Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Sabancı, Dünya Alüminyum Çimento Pazarına Göz Dikti

Sabancı Çimento Grubu, alüminyum çimentoda dünya pazarlarında söz sahibi olmaya hazırlanıyor. Sabancı Holding Çimento Grubu Başkanı Erhan Kamı

Dünya



b>Sabancı Çimento Grubu, alüminyum çimentoda dünya pazarlarında söz sahibi olmaya hazırlanıyor.
Sabancı Holding Çimento Grubu Başkanı Erhan Kamışlı, alüminyum çimento üretimi için 5 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını belirterek "Bu ürünün dünyada 500 milyon dolarlık bir pazarı bulunuyor. Hedefimiz, dünyanın ikinci büyük oyuncusu olarak, pazarın yüzde 10-12'sini almak" dedi.
Ürünü özellikle Amerika'nın Irak'da havaalanı yapmak ya da var olan havaalanını hızlı bir şekilde tamir etmek için kullanabileceğini kaydeden Kamışlı, bu konuda Amerikalı yetkililerle görüştüklerini söyledi.

Alüminyum çimento; demirçelik ve çimento fabrikalarının fırınlarının tuğlasında, şömine tuğlasında ve köprü, havaalanı yapımında kullanılıyor.

Göreve geldikleri 1998 yılından bu yana olumsuz koşullarla başa çıkabilmek amacıyla, verimlilik artışı ve maliyet tasarrufu konularına hız verdiklerini anlatan Kamışlı, "Birçok atıl tesisi kapattık. Örneğin, Ambarlı'da bulunan 25 milyon dolarlık tesisi kapatarak, 1 milyon dolarlık tasarruf sağladık. 600 bin dolarlık şirket merkezinden 150 bin dolarlık bir yere geçtik. Bazı ürünlerde maliyeti azaltıcı tedbirler aldık. Kadrolarda değişikliğe gittik" dedi.

Böylece daha verimli çalışmaya başladıklarına dikkat çeken Kamışlı, krizlere hazırlıklı hale geldiklerini vurguladı. Bu dönemde özellikle ihracata yönelerek, iç pazardaki talep yetersizliğinin etkilerini dengelemeye çalıştığıklarını ve insana yatırım konularına ağırlık verdiklerini anlatan Kamışlı, bilgi teknolojisine grup olarak her yıl 1-1.5 milyon dolar yatırım yaptıklarını kaydetti. Her yıl değişik nedenlerle bütçeyi revize ettiklerini anlatan Kamışlı, bu yıl ellerinde ekonomi ile ilgili hiçbir sağlam veri bulunmaması nedeniyle nakitte kalmaya ve maliyet düşürücü önlemlere devam edeceklerini söyledi.

350 milyon dolar hedefi

Çimento Grubu olarak 2003 yılında 330-350 milyon dolarlık bir ciro hedeflerinin bulunduğunu kaydeden Kamışlı, bunun 100-110 milyon dolarını ihracat geliri olarak hesapladıklarını söyledi. Rantabl bir çimento grubu olmayı amaçladıklarını kaydeden Kamışlı, hedeflerini şöyle açıkladı: "Beyaz çimentoda dünyada bir numara olmayı, alüminyum çimentoda dünyada ilk üçe oynamayı hedefliyoruz. Gri çimentoda ise, Türkiye'deki pazarımızı artırmayı planlıyoruz. Amerika'ya beyaz ve gri çimento satıyoruz. Amerika pazarı çok zor, biz kendimizi disiplin altına almak için Amerika pazarına büyük önem veriyoruz. Çok karlı olmasa da sürekliliği olan bir pazar olduğu için Amerikan pazarına daha da ağırlık vereceğiz. Bunun yanısıra Fransa, Avustralya, Uzak Doğu ve Kore pazarlarına açılmayı planlıyoruz."

Bu yıl Akçansa'da kapasitenin tamamını kullanmayı hedeflediklerini kaydeden Kamışlı, "Akçansa'nın yıllık üretim kapasitesi 5 milyon ton. Pazar payı ise yüzde 10 civarında. Ancak, üretim her zaman kazanç anlamına gelmiyor. Doğru ve maliyeti düşük üretip, doğru fiyata satarsanız o üretim kazançlıdır. Akçansa'da üretmemeyi özellikle tercih ediyoruz" dedi.

Hedef dünya pazarı

Özellikle ihracat olanağı bulunan paket ürünlere ağırlık verdiklerini anlatan Kamışlı, "Paket ürünlere geleceğe yatırım olarak bakıyoruz. Bugün pazarda olursanız zamanla o ürünlerle bağdaşıyorsunuz. Bu nedenle yeni ürünler sunmaya devam edeceğiz" dedi. Çimsa tarafından üretilen alüminyum çimento adlı ürünün lansmanını yapacaklarını ifade eden Kamışlı, "Dünyada bu ürünü üreten 3-4 firmadan biriyiz. Türkiye'de ise tekiz" dedi. Ürüne 4 yıl önce yatırım yapmaya karar verdiklerini anlatan Kamışlı, ilk aşamada 4.5-5 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını söyledi. Türkiye'de bu ürünün 4-5 bin tonluk bir pazarının bulunduğunu ifade eden Kamışlı, ana hedeflerinin dünya pazarı olduğuna dikkat çekti.

Demir-çelik ve çimento fabrikalarının fırınlarının tuğlasında, şömine tuğlasında, köprü ve havaalanı yapımında kullanılan alüminyum çimentonun normal bir ürünün 4-5 katı fiyata sahip olduğunu kaydeden Kamışlı, normalde 28 gün bekleyen betonun yerine bu ürünün 6 saatte donarak kullanıma hazır hale geldiğini söyledi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/sabanci-dunya-aluminyum-cimento-pazarina-goz-dikti_3972.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!