerim. Bir nokta ya da hedef koyarak kendimi kısıtlamak istemem. Olabilecek en iyi yer neresiyse oraya gelmeliyim diye düşünürüm." diyen ve Philips'te pek çok başarılı projeye ekiple birlikte imza attığını söyleyen Özlem Fidancı, tam bir mükemmeliyetçi. Kendisine, "Yaptığı bir iş ya da aldığı sonuç nedeniyle 'canım kendim' dediniz mi?" soruma, "Ben hiçbir zaman, 'canım kendim' demem. Yapılacak daha çok şey olduğunu düşünürüm. Ayrıca başarıların sadece benden kaynaklandığını da düşünmem. Bu ekibin başarısıdır. Elbette her projeye liderlik eden, yöneten birileri vardır. Ben de kendi konumumu projeyi yöneten, yönlendiren olarak tanımlamak isterim." diye cevap veriyor. Star ürünleri seçer, diğerlerini bunun etrafına konumlarız Philips'in kafa karıştıran pek çok ürün hattı var. Bu karışıklığı kategorize etme düşüncesiyle 2007 yılında üretimini üç ana alanda toplamışlar. Sağlık bakım, aydınlatma ve tüketici yaşam tarzı. Philips, sağlık ve iyi yaşam alanlarında lider marka olmayı hedeflemiş. Bu amaçla da Vizyon 2010 stratejisini lanse etmiş: "Tüketici kategorisinde pek çok ürünümüz var. Ütüler, tıraş makineleri ve diğerleri. Hepsine aynı anda enerji harcamak yerine her yıl bir ya da iki tane "star" dediğimiz ürünü seçerek diğer ürünlerimizi bunun etrafına konumlandırıyoruz. Bu yıl katı meyve sıkacağımız Alu, Maraton marka elektrik süpürgesi ve Coolskin tıraş makinemiz kendi isimleriyle istenen markalar oldular. Bütün bunlar star ürün stratejimizin sonuçları. Philips son yıllarda pazarda olabileceği en iyi yerde. Alu'da yüzde 40-50 arasında, saç bakım ürünlerinde yüzde 35 ve Coolskin'de yüzde 60-65 arasında bir pazar payına sahibiz."
|
-
sayin ozlem fidanci yazinizi okudum ve cok caliskan bir insan oldugunuzu ve ileriye donuk daha cok seyler yapacaginiza inaniyorum. YANITLA