Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Şaka değil, 'Kaldırım Mühendisi' Gerçek Oldu

Marmara Belediyeler Birliği, halk arasında işsiz güçsüz kimselere söylenen ‘kaldırım mühendisi' deyimini gerçeğe dönüştürdü. Birlik, yol, kaldırım ve çevre düzenlemelerinde eğitim verdiği kişilere ‘kaldırım mühendisi' sertifikası veriyor.

Referans Gazetesi
Şaka değil, 'Kaldırım Mühendisi' Gerçek Oldu

Marmara Belediyeler Birliği, halk arasında işsiz güçsüz kimselere söylenen ‘kaldırım mühendisi' deyimini gerçeğe dönüştürdü. Birlik, yol, kaldırım ve çevre düzenlemelerinde eğitim verdiği kişilere ‘kaldırım mühendisi' sertifikası veriyor.
 
Halk ağzında işsiz güçsüz kimseleri tarif etmek için kullanılan ‘kaldırım mühendisliği' kavramı, gerçeğe dönüştü.

Marmara Belediyeler Birliği (MBB) yol, kaldırım, orta refüj ve çevresinin Türkiye'nin her yerinde Avrupa ve dünya standartlarında olması gerektiğinden hareket ederek bu işlerde çalışanlara ‘kaldırım mühendisi' sertifikası verdi.

Türkiye'de bir ilke imza atan birlik, 2009 Aralık ayından bu yana ağırlıklı olarak belediye ve yan kuruluşlarında görevli 400 kişiyi sertifikalı olarak kaldırım mühendisi yaptı.

Özel sektöre de açık olan ve kaldırım yapımından trafik işaretlemesine, peyzaj düzenlemesinden asfalt serimine, 9 başlık altında verilen sertifika eğitimleri; MBB Çevre Yönetim Merkezi, Türk Standartları Enstitüsü, İSKİ, İSFALT, İSTON, AĞAÇ AŞ, İBB Trafik Müdürlüğü ve İBB İmar Müdürlüğü işbirliğiyle seri eğitim programı şeklinde gerçekleşti.
 
Türkiye geneline yayılacak

Bu eğitimleri bir paket program olarak planlayan ve projenin ‘isim annesi' olan MBB Çevre Yönetim Merkezi Direktörü Aynur Acar, haziran ayında Marmara Bölgesi çapında tamamlanacak eğitimleri Türkiye'ye yayma hazırlığı içinde olduklarını söyledi. Üstelik programın bu kez belediyelerle de sınırlı olmayacağını anlatan Acar, Türkiye'deki tüm organize sanayi bölgelerine de duyuru yapılacağını vurguladı. Acar, "Bu eğitimleri bazı kurumlara teklif olarak götüreceğiz, şayet kabul ederlerse 2 günlük değil daha uzun süreli ve saha uygulamalarını birebir yaptırarak eğitimleri Türkiye geneline yaymayı planlıyoruz" dedi. Acar, bu yolla Avrupa Birliği'ne (AB) uyum sürecinde belediyelerinin dünya standartlarını ve kaliteyi yakalamaları için Türkiye'de çevre düzenlemesinin standart hale gelmesinin amaçlandığını söyledi.
 
Şikâyetleri dikkate aldı

"Bozuk kaldırımda düşüp kolunu bacağını kıran yaşlıların, kaldırımlardaki engeller yüzünden ilerleyemeyen engellilerin, hatta topukları kırılan hanımların şikâyetini dikkate almaya karar verdik" diyen Acar, programın doğuş hikâyesini şöyle anlattı: "Durumu gözlemleyince ve yaşadığım Avrupa ülkeleriyle mukayese ettiğimde gördüm ki Türkiye'de bir kaldırım standardı yok. Ancak asıl süreç de buradan sonra başladı. Çünkü kaldırımlar hem bir ülkenin medeniyet ölçüsüdür hem de sokak hayatının neredeyse tamamıyla ilgilidir. Oysa bugün bizim programdaki her bir konu, günü kurtarabilmek için gelişigüzel yapılıyor. Çevre denilince çiçek-böcek akla geliyor."

Altyapı, çevre sağlığı ve estetiği ile toplum sağlığının Türkiye'de pek dikkate alınmadığını kaydeden Acar, halka hizmet götürülürken aslında tüm bu program başlıklarında ciddi olarak halka eziyet edildiğini kaydetti. Acar, "Bunlar tamamen elemanların kalitesizliği ve eğitimsizliği nedeniyle böyle oluyor" dedi.
 
Katılanlar ne diyor

Kartal Belediyesi İmar İşleri Müdürlüğü'nde görevli mimar Hüseyin Perçin, eğitimlerin yararlı olmasına karşın, uygulamada sorunlar bulunduğunu söyledi. "Türkiye'de herkes bilgiye ihtiyacı yokmuş gibi davranıyor" diyen Perçin, özellikle belediyelerde; örneğin kaldırımlara standart getirmek gibi bir teklifi uygulamak bir yana, fikrin dile getirilmesinin bile zor olduğunu savundu. Perçin, "Bunun için çatışmayı göze almalı. ‘Kaldırım 20 santimetre yükseklikte olmaz. 15 santimetreyi geçmemeli' demek ve ısrarcı olmak lazım" dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi işçisi Mehmet Öztürk ise bahçe ve çevre düzenleme eğitimine katılanlardan biri. Budama ve çimlerin biçilmesi gibi konularda eğitim alan Öztürk, program sayesinde sertifikalı bahçıvan olduğunu söyledi. Öztürk, "Beni otellerden aradılar. Ama resmi kurumda çalıştığım için gitmiyorum. Emekli olduktan sonra bahçıvan olarak iş bulabilirim" dedi.

Kocaeli Kartepe Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü'nde görevli Suna Güngör de asfalt serimi konusunda sertifika sahibi. İSFALT'ta eğitimin ardından, "Onların uygulamaları bizimkilerden farklı" diyen Güngör, Avrupa'da asfalt için 10 yılı gözönünde bulundurduklarını, Türkiye'de ise bu sürenin 3 yılı geçmediğini söyledi. Güngör, belediye hizmetlerinde standartlaşmanın pek çok konuda olduğu gibi asfalt işinde de gerekli olduğunu vurguladı.
 
Hangi eğitimler veriliyor

TSE Standart, Trafik İşaret ve Levhaları, Bahçe ve Çevre Düzenleme, Asfalt Serimi, Beton Dökümü, Yaya Yolu Bisiklet Yolu Engelli Yolu ve Kaldırım Yapımı, Altyapı Eğitimi, Şehir Şantiyeciliği ve İmar Planı Okuma İlkeleri.

ETİKETLER: kurum
http://www.yapi.com.tr/haberler/saka-degil-kaldirim-muhendisi-gercek-oldu_78856.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!