b>Alman şirketi olan ve yapı sektöründe hizmet veren Praktiker’in, Almanya’daki mağazalarında en çok bahçe ürünleri satılırken, Türkiye’deki mağazalarında ise ağırlıklı olarak banyo ürünleri satılıyor.
Praktiker Türkiye Genel Müdürü Werner Müller “Praktiker’in Almanya ve Türkiye’deki mağazalarında en çok ilgi gören ürünler” yönündeki sorumuzu, “Almanya ile Türkiye’deki mağazalarımızda satılan ürünler arasında farklılıklar var. Bu da normaldir. Almanya’da bahçe ürünleri, ahşap malzemeleri gibi ürünler biraz daha fazla satılıyor. Buna karşın Türkiye’de ise geleneksel ürünler fazla satın alınıyor. Banyo ürünleri, boya ev gereçleri gibi.” şeklinde cevapladı. Müller, Türkiye’deki rakiplerinin ise Koçtaş ve Bauhaus olduğunu söyledi.
Türkiye’de yapılan son seçimler, Praktiker satışlarını da olumlu yönde etkilemiş. Genel Müdür Müller, yeni hükümetten sonra ocak ayında satışlarda bir canlanma olduğunu söyledi. Müller, şubat ayında kış mevsimi, inşaat sektörünün durması ve savaş havası ile satışlarda bir yavaşlama olduğuna dikkat çekti. Müller şöyle konuştu: “Şubat ve mart aylarında müşterilerimiz biraz daha alışverişte dikkatli, temkinli davranmaya başladı. İnsanlar, kendini tutuyor. Fakat biz, grup olarak Türkiye’ye uzun vadeli bakıyoruz. Bu nedenle gelecekte Türkiye ekonomisi ile ilgili beklentilerimiz olumlu yöndedir”. Praktiker, Türkiye’de mağaza sayısını artırmayı düşünüyor. Genel Müdür Müller, çok sayıda mağaza açmayı planladıklarına vurgu yaparak, mağaza açmada önceliklerinin büyük şehirler olacağını ifade etti.
Alman Metro Group’a bağlı bir yapı sektörü şirketi olan Praktiker, dünyanın değişik ülkelerinde 347 mağaza, yıllık 2,5 milyar Euro ciro ve 18 bin 100 çalışanı ile hizmet veriyor. Praktiker mağazalarında, boyadan elektronik eşyaya, sıhhi tesisattan dekorasyona, banyodan mutfağa, otomobil aksesuarlarından ev aletlerine kadar yaklaşık 50 binden fazla ürünü tüketicilere sunuyor. Praktiker’in Türkiye’de; İstanbul’da iki ve Ankara, Gaziantep, Konya, Adana ve İzmir’de birer olmak üzere toplam 7 adet mağazası bulunuyor. Şirketin 2003 yılı Türkiye ciro hedefi, 80 milyon Euro.
|