Prof. Dr.Semra Aydınlı'nın Gözünden “Mimarlık Okullarının Yeni Sorumlulukları"
ENHSA 11. Avrupa Mimarlık Okulları Başkanları Toplantısı “Mimarlık Okullarının Yeni Sorumlulukları: Mezunları Sürdürülebilir bir Mimarlık Kariyerine Hazırlama” başlığı altında gerçekleştirildi. Hanya’da Akdeniz Mimarlığı Merkezi’nde, 6-10 Eylül 2008 tarihleri arasında yapılan toplantıda “yarışmacı mimar profili yaratmada yeni sorumluluklar”,
NHSA 11. Avrupa Mimarlık Okulları Başkanları Toplantısı “Mimarlık
Okullarının Yeni Sorumlulukları: Mezunları Sürdürülebilir bir Mimarlık
Kariyerine Hazırlama” başlığı altında gerçekleştirildi. Hanya’da Akdeniz Mimarlığı Merkezi’nde, 6-10 Eylül 2008 tarihleri
arasında yapılan toplantıda “yarışmacı mimar profili yaratmada yeni
sorumluluklar”, “sürdürülebilir mimarlık eğitimi için yeni sorumluluklar”,
“meslek kuruluşlarıyla yapıcı ilişkiler geliştirmede yeni sorumluluklar” ve
“’Yeni Direktif” tarafından tanınan diplomatlara ilişkin yeni sorumluluklar”
başlıkları tartışıldı. · Ne tür yeterlilikler / yetenekler mezun profilini yapılandıracaktır? · Öğrencilere ne tür esneklikler kazandırmalıyız? · Hangi eğitim sistemi esnek düşünebilen bir mimar profili üretir? · Öğrenmeye yönelik ne tür öğretme stratejileri geliştirmeliyiz? Aslında akreditasyon – değerlendirme – kalite sağlama mekanizmaları açık veya örtük olarak belirli bir mezun profilini tanımlıyor. Mimarlık okulları, akreditasyon sisteminin belirlemiş olduğu kendine özgü mimar profiline ilişkin öneriler, tavsiyeler doğrultusunda yönlendirilmektedir. Ancak, mevcut akreditasyon mekanizmaları, · meslek pratiğinin talep ettiği gereksinimlerle uyumlu bir mimar profili ortaya koyabiliyor mu? · mimarlık düşüncesinde ve pratiğinde ortaya çıkan değişimlere ayak uydurabilecek bir profil çizebiliyor mu? · yeni pedagojik tavırları ve eğitim stratejilerini sistemin içine alacak kadar esnek olabiliyor mu? · kültürel pratik: yaşamın içinden mimarlık pratiği; kültürel pratik kavramının başka hangi açılımları olabilir? etik – estetik kültürel pratiğin neresinde yer alır? binalarda enerji performansı da kültürel pratiğin önemli bir bileşeni; · eğitimin kalitesi söz konusu olduğunda standartlar yerine süreçlerin tartışılması….. müfredat tasarımı, öğretim üyelerine dağıtılması, değerlendirilmesi; · bilgi teknolojilerinin eğitime, yaşam boyu öğrenmeye etkisi; · yüksek lisans programlarının, bilgiyi öğrenme ve daha sonra kullanabilme becerisine yönelik - tasarımcı mimar yetiştirmeye yönelik - olması (her uzmanlık konusunun / bilgisinin bir mimari tasarım ürünü ile sonuçlanması), tasarım projelerinin aynı zamanda bir araştırma projesi olması (yaparak araştırma), araştırma becerisi ve mesleki yeterlilik arasındaki ilişkinin güçlü kılınması; · araştırma projelerinin devletin ve özel kurumların talepleri doğrultusunda yapılması gerekiyor; yeni oluşumlara kapıları kapamamak, uluslararası çalışmaları gözetmek... · mimarlıkta araştırma nasıl olmalı? · diğer Avrupa mimarlık okulları tek bir akreditasyon sistemine tabi olmak istemiyor… ulusal akreditasyon önemli: mesleki kuruluşlar, devlet politikaları ve eğitim stratejileri arasında koordinasyon kurma adına ulusal akreditasyon yaygın.... küresel pazarda rekabet edebilen mimar tanımı için, fark yaratabilmek adına, ulusal değerlerin gözetilmesi şart…. mesleğin mobilitesi, eğitimin mobilitesi ile paralel, sorunları birlikte ele almak gerekiyor; · Mimarlık pratiğinde izlenen değişimlere paralel eğitim sürecinin ve denetim mekanizmalarının birbirleriyle ilişkilerinin sürekli yeniden yapılandırılması gerekiyor. |
-
çok karmaşık bir anlatım olmuş. daha güzel düzenlenebilirdi diye düşünüyorum, cümleleri bir araya getirmekte güçlük çektim. YANITLA