irleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Başkanı Yunus Akıl, yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye’nin en stratejik ve kar eden Mersin ve İzmir limanları, Petkim ile Antalya ve Sabiha Gökçen havalimanlarının kamuoyunun seçime kilitlendiği dönemde ardı ardına özelleştirildiğini belirtti.
Son olarak Sabiha Gökçen Havalimanı’nın KDV dahil 2.279 milyon Euro bedelle Limak-GMR Infrastructure Malaysia Airport ortaklığına işletme hakkının 20 yıllığına devredildiğini anımsatan Akıl, havalimanı yetkililerin ihale öncesi Sabiha Gökçen Havalimanı’nın değerinin 4 milyar doların üzerinde olduğunu açıklandıklarını öne sürdü. Akıl, özelleştirmeyle devletin 1 milyar doların üzerinde kaybı olduğunu öne sürdü.
Sabiha Gökçen için 1.9 milyar Euro
Özelleştirmenin kamu yararı gözetilmeden gerçekleştirildiğini savunan Akıl, şunları kaydetti: “Bu özelleştirmede de diğerlerinde olduğu gibi kamu zararı bu rakamın kat be kat üstündedir. Çünkü bu havalimanı diğer havalimanlarından farklı olarak hizmetleri bütünlüklü olarak kendisi vermektedir. Havalimanı yetkililerinin beklentisi yıllık 500 milyon doları aşmaktadır. Yani ihale süresi boyunca minimun 10 milyar dolarlık bir gelir projeksiyonuna ulaşılmaktadır. İşte saklanan ve başarı olarak lanse edilen yani yüzleşilmesi gereken budur.”
Siyasilerin övündükleri gibi bu özelleştirmeyle yabancı sermaye girişi olmayacağını, tam tersine küresel güçlere sermaye transfer edileceğine dikkati çeken Akıl, sendika olarak Sabiha Gökçen Havalimanı’nın özelleştirilmesini yargıya taşıyacaklarını bildirdi.
|