b>Dünyada sadece dört şirket tarafından üretilen alüminyumlu çimentonun sırlarını öğrenebilmek için yurtdışında casus tutan Sabancı Grubu, 4 yılda amacına ulaştı.
Sabancı Holding, dünyada sadece 4 firma tarafından üretilen alüminyumlu çimentonun üretim teknolojisine sahip olabilmek için yurtdışında casuslar tuttu. 4 yıllık Ar-Ge çalışması ve 5 milyon dolarlık yatırımla alüminyumlu çimentoyu üretmeyi başardıklarını söyleyen Sabancı Holding Çimento Grubu Başkanı Erhan Kamışlı, "4 yıl önce bu ürünün nerede, nasıl kullanıldığını, nasıl yapıldığını öğrenmek için ilanlar verdik, casuslar tuttuk. Fransa'da ve bazı Avrupa ülkelerinde know how'ı getirmeleri ve beraber çalışmamız için bazı yabancılarla anlaşmalar yaptık" dedi.
Türkiye'de üreten yok
Dünya pazarı için bu çimentoyu ürettiklerini söyleyen Kamışlı, 80-100 bin ton ürettikleri takdirde yüzde 10-12 pazar payıyla dünya ikincisi ola-caklarına dikkat çekti. Türkiye'de ise 5 tonluk pazarın tamamına sahip olacaklarını kaydeden Kamışlı, dünyada ise 500 milyon dolarlık pazar olduğunu vurguladı. Alüminyumlu çimentonun ısıya dayanıklı ve 6 saatte donması nedeniyle cazip olduğunu anlatan Kamışlı, normal üründen 5 kat pahalı olduğunu belirtti. Kamışlı şunları söyledi:
"Mesala, ABD Irak'ta havaalanı tamir edip 6 saat içinde uçağını indirmek istiyorsa, bu ürün kullanılabilir. Ayrıca çimento ve demir çelik fabrikalarının fırınlarında, köprülerde kullanılıyor."
Alüminyumlu çimentonun geleceğin ürünü olduğunu belirten Kamışlı, "Yurtiçinde piyasaya sunduk. Ama hedefimiz dünyada ikinci oyuncu olmak. Şu anda malı ve pazarı öğreniyoruz" diye konuştu. Grup olarak bu yıl 330-350 milyon dolar ciro hedeflediklerini anlatan Kamışlı, şöyle devam etti:
"100-110 milyon ihracat bekliyoruz. İçerideki satıştan arta kalan malımızı ihraç ettiğimiz için yurtdışına satacak fazla malımız yok. Hedefimiz Türkiye'de gri çimentoda, dünyada beyaz çimentoda bir numara olmak. İhracatta Afrika'ya da Kore'ye de gidiyoruz.
Amerika'ya beyaz ve gri çimento satıyoruz. Uzakdoğu'ya da yöneleceğiz."
Tedbirler Akçansa'ya yaradı
Akçansa'nın 2002'de net kârını 6.2 trilyon liradan 17.3 trilyona, cirosunu 167 trilyon liradan 231 trilyona yükseltmesi konusunda ise Kamışlı,
"Kârdaki artış, aldığımız tedbirlerden kaynaklandı. Atıl yerleri kapattık. 25 milyon dolarlık Ambarlı tesislerini kapatmak 1 milyon dolar tasarruf sağladı. İhracata döndük. Maliyet azaltıcı tedbirler aldık. 600 bin dolarlık şirket merkezinden 150 bin dolarlık yere geçtik. En önemlisi insana ve bilgi teknolojisine yılda 1 milyon dolar yatırım gerçekleştirdik" yorumunu yaptı.
|